Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"dag allemaal, Ik ben hier voor het eerst al heb ik al vaker gebruikt en ben vooral op zoek naar buddy'(s) die ook terug willen naar een normaal leven. In het kort... ik ben een mama van twee prachtige kinderen, heb een zeer goede job, wel gescheiden maar uiteindelijk, heb ik toch alles wat ik wil? Ik struggle al heel mijn leven met een alcoholverslaving en hier heb ik ook hulp voor gezocht. Naar het buitenland gegaan, afkick, en woooooow wat voelde ik me goed erna!!! Zo sterk! Zo zeker! En het leven was zooo mooi. Dan wat tegenslagen gekregen, ik heb naar het schijnt ook ADD...(zou invloed hebben?) en omdat ik weiger te drinken, dacht ik wel dat een beetje coke geen kwaad zou kunnen. Wou vooral energie zodat ik mijn huis, tuin, werk, ... alles terug onder controle zou krijgen. Ik heb 20 jaar geleden wel al eens coke gebruikt in het uitgaansleven en was keileuk en ben nooit blijven 'hangen' dus dacht echt dat het kon. Grammetje gehaald..... en ja net zoals met alcohol, geen stop meer. Dit is nu al anderhalve week dat ik elke dag coke neem, gewoon om te kunnen functioneren. En dan S avonds kan ik weer niet slapen dus smorgens als een zombie, zie ik maar 1 uitweg. Ik ben radeloos!!! Ik ben zelf van België en vind hier weinig lotgenoten die er open durven en willen over praten. NA meetings zijn meer dan een uur rijden voor mij,... ik weet niet wat te doen. Ik haat mezelf zo erg, gisteren avond wou ik gewoon een tranxene nemen en erop drinken zodat ik maar niets voelde... hoe erg is dat... wat zou ik mijn kindjes aandoen ????? Aub, geen opmerkingen dat ik een slechte mama ben, ik weet dat ik dat niet ben en de opmerking 'als je van je kinderen houdt' stop je gewoon... dit werkt bij mij zo niet. gewoon help........."
"Ze Herbs Mang zei: Online meetings een idee? DIe zijn er zowel voor AA als NA. Ik zou wel snel actie ondernemen. Dit kan niet lang goed gaan. Ik begrijp dat de huisarts inschakelen een beroerd idee lijkt ivm de kinderen maar per direct stoppen met iig de coke lijkt me een goede eerste stap. Alle nummers verwijderen en meetings gaan volgen online. De meetings kan je hier vinden van AA: Meeting Directory – Online Intergroup of Alcoholics Anonymous aa-intergroup.org Hier meer info over NA meetings online: Na Online Meeting (Via Zoom) - GGZ Momentum NA | Online meeting (door NA Holland) Door de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) is GGZ Momentum extra alert op het lichamelijk welbevinden van onze cliënten, medewerkers en bezoekers. Wij proberen zo zorgvuldig mogelijk de zorg aan onze cliënten te waarborgen. Om verdere verspreiding van... www.ggzmomentum.nl Stuur gerust een pb als je meer informatie of iets wilt hebben. Klik om te vergroten... Ik heb al AA meetings gevolgd maar daar zitten zoveel mensen, je kan niet echt praten dan......"
"Nam je dagelijks? en hoeveel? _shikantaza zei: Knetterverslaafd. Eén lijntje coke en ik ben weer compleet verkocht en ga mijn leven weer verwoesten. En mijn hoofd vertelt me bijna dagelijks dat het best nog wel een keertje kan. Dat is de ultieme bevestiging van verslaafd zijn. Klik om te vergroten..."
