Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik blow nu elke dag en voel dat mijn lichaam er op achteruit gaat, niet alleen door de wiet maar de tabak sloopt mijn longen ook. Ik wil graag stoppen alleen elke keer als ik de hele dag nuchter ben geweest grijp ik toch in de avond weer naar mijn portemonee om vervolgens een lekker zakje te halen bij de coffeshop. Ik weet natuurlijk ook dat dit uit eigen initiatief moet komen maar hoopte dat jullie misschien dingen wisten die me kunnen helpen! Ook de vergeetachtigheid is heel irritant, ben afgelopen weekend gaan stappen met de paspoort van mijn broer omdat ik geen 18 ben en ben die gewoon verloren! Ik snap niet hoe want ik heb hem die avond niet eens hoeven gebruiken. Dat incident was eigenlijk het doorslaggevende dat ik tot de conclusie kwam toch maar beter te stoppen. Ook discuseer ik veel met mezelf als ik stoned ben en ben bang dat ik dadelijk een 2de persoonlijlheid creeër, ik weet niet of het kan want ik heb geen idee wat de gevolgen kunnen zijn bij overmatig blowen. Ik hoop dat jullie tips hebben die ik kan gebruiken!"
"theholyganja zei: Zoek iets anders om je gedachten te kunnen verzetten. Als je stopt heb je plots tijd zat. Probeer iets nieuws te zoeken die je leuk vind. Klik om te vergroten... Dat heb ik al een aantal keer geprobeerd alleen omdat ik elke dag thuis zit is er snel de neiging om een blow te roken en lekker op mijn kamer muziek te gaan maken. Veel vrienden van me zeiden hetzelfde alleen er is vrij weinig wat me een andere gedachte geeft.. Wat zou jij me aanraden te proberen?"
"Psychedelibee zei: Stoppen met blowen is bijzonder lastig! Belangrijk is dat je er echt klaar mee bent en mentaal dus ook bereid bent om door die eerste fase van stoppen heen te gaan. Ik heb zelf 6 jaar lang dagelijks geblowd en vanaf het 2e of 3e jaar heb ik regelmatig pogingen gedaan om te stoppen. Het probleem was echter dat mijn verstand zei dat ik moest stoppen, maar mijn gevoel vond het nog te lekker. Uiteindelijk kwam er een moment dat ik zoveel en vaak blowde dat ik er niet meer stoned of high van werd, maar alleen nog maar lui. De negatieve effecten begonnen te overheersen, zonder dat er nog positieve effecten tegenover stonden. Toen ben ik uiteindelijk heel makkelijk gestopt en sindsdien blow ik alleen nog in het weekend. Mijn laatste poging was uiteindelijk eigenlijk heel makkelijk, maar al die pogingen daarvoor niet helaas. Belangrijk is dus dat je er ook echt klaar mee bent gevoelsmatig, hoe je dat bereikt is lastig te zeggen. Wel is het inderdaad aan te raden om zoals theholyganja ook zegt om iets om handen te hebben. En ga eens nadenken wat de triggers voor jou zijn om te blowen, als je dat weet kun je die waar nodig ook makkelijker vermijden of omzeilen. Klik om te vergroten... Ik heb wel dat als ik in mijn ééntje een Joint rook dat ik zo stoned werd dat ik misselijk en licht in mijn hoofd werd. Zou het me helpen elke keer aan dat soort momenten te denken als ik zin krijg in een blow?"
"Ik heb zojuist voor mijn gevoel een groot avontuur beleefd. En wou het graag delen met jullie! Na 5maanden nuchter en een geslaagde test heb ik toch vandaag een joint gerookt.. Slecht maar voor mijn gevoel een opluchting! Mijn moeder heeft me zo hard gepusht om er mee te stoppen dat ik besliste te stoppen om een positieve test te halen. Mijn ma deed die testen heel vaak bij me om het te controleren. Na de een aantal geslaagde testen geloofde ze me dat ik gestopt was. Ik had toen ik besliste te stoppen altijd in mijn gedachte om niet voor altijd te stoppen maar na een poosje weer eens een Joint te roken. Ik had genoeg geld maar wou geen zakje wiet halen omdat ik dan meerdere Joints te roken of het in huis ergens te verstoppen. Omdat ik vroeger elke dag blowde had ik snel de neiging om het zakje de volgende dag op te roken alleen dat wou ik niet. Ik belde een