#1
Ik ben nu zo'n 2 weken gestopt met blowen. Heb het nu wel wat lastig maar ik probeer door te doen.
theholyganja zei:Zoek iets anders om je gedachten te kunnen verzetten. Als je stopt heb je plots tijd zat. Probeer iets nieuws te zoeken die je leuk vind.
Psychedelibee zei:Stoppen met blowen is bijzonder lastig! Belangrijk is dat je er echt klaar mee bent en mentaal dus ook bereid bent om door die eerste fase van stoppen heen te gaan. Ik heb zelf 6 jaar lang dagelijks geblowd en vanaf het 2e of 3e jaar heb ik regelmatig pogingen gedaan om te stoppen. Het probleem was echter dat mijn verstand zei dat ik moest stoppen, maar mijn gevoel vond het nog te lekker. Uiteindelijk kwam er een moment dat ik zoveel en vaak blowde dat ik er niet meer stoned of high van werd, maar alleen nog maar lui. De negatieve effecten begonnen te overheersen, zonder dat er nog positieve effecten tegenover stonden. Toen ben ik uiteindelijk heel makkelijk gestopt en sindsdien blow ik alleen nog in het weekend. Mijn laatste poging was uiteindelijk eigenlijk heel makkelijk, maar al die pogingen daarvoor niet helaas.
Belangrijk is dus dat je er ook echt klaar mee bent gevoelsmatig, hoe je dat bereikt is lastig te zeggen. Wel is het inderdaad aan te raden om zoals theholyganja ook zegt om iets om handen te hebben. En ga eens nadenken wat de triggers voor jou zijn om te blowen, als je dat weet kun je die waar nodig ook makkelijker vermijden of omzeilen.
Het valt te proberen in iedergeval! Misschien dat een negatieve associatie helpt om te stoppen.Cartaa zei:Zou het me helpen elke keer aan dat soort momenten te denken als ik zin krijg in een blow?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."