Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk blow te veel en weet niet wat me helpt met stoppen.

Ik blow te veel en weet niet wat me helpt met stoppen.

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nu zo'n 2 weken gestopt met blowen. Heb het nu wel wat lastig maar ik probeer door te doen.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wel ik ben ook van plan om te stoppen. Laten we er een blog can maken ofzo?
C
CartaaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik blow nu elke dag en voel dat mijn lichaam er op achteruit gaat, niet alleen door de wiet maar de tabak sloopt mijn longen ook.
Ik wil graag stoppen alleen elke keer als ik de hele dag nuchter ben geweest grijp ik toch in de avond weer naar mijn portemonee om vervolgens een lekker zakje te halen bij de coffeshop.
Ik weet natuurlijk ook dat dit uit eigen initiatief moet komen maar hoopte dat jullie misschien dingen wisten die me kunnen helpen!
Ook de vergeetachtigheid is heel irritant, ben afgelopen weekend gaan stappen met de paspoort van mijn broer omdat ik geen 18 ben en ben die gewoon verloren!
Ik snap niet hoe want ik heb hem die avond niet eens hoeven gebruiken.
Dat incident was eigenlijk het doorslaggevende dat ik tot de conclusie kwam toch maar beter te stoppen.
Ook discuseer ik veel met mezelf als ik stoned ben en ben bang dat ik dadelijk een 2de persoonlijlheid creeër, ik weet niet of het kan want ik heb geen idee wat de gevolgen kunnen zijn bij overmatig blowen.
Ik hoop dat jullie tips hebben die ik kan gebruiken!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoek iets anders om je gedachten te kunnen verzetten. Als je stopt heb je plots tijd zat. Probeer iets nieuws te zoeken die je leuk vind.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stoppen met blowen is bijzonder lastig! Belangrijk is dat je er echt klaar mee bent en mentaal dus ook bereid bent om door die eerste fase van stoppen heen te gaan. Ik heb zelf 6 jaar lang dagelijks geblowd en vanaf het 2e of 3e jaar heb ik regelmatig pogingen gedaan om te stoppen. Het probleem was echter dat mijn verstand zei dat ik moest stoppen, maar mijn gevoel vond het nog te lekker. Uiteindelijk kwam er een moment dat ik zoveel en vaak blowde dat ik er niet meer stoned of high van werd, maar alleen nog maar lui. De negatieve effecten begonnen te overheersen, zonder dat er nog positieve effecten tegenover stonden. Toen ben ik uiteindelijk heel makkelijk gestopt en sindsdien blow ik alleen nog in het weekend. Mijn laatste poging was uiteindelijk eigenlijk heel makkelijk, maar al die pogingen daarvoor niet helaas.

Belangrijk is dus dat je er ook echt klaar mee bent gevoelsmatig, hoe je dat bereikt is lastig te zeggen. Wel is het inderdaad aan te raden om zoals theholyganja ook zegt om iets om handen te hebben. En ga eens nadenken wat de triggers voor jou zijn om te blowen, als je dat weet kun je die waar nodig ook makkelijker vermijden of omzeilen.
C
CartaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
theholyganja zei:
Zoek iets anders om je gedachten te kunnen verzetten. Als je stopt heb je plots tijd zat. Probeer iets nieuws te zoeken die je leuk vind.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik al een aantal keer geprobeerd alleen omdat ik elke dag thuis zit is er snel de neiging om een blow te roken en lekker op mijn kamer muziek te gaan maken.
Veel vrienden van me zeiden hetzelfde alleen er is vrij weinig wat me een andere gedachte geeft..
Wat zou jij me aanraden te proberen?
C
CartaaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Stoppen met blowen is bijzonder lastig! Belangrijk is dat je er echt klaar mee bent en mentaal dus ook bereid bent om door die eerste fase van stoppen heen te gaan. Ik heb zelf 6 jaar lang dagelijks geblowd en vanaf het 2e of 3e jaar heb ik regelmatig pogingen gedaan om te stoppen. Het probleem was echter dat mijn verstand zei dat ik moest stoppen, maar mijn gevoel vond het nog te lekker. Uiteindelijk kwam er een moment dat ik zoveel en vaak blowde dat ik er niet meer stoned of high van werd, maar alleen nog maar lui. De negatieve effecten begonnen te overheersen, zonder dat er nog positieve effecten tegenover stonden. Toen ben ik uiteindelijk heel makkelijk gestopt en sindsdien blow ik alleen nog in het weekend. Mijn laatste poging was uiteindelijk eigenlijk heel makkelijk, maar al die pogingen daarvoor niet helaas.

Belangrijk is dus dat je er ook echt klaar mee bent gevoelsmatig, hoe je dat bereikt is lastig te zeggen. Wel is het inderdaad aan te raden om zoals theholyganja ook zegt om iets om handen te hebben. En ga eens nadenken wat de triggers voor jou zijn om te blowen, als je dat weet kun je die waar nodig ook makkelijker vermijden of omzeilen.
Klik om te vergroten...

Ik heb wel dat als ik in mijn ééntje een Joint rook dat ik zo stoned werd dat ik misselijk en licht in mijn hoofd werd.
Zou het me helpen elke keer aan dat soort momenten te denken als ik zin krijg in een blow?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cartaa zei:
Zou het me helpen elke keer aan dat soort momenten te denken als ik zin krijg in een blow?
Klik om te vergroten...
Het valt te proberen in iedergeval! Misschien dat een negatieve associatie helpt om te stoppen.

Qua bezigheden, zoek een hobby die je niet associeert met blowen en wat daar ook niet goed mee samen gaat. Bijvoorbeeld sporten of boeken lezen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lekker bezig, volhouden!
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#10
En candaag dus weer geblowd.. Twas mooi weer en wij met zn allen in de zon. Ik heb er eigenlijk wel veel van geleerd. Zoveel blowen zoals ik croeger deed wil ik niet meer, maar zo eens op een feestje of op een goed moment geen probleem :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Af en toe blowen moet ook kunnen toch. Ik heb er ook voor gekozen om niet helemaal te stoppen, maar alleen het weekend. Ik vind zelfs dat wanneer je helemaal stopt, je verslaving eigenlijk nog invloed op je heeft. Belangrijk is wel om het dan ook echt bij af en toe te blijven houden.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inderdaad, zolang je je altijd maar bewust blijft dat het ooit al eens is gebeurd en het dus weer kan gebeuren. Ik dacht dat het mij nooit meer zou overkomen en dat ik er wel van geleerd had. Vorig jaar kocht ik eens een gram hasj in plaats van een voorgedraaide en toen heb ik een week lang elke avond geblowd tot het op was. Toen besefte ik me wel even dat een verslaving altijd op de loer blijft liggen...

Koop nu weer gewoon een voorgedraaide, ongeveer ééns per maand :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je moet je zeker bewust zijn dat het weer kan terugkeren. Ik heb inmiddels gelukkig de discipline dat ik stash in huis kan hebben en er toch vanaf kan blijven. Maar als je van jezelf weet dat dat niet werkt kun je beter alleen maar voorgedraaiden halen. Ieder moet echt voor zichzelf bepalen wat je valkuilen zijn, dan kun je er ook iets tegen doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."