"Damius zei: Je trekt al zeer belangrijke conclusies: namelijk dat je in ziet dat coke ook niet voor jou werkt. Evenals alcohol. Bekend terrein voor menig verslaafde; eenmaal verslaafd (geweest) aan één middel, dan lukt het vaak ook slecht tot niet om van een ander middel af te blijven. Coke werkt dan ook nog eens (zeer) verslavend. Hoe dan ook: je onderdrukt nu al een kleine week je comedown. Die comedown staat je op te wachten. Je gaat je slecht voelen wanneer je stopt. Door die zure appel zul je heen moeten bijten. Als dit echt de eerste keer is dat je sinds die 20 jaar harddrugs gebruikt, dan hoef je echt niet ineens een kliniek in of iets dergelijks. Wel is het zaak om nu te stoppen. Dat kan gewoon cold turkey met coke. 1,5e week gebruik is in die zin ook weer niet krankzinnig lang. Wel zul je je zeer belabberd en beroerd voelen. Je zou je ex-partner kunnen bellen met de vraag of hij op de kids kan passen voor de komende week omdat je ziek bent (griep). Rust uit. Sterk aan. Pleur de rest van de zooi door de wc. Koop niets nieuws. Sluit online aan bij de meetings zoals hiervoor al geopperd. En maak een nieuwe start. Je kunt hier van je afschrijven als je er even doorheen zit. Klik om te vergroten... ja ik besef nu heel goed dat ALLES voor mij verslavend gaat zijn, mijn hele leven lang.... Dit is geen excuus, ale alles is een excuus bij drugs en alcohol, maar ik heb een heel stomme regeling ivm de kids, ik ben maximum 5 dagen zonder. Vanaf deze vrijdag zijn ze 5 dagen niet bij mij. Ik weet niet als ik in 5 dagen op stukken geraak... ik hoop het echt!!!! Praten met mijn ex is geen optie.... Ik heb nu zoooo schrik dat als ik nog twee dagen door doe dat er iets gaat gebeuren maar doe ik het niet staat job en kids op het spel...."
"Damius zei: Excuus. Ik begrijp niet zo goed wat hier staat. Zou je het willen toe lichten? Klik om te vergroten... ik ben vanaf vrijdag 5 dagen alleen, geen verplichtingen qua werk, kinderen, niks.... dus als ik dan depressief word of een zware afkick krijg, dan is het zo! Nu weet ik gewoon niet wat anderhalve week coke elke dag met je doet, zijn er zo nog mensen of ben ik echt de ergste?? Ik wil morgen en donderdag zo min mogelijk gebruiken en dan vrijdag alles weg maar zoek echt iemand die het ook dagelijks heeft gedaan om eens mee te praten en mij tips kan geven...."
"_shikantaza zei: Na anderhalve week zal 't wel meevallen met hoe slecht je je voelt. Zorg dat je wat om handen hebt, ga wandelen, zoek vrienden op, enz. Waarom ben je van plan om nog te gebruiken eigenlijk? Zo min mogeijk? Ik denk niet dat dat er nog in zit voor jou. Plus, als ik jouw eerste verhaal goed begrijp kun je beter echt helemaal stoppen. Je zegt zelf al dat je niet kunt stoppen (als je eenmaal begonnen bent). Ik heb ook lang on the edge geleefd hoor. Als ik nog een kwartier de tijd had om te gebruiken dan benutte ik de volle 15 minuten. Altijd zo dat ik precies nét niet in de problemen raakte. Dus ik snap 't wel. Maar zo kun je bezig blijven met "morgen stop ik echt"-achtige beloftes. Die werken niet. Laat om te beginnen de drank maar staan en haal geen Coke in huis. Zal niet makkelijk zijn maar dan hoef je niet in zelfhaat wakker te worden (als je ueberhaupt slaapt) de volgende dag. Dagelijks Coke gebruiken heb ik nooit echt lange tijd gedaan. Hooguit een keer een week hier en daar. Maar ik heb wel 10 jaar lang gebruikt en ben nu iets meer dan 2 jaar helemaal clean. Je vraagt om advies van dagelijke cokegebruikers, maar verslaving is verslaving en het middel maakt eigenlijk niets uit. Stel je open voor wat de mensen je hier adviseren. Voel je vrij om een bericht te sturen als je vragen hebt. Hoe je je zult gaan voelen, geen idee maar alle vragen zijn welkom. Klik om te vergroten... Dank je voor je antwoord en je hebt gelijk, elke verslaving is hetzelfde... Lijkt gewoon alsof ik de enige stommerik ben die dagelijks gebruikt en dan voel je je nog rotter. Al wens je dit natuurlijk NIEMAND toe!"
