Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Facking hell ik ben er echt klaar mee sinds woensdag al aan de 3mmc en alleen donderdag op vrijdag 4,5 uur geslapen. Werken ging lekker en echt een hoop gedaan. Gebruik het nu een week of 8, en dan de meeste keren vanaf woensdag ongeveer tot en met zaterdag avond. tot vorige week toen ging ik de zondag door omdat ik er nog lekker in zat en omdat ik moet werken de hele week in totaal 1,5 week doorgegaan, toen was ik er op vrijdag helemaal klaar mee alles door de wc gespoeld. En 100 procent van overtuigd er mee te stoppen. Afgelopen woensdag avond biertje teveel op dus toch weer 4gr besteld, deze was vrijdag avond al weer op dus 2gr erbij gehaald want zaterdag was ik ook weer druk dus kon het niet hebben dat ik de hele zaterdag brak was. Uiteindelijk eindstand zit ik nu helemaal verstrooid met nog steed een klein beetje in het zakje. Ik ben er helemaal klaar mee ik moet er echt mee stoppen. Anders help ik alles naar de klote. Ik spoel het door de WC heen helemaal klaar mee"
"Ik weet het maar dat gaat dus niet. Dan ben ik alles kwijt als ik het nu moet gaan zeggen en hulp moet zoeken. Hulp heb ik ook al eens gehad en daarom baal ik zo dat ik weer zo diep gezonken ben. Maar ik kan dit 100% Ik heb me aangemeld voor zelfhulp online. En ik ga jullie hier op de hoogte houden."
"Ulixes zei: Ik zie precies mezelf in jou terug. Denken dat je alles kwijt raakt als je hulp zoekt. Je raakt juist alles kwijt als je zo doorgaat. Jouw omgeving heeft het beste met je voor en zal wellicht in het begin teleurgesteld zijn (mijn partner en familie ook) maar uiteindelijk zullen ze je begrijpen en steunen. Zelfhulp online gaat misschien een weekje helpen maar je stelt het eigenlijk alleen maar uit. Uiteindelijk is het jouw eigen keuze, maar neem het maar aan van iemand die precies dezelfde fout heeft gemaakt. Zoek hulp, zo snel mogelijk. Zorg goed voor je lichaam en geest 🩵 Succes. edit: door het niet te vertellen aan je omgeving hou je deurtjes open voor je verslaafde brein. Voor je het weet kan het toch wel weer een keer. Niemand weet het toch dus ja morgen gaan we er echt voor. En morgen wordt dan overmorgen.. volgende week.. volgende maand.. en voor je het weet ben je ineens een jaar verder en zit je gewoon in dezelfde shit Klik om te vergroten... Jawel ik heb redenen genoeg om er mee te stoppen dus dan kan ik dat ook en doe ik dat ook gewoon! Ik weet dat ik het voor me meisje doe! Ik wil wel met iemand gaan praten als zijnde een psycholoog maar dan hoeft me vriendin en me familie niet te weten dat ik daar mede voor de drugs zit. Ik moet sowieso me hoofd gaan leeg maken dat is ook de rede ben ik bang dat alles gebeurt is."
"Ulixes zei: Je moet het voor jezelf doen. Klik om te vergroten... Dat heb je mooi gezegd ik verdien beter dan dit. Maak het mezelf heel moeilijk zo"
"ADHDisnietmakkelijk zei: Omdat ik geloof dat als je dit vanuit jezelf stopt je het vol houd omdat je zelf er voor hebt gekozen. Eerder na hulp is het juist vaker mis gegaan omdat ik dacht dat ik het zelf niet hoefde te doen maar er toch hulp voor kreeg. Uiteindelijk half jaar nadat de professionele hulp allang klaar was uit mezelf er mee gestopt. (2 jaar clean daarna 4 jaar sporadisch) Nu merk ik dat ik het te gek gemaakt heb en er helemaal klaar me ben streep er onder gewoon nooit meer. Ik ga niet zeggen mocht het me toch nog over komen dan ga ik hulp zoeken want dat vind ik een verkeerde gedachtegang er al van uit gaan dat je de fout in gaat. Klik om te vergroten... Even een update! Tot zo ver geen problemen gehad en nog steeds clean uiteraard! Wel lekker me biertje gedronken gister en vanavond ook lekker een biertje. Maar geen cravings of behoefte aan de zooi. Ik heb het idee dat ik de knop omgezet heb en het me weer lukt uit mezelf er mee te stoppen. In het begin van de week erg chagrijnig en meestal al optijd naar bed maar wist dat dat ging gebeuren dus dat scheelt. Nu sinds vandaag weer lekker in me vel en begin me ook echt lekker te voelen weer! Weet ook wel dat ik er nog lang niet ben maar het gevoel dat het goed komt is er en de positieve energie. En het feit dat ik me ei hier kwijt kan voelt ook lekker. Jullie zijn deze week wel een aantal keer door me hoofd heen gegaan omdat ik jullie ook wil mee delen hoe lekker ik in me vel zit nu! Merk dat het in me relatie ook weer een stuk beter gaat en dat geeft me ook een hoop energie en besef dat het nu echt klaar is. Afspraak voor de huisarts is volgende week al dus dan gaan we alle onderliggende problemen ook aan pakken! Bedankt iniedergeval voor al jullie reacties en luisterend oor dat helpt me er zeker door heen! Ik zal jullie van het weekend of na het weekend weer een update geven! En slaaplekker voor nu!"
