Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Na 10 dagen stoppen met speed, kan je mentaal al beter met jezelf om ? Bv het gevoel dat je het nodig hebt om te functioneren"
"Legio Patria Nostra zei: Ik heb geen ervaring mbt stoppen met speed. Gelukkig maar. Ik heb al genoeg andere middelen afgezworen.. speed os niet mijn middel... Lichamelijk afkicken duurt niet erg lang naar het schijnt (cold turkey) in een week of twee zou je met de meeste middelen al ver clean moeten zijn. Geestelijke afkick duurt veel, echt veel langer. Mijn alcohol afkick vwb het geestelijke gedeelte, duurde meer dan 2 jaar. En zelfs tegenwoordig, als het heet weer is, en ik dorstig ben, dan moet ik hierbij terdege oppassen. Want wat is er dan lekkerder, dan een koud glaasje bier? Dat is: twéé glaasjes. En.dan: 3. En vervolgens: 20. Ja. Want zo gaat dat dan bij mij. Altijd alert blÃjven dus! Klik om te vergroten... Bij alcohol voel ik na een tijd een gewoonte om te drinken. Ik drink meestal dagelijks voor een paar weken en blijf er dan een tijd van. Ik heb een vader die in geen geval mag drinken en genoeg miserie hiermee gezien met hem toen ik jong was. Eenmaal ik die drang/gewoonte voel om te drinken denk ik terug aan wat ik en mijn gezin meegemaakt hebben en voel ik me letterlijk te kwaad op alcohol om te drinken. Speed is een ander geval. Ik doe alles in het geniep en niemand in mijn omgeving weet het, met uitzondering van mn levenslange beste vriend die zeer lang verslaafd is geweest. Die herkende de kleinste dingen zoals lippen die kapot gaan en mijn gedrag en zo. Ja mag zeer trots zijn op je weerhouding. Een impuls die afkomstig is van een verslaving weerstaan vergt een extreme hoeveelheid wilskracht. Feit dat je dit kan maakt je alleen sterker. Zoals gezegt geen ervaringen met alcoholverslaving maar wel een kettingroker (tussen 40-50 sig per dag). Dit zou een vergelijkbare verslaving zijn kwa afkick en heb nog nooit langer kunnen stoppen dan 1 week. Ik heb geen wilskracht jammer genoeg. Ik geef zeeeer snel op"
"inner_search zei: Beter een hoop onlogisch gebrabbel op papier, dan jij daar aan het buro van de arts en niet uit je woorden geraken. Zo heeft hij/zij ook de beeld over je denkpatroon en gedrag, zoals je stemmingswisselingen, om zo andere psychise problemen uit te sluiten , of juist aan te kaarten. Edit* Sorry voor de typfouten , heb gisteren wat veel benzo's op en ben nog een beetje groggy. Klik om te vergroten... Ik kan dat misschien nog eens proberen. Ga eerst door afkick gaan voor ik hieraan begin. Ook nog niet zeker of ik wel bij deze psych blijf. Dinsdag ga ik op sessie, dus 2e dag (hopelijk) clean. Zie wel hoe dat verloopt"
"Hey Ik heb niet heel veel ervaringen met drugs. Ik heb wel enige dingen recreatief geprobeerd, uit nieuwsgierigheid maar dit gebeurde maar af en toe. Een anderhalve maand geleden heb ik speed een eerste keer gedaan, deze drug voelde eerder als een zeer goede medicatie dan iets wat ik voor de fun zou doen. Ik lijd al zolang ik me kan herinneren aan adhd. Ik heb zeer veel last met concentratie en ik kan niet helder denken ( gedachten zijn gewoon chaos). Dit in combinatie met constant zenuwachtig en angstig te zijn. Speed zorgde voor een soort klik die al die problemen plotseling deden verdwijnen. Gevolg is dat ik diezelfde week een vrij grote hoeveelheid speed gekocht heb en dit dagelijks begon te doen zonder eigenlijk verder na te denken.. Werk is beter, uithouding beter, ik kan me op 1 gedachte focussen,... En nog een hoop "verbeteringen" Ik nam al concerta dagelijks, maar het verschil is enorm. Nu, de laatste dagen ben ik eerder down dan de up die ik voorheen van speed kreeg. Heb een constante angst om betrapt te worden ( niemand weet dit, zelfs vriendin waar ik al bijna 10 jaar samen mee ben niet) Ik heb veel meer nodig om iets te voelen en het lukt me niet om er gewoon af te blijven. Het voelt alsof ik de dingen die ik dee gewoon niet meer kan zonder. Ik doe het nu ongeveer 6 weken dagelijk, met een pauze van 3 dagen ergens tussenin omdat ik zonder zat. Die 3 dagen liep ik zeer nerveus en opgejaagd. Is er een manier waarbij speed verantwoord medisch kan gebruikt worden ? Indien niet: Als iemand met persoonlijke ervaring tips kan geven om dit gebruik makkelijker te kunnen stoppen, zou dit zeer leuk zijn ! Sorry voor de lange post. Groetjes Nick"
