Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi verdrietje. Ik ben zelf verslaafd aan coke. Ik heb 1 advies voor je en dat is stoppen met jullie relatie. Ten eerste moet hij zelf actie ondernemen om te stoppen anders is hij er nog niet klaar voor en nog in de ontkenningsfase. Het is niet zo dat hij niet van je houdt of om je geeft, hij geeft niet om zichzelf. Hij voelt zich schuldig en schaamt zich. Dit leidt alleen tot meer en nog stiekemer gebruiken. Een addict is heel goed in manipuleren, liegen en bedriegen. Het is een tweede natuur, overlevingsactie geworden. Misschien is het zo ver dat hij zijn eigen leugens werkelijk gelooft. Drugs komen altijd op de eerste plaats. De obsessie is zo sterk dat niemand dat kan beinvloeden, hoe sterk de eigen wil ook is. Het gaat ook niet om wilskracht. Iemand die een verslaving heeft, zal zijn hele leven hier mee om moeten gaan. Je DNA structuur verandert en je lichaam wordt allergisch. Dit zijn cravings, wat inhoud dat men geen `tevredenheidsgrens` heeft. Zodra er (na zelfs jaren) weer 1 lijntje of zo genomen wordt, is de obsessie van meer willen net zo sterk als daarvoor. Simpel gezegd; dus nooit meer die eerste nemen. Makkelijk gezegd. Het begint met de obsessie in het hoofd. Men kan leren die te herkennen en daar verandering in te brengen. Dit heeft tijd nodig en er is hulp bij nodig. Daar het eerste probleem. Een addict is zeer egoistisch door de drugs en weigert vaak alle hulp omdat het ego zegt dat hij/zij het zelf beter weet. Een verslaafde kan alleen zichzelf veranderen. Een ander, hoe veel hij daar ook om geeft, kan dat nooit voor elkaar krijgen. Hij moet eerst leren hoe hij van zichzelf kan houden voordat hij van een ander kan houden. Dit kan jaren duren. x Cathie."
"Hoi. Ik ben ongeveer 4 jaar verslaafd aan het snuiven van coke. Verder drink ik er dan minimaal 1 liter wijn bij en 2 pakjes sigaretten. Dit ritueel herhaalt zich om de dag. Ik zit met mijn doorgesnoven kop nu wanhopig te bedenken hoe ik nu eindelijk echt van die kutcoke af kan komen. Ik heb vanmiddag een intake bij de Jellinek. Daar ben ik al een keer eerder geweest en heeft me niet verder geholpen. Toch ga ik er weer heen. Het probleem is als ik daar wegga en een uur lang over coke heb gepraat, dat ik dan daarna rechtstreeks... Ik wil mijn familie niet betrekken bij mijn probleem. Door de coke heb ik mezelf afgezonderd en verstopt voor de buitenwereld dus vrienden heb ik niet. Tjezus, wat klinkt dat zielig zeg! Ik heb de hele nacht zitten bedenken wat ik nou nodig heb om te stoppen en heb daar nu een beeld van. Ik besef me dat dit idee op jullie misschien gestoord over kan komen maar hoop dat jullie ook de coke-analyses hebben meegemaakt. Ik wil graag jullie reactie: Ik denk dat het mij zou kunnen helpen als ik een `babysitter` zou hebben. Ik werk niet en heb weinig geld. Als ik nou een maand of zo, zou samenwonen (in mijn huisje) met een vrouw (ik ben ook een vrouw, niet lesbisch) die weet wat verslaving is maar niet zelf verslaafd is, zou ik gecontroleerd kunnen worden in het begin. Ik moet het hier nu bij laten, ik stort in en moet voor de middag nog wat zien te regelen want ik wil per se toch naar de Jelli. Willen jullie aub niet te hard reageren want ik zit in mijn zelfmedelijden... Alvast bedankt. Dikke kus van Cathie!!!"
"caatje zei: Hi, Persoonlijk denk ik dat een oppas niet helpt, als je zo'n doorgewinterde gebruiker bent weet je de wegen om toch te score. En om dan een vreemde als oppas te laten fungeren?? Die persoon kent jou niet en dus ook je smoezen, vluchtgedrag niet. Als het je met oppas wel denkt te lukken zul je beter een bekende nemen omdat die je smoezen beter zal doorzien en je veel makkelijker hard durft aan te pakken dan een vreemde. Klik om te vergroten... Hoi Caatje. Thanks voor je reactie. Goede feedback. Hieruit maak ik op dat jij jezelf ook goed kent wat verslaving betreft. Ik ook. Ik wil er echt vanaf. Ik weet dat ik de master (zoals velen onder ons) van smoezen etc. ben. Ik ben mijn schaamte gelukkig voorbij en ben nu open en eerlijk wat liegen over gebruik betreft. Anders begin ik er niet eens aan, zonde van de energie. Ik ga bij de Jellinek een week in ambulante detox. Dit houdt in dat ik 7 dagen van 09.00-16.30 uur daar in groepsverband behandeld wordt. Ik heb nu aangegeven dat ik graag voor de `behandeling` in contact wil komen met een vrouw die in dezelfde groep komt. Iemand die weet hoe het smoezenboek etc. werkt. Aan die persoon ga ik het voorstel doen of ze bij mij wil wonen gedurende die periode. Ik weet dat mijn valkuil ligt op het moment dat ik na 16.30 uur alleen naar huis mag. Ik ga naar de Jelli in Amsterdam. Vanaf dat adres kan ik, als ik wil, binnen 5 min. wat `nepgeluk` scoren. Die eerste fucking week zit ik in zwaar zelfmedelijden. Mijn familie kan ik zo belazeren als ik toch wil halen. Je herkent pas gedrag als je het zelf hebt meegemaakt, volgens mij. Vrienden heb ik verder echt niet... Dus, als je nog een vrouw weet die zin heeft om een week in huis te zitten met een zwaar sjacherijnige, geirriteerde junkie, dan hoor ik het! xxx Cathie."
"Hoi Dennis. Thanks voor je uitgebreide reactie op mijn geplaatste onderwerp waarin ik een afkickhulp zoek. Ik heb je tips uitgeprint en zal er zeker rekening mee houden. Ik ben gisteren voor mijn 2e gesprek bij de Jelli geweest. Ik kan waarschijnlijk over een maand in de `ambulante detox`. Ik ga ervoor, ook zonder babysitter. Misschien mail ik je nog naar het adres wat je in het bericht erna hebt gezet. Doet me goed! Groet, Cathie."
"flash kieke zei: Heeft iemand een verhaal van 1 of ander dier dat xtc of dergelijke per ongeluk heeft gegeven,of zelf expres? Klik om te vergroten... Salut! Dieren en xtc.... Ik ken iemand die zijn kat een keer een likje had gegeven van een stukgeslagen pilletje xtc. Duurde niet lang de pret voor poesie miauw... Stuiptrekken, schuimbekken, flauwvallen. Toen heeft ie in zware paniek de dierenambulance gebeld. Te laat. Hij vertelde me dat de kat snel was overleden. Hij (dus niet de kat) heeft daarna nooit meer drugs aangeraakt. Cathie."
"Er zit verschil in de Iboga die verkocht wordt. De wortel (iboga-root) is waar de werking volgens mij uitkomt. Ik heb iboga capsules geslikt. Het ligt aan de sterkte en zuiverheid van het wortelextract hoe de uitwerking is. Ik heb de info via: www.iboga.nl www.iboga.org Ben benieuwd naar je ervaring! Cathie."