"dupont zei: Pas op met biertjes dude. Een aangeschoten mens laat z’n beloftes al snel varen. Mooi dat je je beter voelt. Dat was voor mij altijd extra opletten geblazen, maar geniet er van. Zet ‘m op. Open & eerlijk brengt je het meest 👍. Klik om te vergroten... Jaa, dat weet ik. Daarom laat ik ze expres al niet staan omdat als ik het met een biertje al niet kan laten staan ik weet dat ik verloren ben. Gaat nog steeds super en hou jullie op de hoogte"
"Nieuwe update jongens! Ondertussen al een poosje van de zooi af voel me echt top alleen had net zieke cravings. Alles gaat goed en net toch een appje gestuurd gelukkig gelijk bij zinnen gekomen en gezegd nee laat maar zitten. Dankzij jullie in me achterhoofd omdat ik weet dat ik dit zelf kan. Maar wat ben ik blij met jullie en dit forum dat ik toch jullie stemmetje in me hoofd heb omdat ik nu weer een trots berichtje kan sturen dat het me lukt. Gesprek met de huisarts is ondertussen ook geweest dus ga binnenkort de onderliggende problemen ook aanpakken. Maar wat lekker dat ik uit mezelf na het berichtje naar de dealer 10 min later zelf besef had bedankt allemaal en hou jullie op de hoogte."
"Eerder had ik altijd een vaste maat zoals ik dat noemde. Hij legde het altijd ergens voor me neer en betalen deed ik dan die week er op wel (zodat ik niet persee op een bepaald tijdstip weg hoefde te lopen en het dus niet op viel) dat vertrouwen had ik op een gegeven moment bij hem opgebouwd(in het begin nog wel is tikkies zodat die zeker wist dat die ze geld had) daarna geloofde hij het wel en kwam ik doordeweeks altijd netjes betalen bij hem. Als die zooi had appte ik hem altijd gelijk hoefde dan geen korting of iets maar liet het hem gewoon weten hij krijgt het uiteindelijk ook weer van iemand. Als het te weinig was ook en dan regelde die bij de volgende keer gewoon een mooie actie. Uiteindelijk kreeg ik het altijd weer goed met hem of werd het gefixed. En dat deed ik niet om geld te schooien of terug te krijgen of om korting te krijgen of iets. Maar gewoon uit pure eerlijkheid. Als het goed was zei ik dat ook altijd. Met andere woorden als je een eerlijke band opbouwt met je dealer zijn ze ook goed voor jou. Ben nu gelukkig helemaal clean, want het allerbeste is het gewoon niet meer doen. Maar als je het dan toch doet kies een dealer en zorg dat je een soort vriendschap opbouwt dan weet je wat je hebt"
"OtherShore zei: Ambulante verslavingszorg na doorverwijzing van je huisarts is dan ook een optie, toch? Maar ik ben het wel heel erg eens met wat @Ulixes hierboven zegt. Door het niet te vertellen hou je een deurtje open voor verder gebruik. Daarbij moet je het nu alleen doen terwijl je de steun van je omgeving hard nodig hebt. Ik snap je angsten wel, maar die angsten worden ook aangewakkerd door je 3-mmc gebruik (een 3-mmc verslaving heeft geen positieve uitwerking op je psyche). Dus je moet op een gegeven moment toch een gokje wagen en het iemand vertellen. Klik om te vergroten... Ik zal dit uiteindelijk ook zeker wel gaan vertellen tegen me vriendin dat heb ik uiteindelijk altijd eerlijk verteld maar vertel het haar zodra ik 2 weken helemaal niks gebruikt heb. Ik snap jullie reacties dat hulp zoeken het beste is maar besef me nu pas hoe schadelijk deze drugs is en weet dat ik dit 100% kan uit me zelf. (Het feit dat de sleutels waar je het van gebruikt spontaan beginnen te roesten heeft me des te meer doen beseffen wat een bende het eigenlijk is) Dat is me eerder ook gelukt en toen 2 jaar clean geweest te zijn daarna 4 jaar lang af en toe(1 keer per maand, soms 1 keer per 2 maanden of 2 keer per maand sporadisch dus) Maar het feit dat het me dus 6 jaar later door ff een kut periode te hebben het weer zo heb laten schieten beseft me dat er helemaal geen ruimte is voor drugs in me leven. Voor mij een echte eye-opener. (Tijd om naar de toekomst te gaan kijken) Ik had gehoopt op iets meer vertrouwen van jullie in plaats van alle berichten dat het me toch niet gaat lukken zonder hulp. Maar dat maakt me alleen maar meer gedreven om jullie te kunnen bewijzen(en vooral mezelf omdat dat het belangrijkste is) Ik hou jullie op de hoogte! Fijne zondag iedereen"
"OtherShore zei: @ADHDisnietmakkelijk waarom vind je het zo belangrijk om het op eigen kracht te doen? Waarom die drang om jezelf te bewijzen? Ik heb het gevoel dat je jezelf niet kwetsbaar op durft te stellen. Dat kan ook een rol spelen in je verslaving, want met drugs kun je een muur om je heen bouwen. Hoe zie jij dat? Denk je dat hier iets inzit? Klik om te vergroten... Omdat ik geloof dat als je dit vanuit jezelf stopt je het vol houd omdat je zelf er voor hebt gekozen. Eerder na hulp is het juist vaker mis gegaan omdat ik dacht dat ik het zelf niet hoefde te doen maar er toch hulp voor kreeg. Uiteindelijk half jaar nadat de professionele hulp allang klaar was uit mezelf er mee gestopt. (2 jaar clean daarna 4 jaar sporadisch) Nu merk ik dat ik het te gek gemaakt heb en er helemaal klaar me ben streep er onder gewoon nooit meer. Ik ga niet zeggen mocht het me toch nog over komen dan ga ik hulp zoeken want dat vind ik een verkeerde gedachtegang er al van uit gaan dat je de fout in gaat."