Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen nét iets minder blije plant

Een nét iets minder blije plant

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AllubzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste mensen,

Sinds 24 en 30 augustus heb ik twee Gnomo Automatica planten in de groei. Deze soort (de automatica) staat er om bekend zonder speciale omgeving te kunnen groeien, dus met een normaal dagritme aan zonlicht, standaard voedbodem en hooguit een beetje fertilizer. Helemaal top dus :)

Ik heb twee van de vijf zaadjes nu ontkiemt en deze nadat de stekjes uitkwamen in het turfpotje, in 11.5 en 7.5L potten geplaatst. Verder krijgt de voedbodem bij een droog oppervlak een scheut water en elke vrijdag een klein beetje fertilizer (7/3/7). De potten staan in de vensterbank en worden zo snel als de planten zich weer naar de zon draaien (soms meermaals per dag) 180 graden gedraaid.

De plant in de 7.5L pot groeit als een malle en lijkt me helemaal gezond.
De plant in de 11.5L pot groeit ook, maar lijkt iets ongelukkiger dan 'r buurvrouw.. Dit zag ik al vanaf het begin nadat de planten waren gepot. Er zit een klein gelig 'breukje' in de stam en van de twee onderste blaadjes is er één klein en gelig en de ander heeft een klein stukje geel erop (maar heeft ongeveer dezelfde afmeting als die van de 7.5L pot plant). Verder hangen de bladeren van deze plant iets meer.

Mijn vraag: Is deze plant hopeloos verloren? Dit lijkt me niet, aangezien ze nog wel verder groeit, maar er schort toch iets aan. Wat kan er aan de hand zijn, en komt de plant hier vanzelf weer bovenop? In het noodgeval ontkiem ik nu nog een zaadje en begin de grote pot opnieuw, nu er nog wat zon is om de groei te bespoedigen.

Ms. Happy
http://img84.imageshack.us/img84/4369/dsc02831e.jpg

Ms. Not-so-sure
http://img827.imageshack.us/img827/9268/dsc02832l.jpg
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zie niets verkeerds aan dat plantje..
Alleen de kiembladeren zijn iets verdord, maar dit is compleet normaal.

Wel zou ik stoppen met het geven van voeding. Weet niet elke je geeft, maar 7/3/7 is ook nog eens verkeerd.
Voeden is totaal onnodig in deze fase, zeker bij autoflowers. De grond ziet er ook al goed bemest uit.
Het geven van nodige en verkeerde voeding kan erg goed tot bruine plekjes en het slaphangen van de plant leiden.

Ook kan het zo zijn dat ms. happy zo snel groeit omdat het een mr. is.
Mannen groeien over het algemeen een stukkie sneller, en zijn ook wat slungeliger.

Een kleine opmerking: Je hebt wel echt de verkeerde tijd uitgekozen om te gaan kweken.
Op dit moment is elke outdoor grower bezig met afbloeien, en jij moet nog minimaal 2 (ik denk 3) maanden.

Hou er dus rekening mee dat je niets tot ERG weinig zal oogsten, met een november zonnetje dat door een raam schijnt. Want achter een raam is zeker niet ideaal voor wietplanten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."