#1
Ik heb zojuist voor mijn gevoel een groot avontuur beleefd.
En wou het graag delen met jullie!
Na 5maanden nuchter en een geslaagde test heb ik toch vandaag een joint gerookt..
Slecht maar voor mijn gevoel een opluchting!
Mijn moeder heeft me zo hard gepusht om er mee te stoppen dat ik besliste te stoppen om een positieve test te halen.
Mijn ma deed die testen heel vaak bij me om het te controleren.
Na de een aantal geslaagde testen geloofde ze me dat ik gestopt was.
Ik had toen ik besliste te stoppen altijd in mijn gedachte om niet voor altijd te stoppen maar na een poosje weer eens een Joint te roken.
Ik had genoeg geld maar wou geen zakje wiet halen omdat ik dan meerdere Joints te roken of het in huis ergens te verstoppen.
Omdat ik vroeger elke dag blowde had ik snel de neiging om het zakje de volgende dag op te roken alleen dat wou ik niet.
Ik belde een vriend van mij en vroeg of ik een Joint van hem mocht kopen.
Hij zei "Kopen? Ach nee joh! Kom er één roken.
Dat kwam helemaal mooi uit! Toch een Joint roken en dat gratis!
Voor een Nederlander als ik is dat het mooiste woord wat er is.
Buiten bij "de hoge flats" vlak bij mij huis zaten ze op een paar bankjes tussen drie grote flats in.
Tot mijn verbazing was hij daar niet alleen met zijn broer maar met een hele groep gasten die ik lang niet meer had gezien!
Ik heb daar 2uur met die vrienden gepraat maar ging uiteindelijk weer naar huis om daar lekker verder te spacen.
Het was al half 11 en normaal lag mijn moeder om die tijd altijd op bed lag.
Ik liep de tuin in en zag mijn broer op de stoelleuning zitten en heb niet gekeken door de bijna transparante gordijnen te kijken.
Ik zetten mijn fiets nog even rechtop zodat mijn vader er in de ochtend geen last van zou hebben en ik geen boze gezichten zou krijgen.
Ik liep naar de deur en tot mijn schrik zat mijn moeder op de bank.
Met knalrode ogen kwam ik binnen "hoooi, ik dacht dat jij al op bed lag?".
Mijn moeder zat haar serie te kijken en was de tijd helemaal vergeten.
Ik hing mijn jas op en wou een sinaasappel gaan eten, mijn moeder zat nog op de bank en ik dacht dat als ik snel de sinaasappel in vier stukken zou snijden en naar boven zou vluchten mijn moeder niks in de gate zou hebben .
Ondertussen dat ik aan het snijden was kwam mijn moeder de keuken in lopen.
Voordat ik begon met snijden keek ik even snel in de camera van mijn telefoon hoe mijn ogen er aan toe waren.
Ik starte mijn telefoon op en opende de camera, mijn ogen waren vuurrood!!
Heb nog nooit zulke rode ogen gehad.
Ik keek mijn moeder vluchtig aan en hoopte dat ze mijn ogen niet had gezien.
Ze kwam naast me staan en zei "weet je wat je ook is moet doen? Stoppen met roken."
Ik schrok me kapot want ik dacht dat ze mijn ogen had gezien!
Ik zei dat het moeilijker is gezegt dan gedaan en wou weg lopen.
Ik had de vier stukken sinaasappel in mijn hand dus kon niet zeggen dat ik snel even ging douchen.
Mijn moeder wou trouwens gaan douchen dus de kans daar voor zag ik niet.
Als ik in de kamer was blijven zitten had mijn ma een gesprek aan gegaan over het roken dus ik moest een plek vinden waar ik mezelf kon opsluiten.
Mijn hart sloeg even op hol en ik wist niet meer wat ik op dat moment moest doen.
Totdat me het idee te binnen schoot om snel naar de wc te gaan!
Daar kon ik de deur op slot doen en zou mijn ma niet de kans hebben om in mijn ogen te kijken.
Ik legde de stukken sinaasappel neer op de eettafel en zei dat ik even snel ging poepen.
Eenmaal in de wc voelde ik een hele grote opluchting en kon ik mijn gedachte even op een rijtje zetten.
Ik was zo opgelucht dat ik in de spiegel keek en om mezelf moest lachen.
Ik had een heel goed gevoel toen ik mijn moeder hoorde zeggen dat ze naar bed zou gaan en dat ik ook optijd moest gaan.
Ik liep uit de wc en gelukkig was mijn moeder al boven.
Mijn broer zat nog beneden maar hem maakt het niet zo veel uit.
Hij lachte om me toen ik weer de keuken in liep om een glaasje water te pakken en zei me dat ik zo veel geluk heb gehad!
Mijn ma was eerst zelfs van plan me naar een kliniek te sturen en dat zag ik echt niet zitten.
Mijn broer heeft me er verder niet lastig mee gevallen, integendeel maakte hij allemaal lekkere dingen voor zoals broodjes en een lekker stukje biefstuk.
Ik heb maar geluk met een broer die kok wil worden want ik kon er heel erg van genieten!
Omdat de spanning nogal intens voor me was was ik redelijk uitgeput en ben snel naar bed gegaan.
Ik hoop dat jullie mijn avontuur ook leuk vonden want ik heb vond het aan de ene kant ook wel leuk om te beleven!
Van een lekker relaxed gevoel ben ik overgegaan naar intense spanning en daarna weer relaxed.
Volgende keer toch maar een half uurtje langer buiten blijven hangen en zeker weten dat ze al op bed ligt!
