Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"===> B+ <=== of golden teacher zijn ook erg visueel naart sgeint ( maar nog zelf niet geprobeert) B+ kweekt héééél schoon, groot en stevig en het effect is ook erg visueel"
"hej een paar weken gelden 3 setjus besteld dit is van alle 3 de eerste flush GT { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Amazonian PES B+ over de GT growkit ben ik niet zo enthousiast , er is er 1 grote die nu al klaar is om te plukken voor de rest 1 middelgrote, een paar grote pins , en 1tje ( links naast de plukklare) die gestopt is met groeien meer iets dat je verwacht van je 4de of 5de "zien ofdater nog iets uitkomt" flush hopelijk gat de 2de flush GT wat vlotter en is dit een opwarmertje de rest ben ik wel zeer tevreden over zeker amzonian PES ziet er zeer vlot uit PES (een dag na de 1ste foto) B+(ook een dag na de 1ste foto) over het algemeen zéér tevreden, ben beniewt hoe een grote ik er uit het bakje B+ ga halen , de vorige keer was de grootste vers 25cm ook bne ik beniewt hoe de PES er gaat uitzien, denk dat ik die als eerste ga uitproberen iemand ervaring met PES? B+ vond ik zelf fantastisch en over golden teacher heb ik ook al mooie verhalen gehoort , maar van PES heeft er niemand mij nog iets van kunnen vertellen . de komende dagen post ik het vervolg van dit grt"
"even geleden eerste flush gehad; heb alleen een mooie foto B+ mutantje van rechts grtz"
"hj ik heb nu 1 volledig gecolloniseerde pot met mais (mckeneii) ( de enige pot spijtig genoeg die gelukt is : de andere potten waren met TC sporen maar die waren blijkbaar al te oud ) ik ben op dit moment mijn casinglaag aan het steriliseren : 10delen vermiculiet 8delen havermout 0.5 deel kalk en kwartszand ( gemalen kattegrind) 0.5 deel sesamzaad ik heb dit receptje zelf "bedacht" omdat dat zowat de dingen waren die ik huis kon vinden die wat vochtbijhoudend waren.. iemand die weet of dit een goed idee is ?? en waar kan je filterzakken kopen(diegene die je bij je growkits krijgt) ? ik vind ze heel handig en vallen niet echt op want beschik niet over een terrarium... Tips, ervaring is zeer welkom alvast bedankt"
"je hebt volledig gelijk Peptalk , had wat haast want want had niet lang beschikking over een snelkookpan ikheb nu wat de tijd genomen en heb een goede reptielenwinkel gevonden waar je alles wat je nodig hebt vind en bijna allemaal in hetzelfde rek , lekker makelijk de casinglaag die ik uitprobeerde bleef natuurlijk door de havermout aan elkaar plakken dus dacht ik eraan om erwat sporenwater in te spuiten en zien of er iets gebeurde en dat gebeurde , in een week tijd begon het kolloniseren al en nu is het bijna klaar om uit te zetten (ik denk dat ik het torentje heel ga laten ) : { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } ben van plan om hem in een laag aleminium bakje met van natte vermiculiet erond in een filterzakje te zetten, hopelijk groeit er nog iets uit en is dit experimentje toch nog geslaagd grt"
"hj Ikzit juist aan de laatste flush van mijn B+ kweeksetje (hopelijk groeit er nog iets uit want ik heb een paar domme foutjes gemaakt na de 2de oogst: kraan even te hard gezet tijdens het soaken, perongeluk 40u laten soaken en de eerste 24 u id zak geen licht gegeven ) gellukkig heb ik een goede sporenprint kunnen halen uit de vorige flush Ik ben van plan om zelf een kweeksetje te maken op rogge (met een bakje dubbel zo groot als een zakdoekendoosje ongeveer) HIER is mijn vraag: wat moet ik doen nadat ik mijn eerste oogst uit mijn eigen gemaakte setje heb gehaald? Komt er automatish een volgende flush? moet ik dat bakje soaken zoals bij mijn setje dat ik besteld heb? of blijft het daarbij en moet ik opnieuw zo'n setje maken? grt bzz"
