Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan blowen en niemand weet het.

Verslaafd aan blowen en niemand weet het.

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
A
Anouk12345Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

dit is de eerste keer dat ik iets op een forum zet, of dat ik er überhaupt ‘openlijk’ voor uitkom dat ik een blow verslaving heb.
niemand uit mijn omgeving weet dit. Ik blow iedere dag 1 doorgedraaide joint, telkens n paar trekjes vanaf een uur of vier smiddags. Als ik vrij ben/ weekend heb, doe ik dit ook wel eerder. Ik heb add. Ik heb een laag zelfbeeld Ontwikkeld vanuit mijn jeugd, wat later bevestigt werd door de mannen waarmee ik een relatie had. Ik ben snel overprikkeld, Slik wel medicatie tegen m’n add verschijnselen. Ik heb een onderneming, een kind. Mensen om mij heen zien een vrouw die alles zo goed doet.. ik denk dan altijd; jullie moesten eens weten. Telkens neem ik me voor om te stoppen. Dat lukt een dag, daarna beginnen de ontwenningsverschijnselen; stemmingswisselingen, erg prikkelbaar, opvliegers overdag, enorm zweten snachts. Door al mijn verplichtingen en verantwoordelijkheden heb ik geen tijd voor de afkick fase, zo voelt het althans. Want ik moet blijven functioneren, terwijl dit me op lange termijn juist tegenwerkt. Ik vind dat ik m’n kind te weinig aandacht geef hierdoor, voel me slecht omdat ik een geheim meedraag, alsof ik een nep iemand ben, waar iedereen onterecht trots op is voor m’n gevoel. Altijd dat schuldgevoel/ slecht over mezelf denken.. ik compenseer dat door heel lief en behulpzaam te zijn naar m’n omgeving, maar eenmaal thuis.. tja..
heeft iemand dit ook zo ervaren? Ik vind het zo heftig, hoe m’n lichaam reageert als ik een dag niet blow, dan begint het nare gevoel en zweten de volgende dag al en als het dan avond is, ben ik bang dat het de volgende dag nóg erger is. Ik maak ruzie als ik niet blow/ afkick verschijnselen heb met mensen die dichtbij me staan/ of vermijd ze juist.
M’n ouders zijn beiden ziek, ongeneeslijk, ik wil hen niet teleurstellen. Bleh sorry voor dit klaag verhaal.. kan op dit moment gewoon niet goed met mezelf leven. Met wat ik doe met dat geblow en tegelijkertijd de voorbeeld functie die ik heb in m’n werk en alle verantwoordelijkheden.
Heeft iemand dit ook doorgemaakt? En hoe heb je dat aangepakt?
Dankjewel, sws fijn van me af te schrijven en toe te geven.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als wiet roken je helpt met succesvol zijn dan wat is er zo erg aan? Je bent niet de enige op de wereld die dat doet. Ik wil niet weten hoeveel drugs en medicatie (wat ook drugs is) er in onze extreem competitive maatschappij word geconsumeerd.

Voor mijn gevoel zijn veel mensen alleen maar bezig met wat andere van ze vinden en verbuigen zo wie ze werkelijk zijn om goed over te komen. Maarja wat ben je dan? Nep?

Wat nou als de wiet rokende jij je echte zelf is? En de perfecte zelf die niks gebruikt in jou hooft nep? En als je stopt met wiet, moet die andere ADD medicatie ook niet weg dan?

Wat nou als je stopt met al je drugs en je komt er achter dat je dan je verder perfecte leven niet aan kan en dus alles wat je berijkt heb een leugen is? Gebouwd op drugsgebruik.

Het lijkt mij dat je alleen een goed zelfbeeld kan krijgen als je stopt met jezelf te vergelijken met anderen. Want jij ben jij en niet een ander.

Dit is wat er bij mij naar boven kom als ik je verhaal lees. 😂
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou zeggen, kijk eens Facebook bij de ADHD en ADD groepen. De meeste ADD'ers gebruiken wiet om te kunnen slapen.

Zelf heb ik recent te horen gekregen dat ik ADD heb. Heb alleen nog geen medicatie maar snap je helemaal wat wiet betreft. Zelf heb ik 2 kinderen en altijd een goede baan gehad. (Nu in een burn-out).

Waarom zou je verbergen dat je wiet rookt? Overigens zou ik je de tip willen geven dat je beter wiet kan vapen. Zou veel minder schadelijk zijn.

Kortom: wees niet zo hard voor jezelf :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."