Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ben erg benieuwd wat hier uitgekomen is..."
"Ik zie deze discussie hier en wil er even aan toevoegen dat dat trekken van die harde morele lijnen echt irritant is. Er zijn tinten grijs. Stoned achter het stuur zitten is ongeveer zo afleidend als slecht geslapen hebben, en niet van eenzelfde verlammende werking als alcohol. Dat wordt vaak terzijde geschoven, want 'onder invloed is onder invloed'. Je kan onder invloed zijn van haast naar je werk, van het zoeken naar je favoriete podcast op spotify... Allemaal domme dingen die je kan doen - maar je merkt dat bij 'drugs' het morele orgel eventjes een octaafje omhoog gaat. En dat is bullshit. Alcohol is een uniek verlammende drug, net als ketamine of ghb. Ik snap dat je daar harder voor zou straffen dan speed (focus!) of wiet (lang aantoonbaar en medium impairing). De werkelijkheid is tegenovergesteld. Dus er zijn wel degelijk kanttekeningen te plaatsen bij het zo zwaar veroordelen van rijden als je 3 uur geleden een joint hebt gerookt."