En wou het graag delen met jullie!
Na 5maanden nuchter en een geslaagde test heb ik toch vandaag een joint gerookt..
Slecht maar voor mijn gevoel een opluchting!
Mijn moeder heeft me zo hard gepusht om er mee te stoppen dat ik besliste te stoppen om een positieve test te halen.
Mijn ma deed die testen heel vaak bij me om het te controleren.
Na de een aantal geslaagde testen geloofde ze me dat ik gestopt was.
Ik had toen ik besliste te stoppen altijd in mijn gedachte om niet voor altijd te stoppen maar na een poosje weer eens een Joint te roken.
Ik had genoeg geld maar wou geen zakje wiet halen omdat ik dan meerdere Joints te roken of het in huis ergens te verstoppen.
Omdat ik vroeger elke dag blowde had ik snel de neiging om het zakje de volgende dag op te roken alleen dat wou ik niet.
Ik belde een vriend van mij en vroeg of ik een Joint van hem mocht kopen.
Hij zei "Kopen? Ach nee joh! Kom er één roken.
Dat kwam helemaal mooi uit! Toch een Joint roken en dat gratis!
Voor een Nederlander als ik is dat het mooiste woord wat er is.
Buiten bij "de hoge flats" vlak bij mij huis zaten ze op een paar bankjes tussen drie grote flats in.
Tot mijn verbazing was hij daar niet alleen met zijn broer maar met een hele groep gasten die ik lang niet meer had gezien!
Ik heb daar 2uur met die vrienden gepraat maar ging uiteindelijk weer naar huis om daar lekker verder te spacen.
Het was al half 11 en normaal lag mijn moeder om die tijd altijd op bed lag.
Ik liep de tuin in en zag mijn broer op de stoelleuning zitten en heb niet gekeken door de bijna transparante gordijnen te kijken.
Ik zetten mijn fiets nog even rechtop zodat mijn vader er in de ochtend geen last van zou hebben en ik geen boze gezichten zou krijgen.
Ik liep naar de deur en tot mijn schrik zat mijn moeder op de bank.
Met knalrode ogen kwam ik binnen "hoooi, ik dacht dat jij al op bed lag?".
Mijn moeder zat haar serie te kijken en was de tijd helemaal vergeten.
Ik hing mijn jas op en wou een sinaasappel gaan eten, mijn moeder zat nog op de bank en ik dacht dat als ik snel de sinaasappel in vier stukken zou snijden en naar boven zou vluchten mijn moeder niks in de gate zou hebben .
Ondertussen dat ik aan het snijden was kwam mijn moeder de keuken in lopen.
Voordat ik begon met snijden keek ik even snel in de camera van mijn telefoon hoe mijn ogen er aan toe waren.
Ik starte mijn telefoon op en opende de camera, mijn ogen waren vuurrood!!
Heb nog nooit zulke rode ogen gehad.
Ik keek mijn moeder vluchtig aan en hoopte dat ze mijn ogen niet had gezien.
Ze kwam naast me staan en zei "weet je wat je ook is moet doen? Stoppen met roken."
Ik schrok me kapot want ik dacht dat ze mijn ogen had gezien!
Ik zei dat het moeilijker is gezegt dan gedaan en wou weg lopen.
Ik had de vier stukken sinaasappel in mijn hand dus kon niet zeggen dat ik snel even ging douchen.
Mijn moeder wou trouwens gaan douchen dus de kans daar voor zag ik niet.
Als ik in de kamer was blijven zitten had mijn ma een gesprek aan gegaan over het roken dus ik moest een plek vinden waar ik mezelf kon opsluiten.
Mijn hart sloeg even op hol en ik wist niet meer wat ik op dat moment moest doen.
Totdat me het idee te binnen schoot om snel naar de wc te gaan!
Daar kon ik de deur op slot doen en zou mijn ma niet de kans hebben om in mijn ogen te kijken.
Ik legde de stukken sinaasappel neer op de eettafel en zei dat ik even snel ging poepen.
Eenmaal in de wc voelde ik een hele grote opluchting en kon ik mijn gedachte even op een rijtje zetten.
Ik was zo opgelucht dat ik in de spiegel keek en om mezelf moest lachen.
Ik had een heel goed gevoel toen ik mijn moeder hoorde zeggen dat ze naar bed zou gaan en dat ik ook optijd moest gaan.
Ik liep uit de wc en gelukkig was mijn moeder al boven.
Mijn broer zat nog beneden maar hem maakt het niet zo veel uit.
Hij lachte om me toen ik weer de keuken in liep om een glaasje water te pakken en zei me dat ik zo veel geluk heb gehad!
Mijn ma was eerst zelfs van plan me naar een kliniek te sturen en dat zag ik echt niet zitten.
Mijn broer heeft me er verder niet lastig mee gevallen, integendeel maakte hij allemaal lekkere dingen voor zoals broodjes en een lekker stukje biefstuk.
Ik heb maar geluk met een broer die kok wil worden want ik kon er heel erg van genieten!
Omdat de spanning nogal intens voor me was was ik redelijk uitgeput en ben snel naar bed gegaan.
Ik hoop dat jullie mijn avontuur ook leuk vonden want ik heb vond het aan de ene kant ook wel leuk om te beleven!
Van een lekker relaxed gevoel ben ik overgegaan naar intense spanning en daarna weer relaxed.
Volgende keer toch maar een half uurtje langer buiten blijven hangen en zeker weten dat ze al op bed ligt!