"Rivalrie zei: Je zou dexamfetamine aan je huisarts kunnen vragen. Zou voor veel mensen met adhd prima moeten werken. Je zou ook eens naar het nieuw gepliceerde voedingsschema voor adhd'ers kunnen kijken. Bij zo een 70-80% van de mensen met ADHD verdwijnen de ADHD eigenschappen. Klik om te vergroten... Hier in België is het zeer lastig om een voorschrift voor dexamfetamine te krijgen. Mijn psychiater wil er geen voorschrijven omdat het hier niet erkend wordt. Dat voedingsschema werkt inderdaad. Is iets waar ik enorm aan werkte samen met psych. Tot zon 6 weken geleden. Veel eten doe ik niet."
"Ik had dit bij concerta de eerste 2 weken. Ik sliep ten vroegste rond 1:00. Na paar weken was dit beter."
"Leuk om een onderwerp als deze te zien. Ik heb van kinds aan adhd en het tourette syndroom. Ouders hebben me van de 1e naar de andere kinderpsychiater, neuroloog, psycholoog etc gebracht voor dit vast te stellen/verhelpen. Nu 28 jaar en nog heel veel problemen mee. Gedachten zijn altijd chaotisch, geen focus, zeer impulsief, mentaal niet met mezelf kunnen omgaan. Zelf een broek of tshirt waarvan de stof iets te ruw is maakt mij gek. Meer dan 2 prikkels (geluid, geur,..) maken mij extra verward. Vaak last van dwanghandelingen, dwanggedachten En een soort ocd. Als bv mijn veters aan mijn rechterschoen langer uitkomen dan mn linker kan ik al semi-flippen. Ik neem hiervoor concerta en dat werkt wel redelijk. Nadelen hiermee zijn wel dat ik een goede focus krijg, maar wel maar op 1 iets tegelijk. Dus bv autorijden is lastiger. Ook de rebound van deze medicatie is onaangenaam(verward, down, kwaad) maar duurt niet zo lang. Ook neem ik sipralexa voor een angststoornis. Heb geregeld last van despressies die volgens artsen ook te wijten is aan adhd. Maar om verder te gaan in dit onderwerp. Drugs zijn in ieder geval gevaarlijk om naar te grijpen.. Ik heb zelf wat recente problemen met speed en heb in het verleden cannabis problemen gehad. Speed zal de symtomen van adhd sterk verbeteren, bij mij voelde het als een wondermiddel en gewoon al kunnen omgaan met mijn eigen gedachten en lichaam voor de eerste keer in mn leven was gewoon zalig. Die 1e kleine lijn had snel niet meer hetzelfde effect en heb duidelijk al veel meer nodig om te kunnen "genieten". Ik heb nu al (na 6 weken dagelijks gebruik) enorm veel last om de dag door te komen zonder gebruik. Ik kan niet meer met mezelf om zonder en het voelt alsof ik de dingen die ik doe (werk enzo) ook gewoon niet meer kan uitvoeren zonder. Iets gebruiken omdat het je beter maakt (of je dat toch denkt) is altijd gevaarlijker voor verslaving. Adhd is iets dat je niet permanent kan genezen en als je dit je hele leven meehebt kan een tijdelijke oplossing aanvoelen als een verlossing. Zoals gezegt heb ik ook tourette ( tics, dwanghandelingen, vreemde gedachten) Dit heb ik met geen enkele drug kunnen oplossen. Concerta en speed maken dit ook alleen maar erger. Canabis in kleine hoeveelheden kan een beetje helpen maar teveel maakt het ook alleen erger en zorgen voor ergere gedachten. Ik heb dit al evenlang als adhd. Enige verschil is dat het erger was als kind. Had toen tot 7 tics tegelijk, nu 2-3. Soms meer met speed. Ook enige lichamelijke schade zoals klakkende en vaak ontstoken kaakgewrichten (permanent, door dat die tic blijft is operatie niet mogelijk) ruwe keel, ontstekingen aan andere gewrichten, etc. Al een paar soorten medicatie geprobeerd met weinig succes. Quetiapine (seroquel) helpt een paar weken maar zorgde ook voor zeer vreemd/depressief gedrag. Neem dit soms nog voor 1 of 2 weken als het te erg is. In ieder geval. Drugs zijn zeer verleidelijk eenmaal ze je tijdelijk hulp geven. Deze hulp is jammer genoeg tijdelijk en geeft snel slechte gevolgen."
