Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEarly Misty op de vensterbank groeien?

Early Misty op de vensterbank groeien?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op de vensterbank gaat niet lukken. Ze zullen echt buiten moeten staan, of binnen maar dan wel onder kunstmatig licht.
A
AllubzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste gebruikers,

Ik heb al een poosje Early Misty (Nirvana Outdoor) zaden hier liggen welke ik de komende maand wil beginnen te groeien (i.v.m. komende zonperiode).
Nu zit ik onverwacht op een enkel kamertje zonder buitenruimte en zou toch graag de planten groeien, zij het in niet ideale omstandigheden en zonder al te veel beschikbare middelen.

Een paar vragen hierover:
- Is het überhaupt mogelijk de planten binnen te groeien met een rookbaar resultaat?
- Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten wil ik deze plantjes binnen groeien?
- Ik had een half jaar terug een mooie guide voor het telen van Early Misty planten in het Engels maar kan deze niet meer terugvinden. Zijn er nog aanraders op dit gebied?


Ter info:
De kamer is over het algemeen tegen de 15-20 graden aan, lichtinval is perfect. Er is een vitrinekast van redelijk formaat aanwezig.


Bij voorbaat dank.
A
AllubzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is het mogelijk om ze in de vitrinekast te zetten direct in het licht, en bijvoorbeeld 's nachts kunstmatig licht daar in aan te zetten?

Ik zou namelijk ERG graag de planten op mijn kamer groeien, dus ben bereid redelijk ver te gaan zolang het binnen een redelijk budget blijft :wink:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet beiden. De planten hebben nou eenmaal vrij weinig aan zonlicht dat door glas heen valt, en moet er natuurlijk ook elke dag een periode van 6 uur duisternis zijn. Als je lampen gaat gebruiken, kun je beter meteen een (klein) kweekhok installeren. Als je het doet, doe het dan goed. Het gaat je echter wel enkele honderden tot duizend euro kosten. En je moet er natuurlijk ook de ruimte voor hebben. Ga in ieder geval niet zitten kloten met plantjes op je vensterbank, dat is alleen maar tijdverspilling. Zoek wat meer info over wiet kweken op, en kijk wat voor opstelling het beste bij jouw situatie past.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
www.wietforum.nl Hier zitten de pro's.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
het is een beetje overdreven wat sjeik zegt dat dit soort dignen een paar 100 euro gaan kosten tot wel een 1000tje ... tsjaa als je goed binnen wilt kweken en vaqker wilt oogsten.

zoals ik het lees wil je enkel alleen je plantje opgroeien tog??? en wanener het weer erna is ze na butien knikkeren ???

haal gewoon of een aantal spaarlampies of wat tl's knikker die in die kast van je zet er een pc fannetje in voor afzuiging en een pc fannetje neer voor aanzuiging ...zeker in de groei fase hoeft het allemaal niet zo perfect te zijn ... je gaat werken met zaad dus de luchtvochtigheid van je hokkie is ook niet erg belangrijk !!!

je zou een leuk voorgroei hokkie in elkaar kunnen flansen voor nog geen 25 euro ...

kom je uit nederland ??? loop ff de bouw markt binnen gamma of praxis hebben standaard tl's met armatuur kosten rond de 3 tot 5 euro ... hierin zit een tl met de kleurcode 33 coolwhite deze is uitermate geschikt om onder voor te groeien ( bevat veel blauw in het spectrum wat aanzet tot mooiere groei )

hoeveel zaadjes wil je gaan kweken ??? als het er 10 zijn zou ik gewoon 3 of 4 x 18 watt tl halen
10 potjes van 20x20 x??? en die daar onder zetten en vanaf 15 april tot en met 15 mei voorgroeien na een maand zullen het al mooi kleine plantjes zijn die klaar zijn om naar buiten gezet te worden...


greetzzz gtje
A
AllubzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal ze allemaal nog eens in rust opnieuw lezen en in overweging nemen, waarschijnlijk morgen.

Vandaag net moe teruggekomen uit Duitsland.

