Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, dit is de eerste keer dat ik iets op een forum zet, of dat ik er überhaupt ‘openlijk’ voor uitkom dat ik een blow verslaving heb. niemand uit mijn omgeving weet dit. Ik blow iedere dag 1 doorgedraaide joint, telkens n paar trekjes vanaf een uur of vier smiddags. Als ik vrij ben/ weekend heb, doe ik dit ook wel eerder. Ik heb add. Ik heb een laag zelfbeeld Ontwikkeld vanuit mijn jeugd, wat later bevestigt werd door de mannen waarmee ik een relatie had. Ik ben snel overprikkeld, Slik wel medicatie tegen m’n add verschijnselen. Ik heb een onderneming, een kind. Mensen om mij heen zien een vrouw die alles zo goed doet.. ik denk dan altijd; jullie moesten eens weten. Telkens neem ik me voor om te stoppen. Dat lukt een dag, daarna beginnen de ontwenningsverschijnselen; stemmingswisselingen, erg prikkelbaar, opvliegers overdag, enorm zweten snachts. Door al mijn verplichtingen en verantwoordelijkheden heb ik geen tijd voor de afkick fase, zo voelt het althans. Want ik moet blijven functioneren, terwijl dit me op lange termijn juist tegenwerkt. Ik vind dat ik m’n kind te weinig aandacht geef hierdoor, voel me slecht omdat ik een geheim meedraag, alsof ik een nep iemand ben, waar iedereen onterecht trots op is voor m’n gevoel. Altijd dat schuldgevoel/ slecht over mezelf denken.. ik compenseer dat door heel lief en behulpzaam te zijn naar m’n omgeving, maar eenmaal thuis.. tja.. heeft iemand dit ook zo ervaren? Ik vind het zo heftig, hoe m’n lichaam reageert als ik een dag niet blow, dan begint het nare gevoel en zweten de volgende dag al en als het dan avond is, ben ik bang dat het de volgende dag nóg erger is. Ik maak ruzie als ik niet blow/ afkick verschijnselen heb met mensen die dichtbij me staan/ of vermijd ze juist. M’n ouders zijn beiden ziek, ongeneeslijk, ik wil hen niet teleurstellen. Bleh sorry voor dit klaag verhaal.. kan op dit moment gewoon niet goed met mezelf leven. Met wat ik doe met dat geblow en tegelijkertijd de voorbeeld functie die ik heb in m’n werk en alle verantwoordelijkheden. Heeft iemand dit ook doorgemaakt? En hoe heb je dat aangepakt? Dankjewel, sws fijn van me af te schrijven en toe te geven."
"Heel erg voor je, wat ik hier lees, en herkenbaar ook. Wat wil je met je leven? Hoe zie je jezelf over 5 jaar? Vraag je bij alles wat je doet af, draagt dit iets bij aan het behalen van m’n doel.. ik denk dat je jezelf een gezond leven moet kunnen gunnen.. maar dan is t wel belangrijk dat je jezelf belangrijk genoeg vindt.. hoe is t met je zelfbeeld? Misschien daar eens naar kijken.. want je bent het waard goed behandeld te worden, hoe slecht je in t verleden ook behandeld bent misschien. omring je zelf met ‘goede’ mensen. Dat lijkt misschien soms wat saai, maar tis wel fijn en ook rustiger in je hoofd. Mediteren helpt echt, om te leren bepaalde gedachten te kunnen stoppen. Onrust/ weinig overzicht/ geen planning hebben werkt vaak overprikkelend en de drugs kon in t begin misschien werken als zelfmedicatie tegen vervelende stress gevoelens.. dit is allemaal slap gelul, met de beste bedoelingen. Je bent iig niet alleen. Maak mooie levensdoelen en standaarden voor jezelf. Zoek evt hulp, iemand die letterlijk even met je kijkt wat je per dag doet en die helpt overzicht te creeeren.. het beste is de kern aanpakken, maar kan me voorstellen dat je daar nog niet aan toe bent.. probeer iig wat meer overzicht en planning te krijgen.. sterkte!"