"poison drink zei: Lol, jou verhaal lijkt wel van mijn vingers te komen. Ik ga ook heel binnenkort proberen kweken op rogge, en de vraag die je hier stelde vroeg ik me dus ook af. :P Ik heb een sporenprint besteld en hoop dat die van de week gaat aankomen. Misschien als je natte vermiculiet onder de bakjes legt, zodat de luchtvochtigheid goed blijft, je niet opnieuw hoeft te soaken? Enkel zien dat het goed vochtig blijft? I'm only guessing tho. Anyway, ik zit hier niet echt iets nuttigs te zeggen, dus ik wens je nog veel succes toe met het kweken! O ja, hoeveel flushes heb je gehad? En hoeveel gram in totaal? Klik om te vergroten... Ik weet het niet zo goed want ik heb tussen door mijn 1ste en 2de flush de grote eral uitgehaalt en de kleine laten doorgroeien.. dus ditmijn 4 en een halfde zeker ook tussen mijn 2de en mijn 3de flush kwamen eral nieuwe na 3 dagen en had ik al na 7 dagen oogst.. waarscheinlijk nog kleine pins tussen laten staan zeker.. ik hoop op nog een oogst maaar ik betwijfel het want het setje ziet er niet zo fantastisch meer uit ( putten van het plukken en de kraan te hard zetten en wel wat paddestoeltjs die langs de zijkant van het bakje zijn gegroeit al sind mijn eerste flush die ik er niet uit kan krijgen zonder de set helemaal kapot te maken ) ik heb itot nu toe(droog) 25g eruit gehaald dus 250 vers denkik .. maar ik heb ook een vraagje ? ik heb geen snelkookpan en kan ook aan geen geraken , zijn er andere manieren om mijn rogge enz (Goed) te stereliseren? grt"
"lolnoob zei: Ik ben mijn paddo's aan het drogen op de verwarming met wc papier eronder. Ze zijn een heel stuk gedroogd maar nog steeds buigzaam en dus niet helemaal droog. Ze lijken niet droger te worden. Is het een goed idee om ze in hele kleine stukjes te snijden? Daarna wil ik ze gaan verwerken in wat chocola, dus dat het kleine stukjes zijn is geen probleem. Ik wil er het liefst een soort poeder van maken. Maar kan dit kwaad mbt de psilocybine of psilocine? Klik om te vergroten... ik heb ook gehad dat ze een hele tijd buigzaam bleven maar overnacht ineens kurkdroog zijn geworden. ik zou ze gewoon zo laten drogen zoals ze zijn ( dan komt alleen de buitenkant in contact met bacterien enal.) Ik denk dat dat geen kwaad kan maar zou toch niet op te hoge tempratuur laten koken want dat is niet goed voor de kwaliteit heb ik gehoort..(en zou niet ineens heel je vooraad erin doen voor het geval dat het mislukt) laat me weten of het gelukt is dan ga ik daar mij ook is mee bezig houden"
"Er groeie nu (4d flush ) ng wat kleine pins maar ik denk dat het niet veel gaat worden. 2 porties max... ik ben vandaag grote ronde gaan doen in mijn buurt en heb een steriele spuit bij apotheker gaan halen(40cent) maar rogge nergens gevonden, niet bij de bakker, delhaize, groentenwinkel, marokaanse kruidenierszaak nergens;( Iemand een idee waar ik het kan vinden +is het mogelijk alles te stereliseren id oven? bij de apotheker zijden ze 120 graden want dat doen ze in het labo ook.. iemand ervaring mee? phu eindelijk klaar ( Heel dit bericht met men playstation getipt )"
"poison drink zei: Steriliseren in de oven is niet beter als in een gewone pot op het vuur. Water zal nooit warmer worden dan 100°C bij normale druk. Daarom maakt men gebruik van een snelkookpan. Deze kan met een verhoogde druk water koken, tot zelfs 120°C. (Ideale gaswet) Sommige bacteriën gaan zich in geval van voedselgebrek omvormen tot endosporen, die zeer weerstandig kunnen zijn. Deze endosporen overleven een temperatuur van 100°C. Er is een verouderde sterilisatiemethode om deze endosporen te doden, die "tyndallisatie" noemt. Weinig over te vinden op het internet, maar ik denk dat het ongeveer zo gaat: Dag 1 kook je de potten een uur op 100°C en laat je ze zo 24 uur staan. De meeste bacteriën zijn dan al dood, toch overleven de endosporen dit. Na afkoeling gaan de endosporen zich omvormen tot bacteriën, omdat de omstandigheden terug geschikt zijn. Dag 2 kook je de potten opnieuw een uur en laat je ze 24 uur staan. Zo zijn ook de omgevormde endosporen dood. Dag 3 kook je je potten opnieuw een uur, dit om zeker te zijn dat alles dood is. Het is noodzakelijk dat je er 3 dagen over doet trouwens, want het omvormen van spore tot bacterie duurt enkele uren. Klik om te vergroten... oe 3 dagen ;( dat duurt veel te lang moet ikmij toch maar een snelkookpan regelen... juist mijn 4de flusqh geplukt waar ik dacht dat er nix van ging komen .. ik dacht verkeert: het zijn de grootste die ik ooit heb gehad .!! het waren ermaar zes maar de kleinste is 14cm en de grootste 25cm ofzo"