vriend van mij en vroeg of ik een Joint van hem mocht kopen. Hij zei "Kopen? Ach nee joh! Kom er één roken. Dat kwam helemaal mooi uit! Toch een Joint roken en dat gratis! Voor een Nederlander als ik is dat het mooiste woord wat er is. Buiten bij "de hoge flats" vlak bij mij huis zaten ze op een paar bankjes tussen drie grote flats in. Tot mijn verbazing was hij daar niet alleen met zijn broer maar met een hele groep gasten die ik lang niet meer had gezien! Ik heb daar 2uur met die vrienden gepraat maar ging uiteindelijk weer naar huis om daar lekker verder te spacen. Het was al half 11 en normaal lag mijn moeder om die tijd altijd op bed lag. Ik liep de tuin in en zag mijn broer op de stoelleuning zitten en heb niet gekeken door de bijna transparante gordijnen te kijken. Ik zetten mijn fiets nog even rechtop zodat mijn vader er in de ochtend geen last van zou hebben en ik geen boze gezichten zou krijgen. Ik liep naar de deur en tot mijn schrik zat mijn moeder op de bank. Met knalrode ogen kwam ik binnen "hoooi, ik dacht dat jij al op bed lag?". Mijn moeder zat haar serie te kijken en was de tijd helemaal vergeten. Ik hing mijn jas op en wou een sinaasappel gaan eten, mijn moeder zat nog op de bank en ik dacht dat als ik snel de sinaasappel in vier stukken zou snijden en naar boven zou vluchten mijn moeder niks in de gate zou hebben . Ondertussen dat ik aan het snijden was kwam mijn moeder de keuken in lopen. Voordat ik begon met snijden keek ik even snel in de camera van mijn telefoon hoe mijn ogen er aan toe waren. Ik starte mijn telefoon op en opende de camera, mijn ogen waren vuurrood!! Heb nog nooit zulke rode ogen gehad. Ik keek mijn moeder vluchtig aan en hoopte dat ze mijn ogen niet had gezien. Ze kwam naast me staan en zei "weet je wat je ook is moet doen? Stoppen met roken." Ik schrok me kapot want ik dacht dat ze mijn ogen had gezien! Ik zei dat het moeilijker is gezegt dan gedaan en wou weg lopen. Ik had de vier stukken sinaasappel in mijn hand dus kon niet zeggen dat ik snel even ging douchen. Mijn moeder wou trouwens gaan douchen dus de kans daar voor zag ik niet. Als ik in de kamer was blijven zitten had mijn ma een gesprek aan gegaan over het roken dus ik moest een plek vinden waar ik mezelf kon opsluiten. Mijn hart sloeg even op hol en ik wist niet meer wat ik op dat moment moest doen. Totdat me het idee te binnen schoot om snel naar de wc te gaan! Daar kon ik de deur op slot doen en zou mijn ma niet de kans hebben om in mijn ogen te kijken. Ik legde de stukken sinaasappel neer op de eettafel en zei dat ik even snel ging poepen. Eenmaal in de wc voelde ik een hele grote opluchting en kon ik mijn gedachte even op een rijtje zetten. Ik was zo opgelucht dat ik in de spiegel keek en om mezelf moest lachen. Ik had een heel goed gevoel toen ik mijn moeder hoorde zeggen dat ze naar bed zou gaan en dat ik ook optijd moest gaan. Ik liep uit de wc en gelukkig was mijn moeder al boven. Mijn broer zat nog beneden maar hem maakt het niet zo veel uit. Hij lachte om me toen ik weer de keuken in liep om een glaasje water te pakken en zei me dat ik zo veel geluk heb gehad! Mijn ma was eerst zelfs van plan me naar een kliniek te sturen en dat zag ik echt niet zitten. Mijn broer heeft me er verder niet lastig mee gevallen, integendeel maakte hij allemaal lekkere dingen voor zoals broodjes en een lekker stukje biefstuk. Ik heb maar geluk met een broer die kok wil worden want ik kon er heel erg van genieten! Omdat de spanning nogal intens voor me was was ik redelijk uitgeput en ben snel naar bed gegaan. Ik hoop dat jullie mijn avontuur ook leuk vonden want ik heb vond het aan de ene kant ook wel leuk om te beleven! Van een lekker relaxed gevoel ben ik overgegaan naar intense spanning en daarna weer relaxed. Volgende keer toch maar een half uurtje langer buiten blijven hangen en zeker weten dat ze al op bed ligt!"