"Ze Herbs Mang zei: Bij groepen als AA, NA of CA zie je juist dat je niet de enige bent. Alleen lukt het je blijkbaar niet en de progressiviteit blijkt uit de je verhaal. Beter zal het zo niet worden, alleen maar slechter. Nu heb je het nog zelf in handen. Als het verder down the drain gaat komen er instanties bij kijken, risico's voor je kinderen die zich met een moeder onder invloed in een onveilige situatie bevinden. Lijkt mij genoeg om alles aan te grijpen nu wat je kan. Klik om te vergroten... Ik weet niet als ik hierin kan taggen dus antwoord even naar jullie beiden. Vind het enorm fijn dat jullie deze tips delen... Er is vanavond een NA meeting online (Nederland) dus ga dat wel proberen. Spijtig genoeg heb ik echt niemand privé met wie ik dit kan delen.... zou het willen hoor... Maar na mijn alcohol verslaving waar ik echt open over ben geweest, alles gedeeld (want was een goed functionerende alcoholieker), heb ik 1 keer een slipper gemaakt na mijn detox in het buitenland. Ik zal die slipper NOOIT goed praten maar het was dus 1 avond dat ik teveel gedronken had. Niks stom gedaan, geen kinderen in huis ofzo, gewoon mezelf verdoven (ja niet ok) en dag erna direct toegegeven aan mijn beste vrienden omdat ik echt geen volledige terugval wou hebben. Ik heb echt spijt gehad van het toegeven. Een vriendin belde me elke avond om te checken of ik gedronken had en reed zelfs voorbij mijn thuis om te checken. Andere vriend bleef het tegen mij gebruiken dat ik nooit te vertrouwen zou zijn.... nee dat heeft me toen echt bijna terug in de drank geduwd......"
"Damius zei: Zware afkick zal meevallen. Je kunt gewoon cold turkey stoppen, zonder gevaar. Wel zul je je down voelen. Verbinding is daarop het antwoord. Mijn advies: bel je beste vriend of vriendin op en leg de situatie uit. Vraag of hij of zij er voor je wilt zijn wanneer je stopt. Na die vijf dagen ben je echt wel weer voldoende herstelt om goed voor je kids te zorgen. De gemiddelde lowlands-ganger zal zich deze week niet veel beter voelen dan jij je straks voelt wanneer je stopt. Namelijk: een flinke drugskater, maar niets onoverkomenlijks. Kun je iemand in vertrouwen nemen die een oogje in het zeil houdt de komende week? En op je let? Klik om te vergroten... Ik weet niet als ik hierin kan taggen dus antwoord even naar jullie beiden. Vind het enorm fijn dat jullie deze tips delen... Er is vanavond een NA meeting online (Nederland) dus ga dat wel proberen. Spijtig genoeg heb ik echt niemand privé met wie ik dit kan delen.... zou het willen hoor... Maar na mijn alcohol verslaving waar ik echt open over ben geweest, alles gedeeld (want was een goed functionerende alcoholieker), heb ik 1 keer een slipper gemaakt na mijn detox in het buitenland. Ik zal die slipper NOOIT goed praten maar het was dus 1 avond dat ik teveel gedronken had. Niks stom gedaan, geen kinderen in huis ofzo, gewoon mezelf verdoven (ja niet ok) en dag erna direct toegegeven aan mijn beste vrienden omdat ik echt geen volledige terugval wou hebben. Ik heb echt spijt gehad van het toegeven. Een vriendin belde me elke avond om te checken of ik gedronken had en reed zelfs voorbij mijn thuis om te checken. Andere vriend bleef het tegen mij gebruiken dat ik nooit te vertrouwen zou zijn.... nee dat heeft me toen echt bijna terug in de drank geduwd......"