"inner_search zei: Dit is al een heel andere reactie dan je openingspost of de posts die je hierboven gepost hebt Klik om te vergroten... Sorry. Ik kan soms ook van moment op moment heel anders reageren of van gedrag veranderen. Ik denk ook niet echt na als ik praat of chat."
"inner_search zei: Dat is de impulsiviteit van je adhd , mss in combo met moodswings , daar hoef je je zoals @AphexTwin al zij niet voor te excuseren. Van die laatse heb ik ook enorm last. Houd je een dagboek bij van je gedachten en gevoelens ? Zo niet , zou ik er vandaag al met beginnen zodat je die tijdens je volgende sessie aan je psysch kan geven en ze zo een beter beeld hebben van voe je je voelt/gedraag tijdens de dag door. Want wrs als je daar aan hun bureau zit , kan je je niet meer uiten of zeg je gwn maar iets om van het gesprek af te zijn. IK probeer je alleen maar te helpen , en deel gewoon mijn persoonlijke ervaring in men 29jarig lang strijd tegen de rusteloze ik. Probeer ook zo snel mogelijk te stoppen met het dagelijkse speed gebruik, dit doet niet veel goeds voor je nu al niet "normaal" werkende receptoren in je hersenen. Edit* @AphexTwin klopt wat je zegt. Ik weet niet hoe oud ts is , maar vaak gaat adhd op oudere leeftijd gepaard met depressie, wat bij mij het geval was (en soms nog wel eens wil terugsluipen) Sporten, therapie en voeding helpen hierbij. Klik om te vergroten... Ik wordt binnen een paar maanden 29. Alles wat je net zei kan ik me zo inbeelden. Die moodswings zijn vaak extreem, denk soms bipolair te zijn. Ik kan zo van moment op moment van stemming wisselen en zelfs tegenspreken wat ik een paar minuten ervoor zei. Zo een dagboek heb ik eens geprobeerd. Ik kan niet zo goed omschrijven wat ik voel. Stond maar wat te staren en onlogische zinnen op te schrijven ben hiermee gestopt. Normaal stop ik morgen met gebruik van speed en zal ik concerta weer opstarten ( zal mss ook ondersteuning geven). Nam geen concerta samen met speed uit angst voor een wisselwerking, aangezien concerta boodschapperstoffen remt en speed ervoor zorgt dat ze meer worden aangemaakt. Gebruik nu wel al even dagelijks dus weet niet hoe het morgen zal zijn. Dit weekend weinig tot geen slaap dus de eerste werkdag zal bijten. Bedankt voor de hulp !"
"inner_search zei: Heb je last van mindloops ? Of gewoon constant een ongekend snel veranderd denkpatroon ? Ikzelf heb het meeste last van men mindloops. Om gek van te worden, het md'en met lsd helpt me daar enorm mee.. Men HA weet hier ook van dat ik het doe. Klik om te vergroten... Beide, maar ook vooral mindloops."