"Dit is het eerste Tripreport dat ik schrijf dus ik zal eerst even mijn ervaringen met drugs delen. zelf heb ik al: Psylocine, 5MeoMept, Salvia, Wiet, Alcohol, XTC, 4FA, 2CC, Lachgas en Methylfenidaat gebruikt. Dit is dus niet mijn eerste keer haha. Ik zelf hou niet zo erg van Psychedelica maar vind het grappig het zo nu en dan te proberen. Deze avond hadden we met de "Washand Goes Bad" groep (een vriendengroep van mij) afgesproken om iets leuks te doen. Omdat ik zelf liever Xtc doe kaarten ik het aan om naar een lekker Techno feest te gaan en daar flink te genieten. DakDuif zag het niet zo zitten en vertelde ons dat hij via een vriend van hem wel goeie 2CB kon regelen. Ik had zelf al eens 2CC gebruikt maar vond het geen "echte ervaring" maar daar in tegen zag ik het wel zitten. Na veel gedoe met het bekende "langzame dealer" fenomeen hadden we de pillen. De pillen waren rood van kleur en in de vorm van Nijntjes. Ik had geen idee hoe veel ik er moest nemen dus ik nam er 1tje in. (23:10) Na een uur had ik nog geen effect terwijl vrienden van mij vertelde dat ze al hard aan het hallucineren waren, volgens hun kwam het omdat ik er geen drank bij nam omdat ik niet zo van Alcohol hou. Ik raadpleegde Engeltje en die vertelde me dat ik een hoge tolerantie had als het gaat om Psychedelica en dat ik moest proberen nog een pil er bij te nemen. Engeltje had gelijk want om 01:30 begon ik hard te trippen. Samen met Dakduif, Engeltje, Kruller en Stampvoet zaten we op station te wachten want er zou nog een vriend van hun mee gaan. Op het station sloeg de shit hard in en begon ik lekker te trippen. In het begin leek het een klein beetje op Xtc maar ik voelde me heel vaag in mijn hoofd. Het leek alsof ik een hele drukke planning in mijn hoofd had en constant de stress om niet te laat te komen terwijl we helemaal niks hadden afgesproken! Ondertussen dat Kruller zijn 4Fa begon te voelen zat ik gefocust op de grond te letten. Op de grond bevonden zich allemaal glittertjes wat ik heel luid naar buiten bracht, mijn vrienden vertelde me dat het ijskristallen waren maar ik kon me maar niet voorstellen hoe dat daar op de grond gekomen zou zijn. Ik heb ongeveer een kleine 20minuten op de open plaats rondgelopen om alle glittertjes goed te kunnen zien. Na die 20minuten kwam ik er ook achter dat het ijskristallen waren en was onderweg naar mijn vrienden om het ze te gaan vertellen. Ondertussen dat ik naar hun toe liep pakte ik mijn telefoon om even te kijken of mijn uiterlijk er even slecht aan toe was als mijn gedachte maar dat was niet zo. Nog ongeveer een meter en ik stond bij mijn vrienden toen er plotseling een gedachte in mijn hoofd schoot om Kleintje te bellen. Kleintje is een hele goede vriendin van me die er altijd bij was als ik ging trippen. Deze keer had ze al afgesproken en zou het lullig zijn haar daar weg te trekken om vervolgens mij de hele avond te zien trippen. Het was heel moeilijk haar nummer te vinden aangezien mijn scherm van helder naar zwakker ging en de nummertjes door elkaar heen dreven. Uiteindelijk was het me geluk op de "bel" toets te drukken en haar te bellen. Toen ik haar stem hoorde wou ik vragen of ze nog met haar vrienden was maar dat veranderde in 2Seconde naar de vraag "waarom ben je er nu niet?". Ik legde haar uit dat ik het zo gewent was dat ze er bij was als ik ging trippen en ik het miste dat een zachte hand mijn hand vastpakte als ik weer aan het ronddwalen was om me terug te brengen naar de plek waar ik eigenlijk wou staan. Ik heb haar die avond nog 3x gebelt na dat gesprek om te vertellen hoe ik me voelde, waar ik uiteindelijk niks van heb mee gekregen ookal belde ik zelf naar haar. In deze tijd heb ik weinig visuals gehad maar wel lekker kunnen genieten van het gevoel dat het me gaf. Het was alweer 03:00 en het werd is tijd om een lekkere strawberry haze blow te draaien die ik die avond nog in Dord bij Coffeeshop Joy had gehaald. Die blow was zo ontzettend lekker dat ik stiekem achter een muurtje heel de blow het opgerookt, na die blow was het gevoel compleet. Staan was moeilijk geworden en was heel diep in gedachte. Omdat ik me zo schuldig voelde omdat ik die blow helemaal in mijn eentje had gerookt draaide ik er nog één en rookte die wel met mijn vrienden. Het was alweer 06:00 en de drugs begon uit te werken, rond die ben ik ook weer richting huis gaan lopen omdat ik moe begon te worden en nog een hele reis voor de boeg had. Die reis stelde niks voor maar de conditie waarin ik het aflegde was hetgene waarom ik eerder weg ging. Normaal was het ook maar 10 minuten lopen maar deze keer deed ik er 40minuten over. Steegjes en andere weggetjes die ik nog nooit gezien had waren heel leuk om ééns door heen te lopen en vermaakte me uitermaten afgezien van het feit dat ik met mijn oortjes helemaal alleen naar huis aan het lopen was. Om 6:30 kwam ik bij het politiebureau aan wat vlak bij mijn huis is. De wijkagent stond buiten een sigaretje te roken en zag mij aanwaggelen. Het is niet de eerste keer dat ik hem daar tegenkwam op zo'n belachelijk tijdstip maar ik kon de trip nog verbergen aangezien die bijna helemaal was uitgewerkt. Ik rookte nog een sigaret met hem en begon weer aan de terugreis, stapje voor stapje kwam ik dichterbij huis. Uiteindelijk aangekomen bij de poort van het erf stond de wijkagent daar om te kijken of ik veilig thuis was gekomen. Na 3 woorden met hem uitgewisseld te hebben liep ik het erf op om vervolgens lekker in bed te gaan liggen en terug te kijken op deze lekkere trip avond! Dit was zo ongeveer mijn avond, ik heb er van genoten maar vind het geen 2de keer waard. Volgende keer lekker eten uit de verboden snoepjespot en los gaan op een Techno feest zoals ik aan het begin van de avond voorstelde!"