Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste gebruikers, Ik heb al een poosje Early Misty (Nirvana Outdoor) zaden hier liggen welke ik de komende maand wil beginnen te groeien (i.v.m. komende zonperiode). Nu zit ik onverwacht op een enkel kamertje zonder buitenruimte en zou toch graag de planten groeien, zij het in niet ideale omstandigheden en zonder al te veel beschikbare middelen. Een paar vragen hierover: - Is het überhaupt mogelijk de planten binnen te groeien met een rookbaar resultaat? - Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten wil ik deze plantjes binnen groeien? - Ik had een half jaar terug een mooie guide voor het telen van Early Misty planten in het Engels maar kan deze niet meer terugvinden. Zijn er nog aanraders op dit gebied? Ter info: De kamer is over het algemeen tegen de 15-20 graden aan, lichtinval is perfect. Er is een vitrinekast van redelijk formaat aanwezig. Bij voorbaat dank."
"Is het mogelijk om ze in de vitrinekast te zetten direct in het licht, en bijvoorbeeld 's nachts kunstmatig licht daar in aan te zetten? Ik zou namelijk ERG graag de planten op mijn kamer groeien, dus ben bereid redelijk ver te gaan zolang het binnen een redelijk budget blijft"
"Bedankt voor jullie reacties! Ik zal ze allemaal nog eens in rust opnieuw lezen en in overweging nemen, waarschijnlijk morgen. Vandaag net moe teruggekomen uit Duitsland. In principe woon ik in Nederland en zit op een kamer dus er is helaas weinig potentie om de planten buiten te laten groeien. Over een half jaar zitten mijn ouders op een oude boerderij in the middle of nowhere dus misschien kan ik hen overhalen dat ik daar mijn plantjes neer mag zetten. Misschien moet ik toch nog even wat beter zoeken naar planten die vrolijk binnen kunnen groeien. Bvd voor komende reacties. EDIT: Als er iemand nog tips heeft voor een wietje wat ik vrolijk achter het raam kan groeien en in het eerste geval niet veel geld in hoef te steken, dan hoor ik het graag!!"
"Even de volgende gedachte: Ik heb een vitrinekast van 1.60m x 40cm x 30cm in m'n kamer staan. Stel dat ik daar een TL-buis of twee in hang welke ruwweg 16 uur per dag aan kunnen staan. Stel dat ik een frisse luchttoevoer regel met PC fans (dmv een flex buis uit de bouwmarkt) Ik zet hooguit een plant of twee kweek (meer zal er naar verloop van tijd sowieso niet in passen?) in de vitrinekast. Zou ik hiermee de planten helemaal kunnen laten uitgroeien of kan ik me beter conentreren op een plant die echt voor binnenkweek bedoelt is? In principe ben ik al heel tevreden als ik een plantje tot 3 tot bloei kan laten komen aangezien ik geen kettingblower ben maar gewoon erg geïnteresseerd ben in het groeien. Wel rook ik atm. in de kamer, is dit schadelijk? (ik zal me verder inlezen op Wietforum) Dan nogmaals dezelfde vraag: wat is een goede binnenkweek wiet voor de beginner? Bvd."
"Ok! Hartelijk bedankt voor je reactie, ik zal het in overweging nemen"
"Beste mensen, Sinds 24 en 30 augustus heb ik twee Gnomo Automatica planten in de groei. Deze soort (de automatica) staat er om bekend zonder speciale omgeving te kunnen groeien, dus met een normaal dagritme aan zonlicht, standaard voedbodem en hooguit een beetje fertilizer. Helemaal top dus Ik heb twee van de vijf zaadjes nu ontkiemt en deze nadat de stekjes uitkwamen in het turfpotje, in 11.5 en 7.5L potten geplaatst. Verder krijgt de voedbodem bij een droog oppervlak een scheut water en elke vrijdag een klein beetje fertilizer (7/3/7). De potten staan in de vensterbank en worden zo snel als de planten zich weer naar de zon draaien (soms meermaals per dag) 180 graden gedraaid. De plant in de 7.5L pot groeit als een malle en lijkt me helemaal gezond. De plant in de 11.5L pot groeit ook, maar lijkt iets ongelukkiger dan 'r buurvrouw.. Dit zag ik al vanaf het begin nadat de planten waren gepot. Er zit een klein gelig 'breukje' in de stam en van de twee onderste blaadjes is er één klein en gelig en de ander heeft een klein stukje geel erop (maar heeft ongeveer dezelfde afmeting als die van de 7.5L pot plant). Verder hangen de bladeren van deze plant iets meer. Mijn vraag: Is deze plant hopeloos verloren? Dit lijkt me niet, aangezien ze nog wel verder groeit, maar er schort toch iets aan. Wat kan er aan de hand zijn, en komt de plant hier vanzelf weer bovenop? In het noodgeval ontkiem ik nu nog een zaadje en begin de grote pot opnieuw, nu er nog wat zon is om de groei te bespoedigen. Ms. Happy http://img84.imageshack.us/img84/4369/dsc02831e.jpg Ms. Not-so-sure http://img827.imageshack.us/img827/9268/dsc02832l.jpg"