In principe woon ik in Nederland en zit op een kamer dus er is helaas weinig potentie om de planten buiten te laten groeien.

Over een half jaar zitten mijn ouders op een oude boerderij in the middle of nowhere dus misschien kan ik hen overhalen dat ik daar mijn plantjes neer mag zetten.

Misschien moet ik toch nog even wat beter zoeken naar planten die vrolijk binnen kunnen groeien.

Bvd voor komende reacties.

EDIT: Als er iemand nog tips heeft voor een wietje wat ik vrolijk achter het raam kan groeien en in het eerste geval niet veel geld in hoef te steken, dan hoor ik het graag!!
A
AllubzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even de volgende gedachte:

Ik heb een vitrinekast van 1.60m x 40cm x 30cm in m'n kamer staan.
Stel dat ik daar een TL-buis of twee in hang welke ruwweg 16 uur per dag aan kunnen staan.
Stel dat ik een frisse luchttoevoer regel met PC fans (dmv een flex buis uit de bouwmarkt)
Ik zet hooguit een plant of twee kweek (meer zal er naar verloop van tijd sowieso niet in passen?) in de vitrinekast.

Zou ik hiermee de planten helemaal kunnen laten uitgroeien of kan ik me beter conentreren op een plant die echt voor binnenkweek bedoelt is?

In principe ben ik al heel tevreden als ik een plantje tot 3 tot bloei kan laten komen aangezien ik geen kettingblower ben maar gewoon erg geïnteresseerd ben in het groeien.
Wel rook ik atm. in de kamer, is dit schadelijk? (ik zal me verder inlezen op Wietforum)

Dan nogmaals dezelfde vraag: wat is een goede binnenkweek wiet voor de beginner?

Bvd.
g
gtjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
hey man voor jouw vensterbank moet je gewoon een automatische bloeiende soort nemen

normaal beginnen planten die vanaf 18 uur licht komen en 6 uur donker hebben te bloeien wanneer de licht fase is verkort tot zo rond de 13 a 14 uur ... maar we zetten onze dames om ze snel in bloei te kunnen zetten ( forseren )...

die autoflowering planten hebben geen 12 uur licht 12 uur donker nodig om te bloeien je kutn ze zelf op 24 uur licht zetten en geen donkere periode ( niet aan te raden trouwens ) zorg dat deze planten maximaal op 20 uur licht staan en 4 uur donker 20/4 ....

hoe meer licht hoe beter voor de plant maar 24/0 is overkill de huidmondjes op de bladeren van de plant hebben tog zeker rust nodig vandaar niet meer dan 20 uur licht per dag...

deze soorten zijn, hier ene linkie op wietforum want ik ga tog echt niet die hele lijst aanvullen :P

http://www.wietforum.nl/Autoflower-soortjes-t53986.html

ontkiem zulke soorten eind mei begin mij lekekr achter het raam en het gaat groeien als kool !!! en desondanks het raam komen er ook mooie toppen aan !!!

dat hokkie dat je net noemende daar gaan geen tl's in daar is de maat van het kastje de klein voor een 18 watt tl is al 60 cm ... haal gewoon spaarlampen

me maatje kweekt nu op ene kleine schaal leuk onder spaarlampen 4 x 14 watt heeft die en ze groeien als kool of als je iets meer geld erin kan steken kun je overwegen om

een 75 watt hpsje te nemen of een speciale spaarlamp die gaan tot wel 250 watt !!!

denk aan de koolstoffilter me maatje die onder die spaarlampies kweek had eerst maar 2 x 14 watt toen die plant ( mixed kush ) klaar was rook de hele zolder er naar MET MAAR 2 X 14 WATT EN 1 BLOEIEND PLANTJE !!!

mocht je geintresseerd zijn in die autoflowering zaden kun je mij ook ff benaderen ik heb zat aan zaden liggen!!!! want de prijzen die voor deze kleine rakkers word gevraagt is NIET NORMAAL!!!


greetzzz gtje
A
AllubzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ok! Hartelijk bedankt voor je reactie, ik zal het in overweging nemen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."