Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Laboratoriumrat zei: Ik ben meestal niet zo zeer verslaafd aan een bepaald middel, maar ik heb altijd maar dat gevoel dat ik iets in mijn lijf moet hebben, of dat nou alcohol, pijnstillers, stims, benzo's of whatever is. Ik merk ook soms als ik dan tijdje één van die middelen niet gebruikt heb, en ik gebruik het dan wel weer een enkele keer, wil ik het gelijk weer vaker en in grote hoeveelheden. Ik zie het niet zitten om compleet te stoppen met alle drugs, maar ik kan er ook niet mee om gaan. Hebben meer dit? En wat doe je om dit een beetje onder controle te houden? Klik om te vergroten... Zeer herkenbaar dit. ik wil altijd de dag eindige met iets in mijn lijf ook al weet ik dat het niet goed is."
"Hoi allemaal, dit is nieuw voor mij maar ik moest het ergens kwijt omdat ik bang ben voor de reacties van de mensen om mij heen, dus is het natuurlijk altijd makkelijker om het annoniem te posten op internet. Ik ben een jongen van 19 en ben sinds 2 weken coke gaan gebruiken. natuurlijk heb ik het soms wel eens een paar keer op feestjes gedaan etc maar ik ben sinds 2 weken zelf coke gaan halen. ik deed het 1x tijdens het game met vrienden en de volgende avond weer en de volgende avond opnieuw. ik weet nu niet of ik verslaafd ben of niet het voelt gewoon dat het game niet meer leuk is zonder te gebruiken. ook voel ik me de hele dag leeg op het werk tot dat ik thuis ben en weer kan game en snuiven. ik heb al een paar keer met mezelf afgesproken om te stoppen na het laatste grammetje maar elke keer als het dan op is haal ik toch weer meer. kan ik gewoon cold turkey stoppen of is dit iets wat ik moet afbouwen?"
"Casaan zei: Dat klinkt alsof je de controle verloren bent, dat neigt naar verslaving. Neem een maand de tijd om dat wat je wilde doen zonder coke ook daadwerkelijk zonder coke te gaan doen, lukt dat? Zo ja, hou vol. Zo nee, zoek hulp. Klik om te vergroten... Dankje ik ga dit proberen"
"Bed Harry In De Warrie zei: Ja je kan cold turkey stoppen met coke ff een tijdje de games niet spelen die je normaal onder invloed speelt omdat je hersenen dat associeert met coke gebruik. Klik om te vergroten... Bedankt voor de reactie ik ga dit proberen"
"De Zandman zei: Hoe gaat het er nu mee, TS? Ben je gestopt? Klik om te vergroten... hey hey sorry voor de late reactie, heb wat tijd voor mezelf genomen. weinig meer game en sociale media etc. ook geen coke meer dagelijks gebruikt. alleen dit weekend tijdens het uitgaan toen ik wakker werd heb ik er eigelijk ook niet meer aan gedacht tot nu daarom logde ik weer even hier in om te kijken of er nog iemand iets heeft gezegd. dus ik kan zeggen dat het me wel lukt om er van af te blijven tot nu toe door jullie tips bedank!"
"Lemmy zei: Hij post niks meer, ook al is hij vorige woensdag nog online geweest. Klik om te vergroten... had even wat tijd voor mezelf genomen vandaar dat ik even geen updates gaf etc."
"WAZA zei: Coke is echt troep en voegt NIX aan je leven toe, vraag je af waarom je het nodig hebt want het slaat nergens op dat spul, en ja ik was er ook dik aan verslaafd al mijn geld ging er zon beetje aan op! . Sommige mensen gebruiken het wel wijs voor de high only, en doen het 4x per jaar ofso, daar heb ik nog wel respect voor, maar ik deed het ook zon beetje elke week echt de duivel is het spul, en de dagen dat ik naar de klote was en nergens zin in had met familie etc (denk aan kerst en er als zombie bijzitten) is echt doodzonde.. mijn vader overleed jong en dan denk je van godverdomme als ik nou vaker fit en fruitig was dan had ik hem ook beter en vaker meegemaakt met meer herinneringen... Echtpijnlijk om zo door het leven te moeten gaan ook al ben je nuchter, en heb je geen problemen meer met het spul omdat je tolerantie zo hoog is dat je het effect gewoon niet meer merkt en daar stopte mijn verslaving voor dat spul, maar wat heeft het VEEL gesloopt. En als je persee 2-3dagen wakker wilt zijn ken je nog beter speed pakken. En verslavingsgevoeligheid schuilt in ieder mens, kijk hoeveel iedere dag een glas wijn moeten. Ik denk dat het beste is op focussen op hobby / carriere, natuur-sport en vrijetijd/uiitgaan zonder troep Als je craving heb zoek een noodoplossing , ga weg ga desnoods 2 uur wandelen zonder telefoon zodat je niet opeens bij de dealer voor de stoep staat zonder dat je daar echt zin in had Klik om te vergroten... ik snap je volledig, knap van je dat het je is gelukt, ik snap dat het moeilijk is en dat je graag zou willen dat het verleden anders is maar probeer naar voren te kijken. als ik merk dat ik cravings begin te krijgen ga ik wat doen om me af te leiden bijv beats maken etc. het gaat nu de goede kant op het is inderdaad de duivel in poeder vorm. heb met mezelf afgesproken dat ik het niet meer door de weeks doe en niet zelf maar haal. met het uitgaan vind ik het zelf nog wel kunnen als ik er maar niet weer in doorsla."
"Kibo3 zei: Ik zie nu pas dit topic voorbij komen. Ik had zelf ook handelingen of activiteiten die ik deed of probeerde onder invloed. Dit gaf het gevoel “leuker” te zijn dan normaal. Dat wil je natuurlijk altijd. Aan de andere kant probeerde ik ook meer uit, zo bleef er weinig nuchter over. Het was overigens niet zo dat ik de hele dag onder invloed was. Momenten als eens in de bus gebruiken met een lange rit naar hier een wekelijkse gewoonte van maken. Al met al ik heb hier erg mee geworsteld hoe is dit jou verder afgegaan? Klik om te vergroten... hey ik snap je volledig ik heb het zelfde. ik ben nu al ff clean struggle er nog wel mee vooral als ik een avondje ga drinken of een weekendje niks te doen heb."
"De Zandman zei: Blijf toch van die rotzooi af, je hebt er helemaal niks aan! "Een beetje" wordt op een gegeven moment altijd weer meer, en je kunt beter vergeten hoe lekker dat spul was... Het heet niet voor niets de witte sloper en je kunt beter nu stoppen voordat je alsnog naar de kloten gaat... Stop ermee! Klik om te vergroten... je hebt gelijk ook! ik ga mijn best doen ook met nachtjes uit of feestjes"
"De Zandman zei: Echt waar. Stoppen met de witte sloper is veeeeel beter voor jezelf en ook voor de portemonnee! Alle sterkte toegewenst met stoppen! Klik om te vergroten... dankjewel ik zal hier en daar wat updates plaatsen en misschien wanneer ik cravings ervoor heb ook om het een plekje te geven"