Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSZIGETFESTIVAL 2008 (11.08 - 18.08 2008)

SZIGETFESTIVAL 2008 (11.08 - 18.08 2008)

7 antwoorden
888 weergaven
18-5-2026
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#1
SZIGETFESTIVAL 2008

Het 16e Szigetfestival vindt plaats van 11 tot 18 augustus. Op 11 augustus om 12.00 uur gaan de poorten open voor bezitters van een weekkaart met camping. 12 Augustus zal er slecht één optreden op de mainstage zijn van een internationale act, van 13 tot 18 augustus gaat het Szigetfestival 2008 echt van start. De 18e moet iedereen het terrein verlaten, maar het is aan te raden nog minimaal twee dagen in Boedapest te blijven aangezien het de 20ste een nationale feestdag is met feesten, groots vuurwerk en de Red Bull Airrace tussen (en onder) de Donaubruggen voor het parlement.

Op een groot Donaueiland, midden in het toch al zo levendige Boedapest, verrijst een complete partystad, waar 8 dagen lang, 24 uur per dag de meest uiteenlopende acts te zien zijn. Sziget is allang geen Hongaarse aangelegenheid meer, tienduizenden jongeren trekken vanuit heel Europa naar de Hongaarse hoofdstad waar meer dan duizend bands vanuit de hele wereld acte de présence geven...



Rock, dance, wereldmuziek, punk, electro, funk, blues en klassiek, voor iedereen is er wel iets te beleven op één van de zestig podia. Maar Sziget is meer dan muziek: Theater, kermis, film, kunst, spiritualiteit, sport, de meest uiteenlopende restaurants, winkels, barretjes en theehuizen... en daar tussenin enorme, met grote lampionnen verlichte tentenkampen.







De meeste internationale bands van naam spelen op het Mainstage waar 40.000 bezoekers terecht kunnen. Het Worldmusic-podium is één van de best geprogrammeerde in zijn genre en trekt tot 15.000 bezoekers per optreden. ’s Nachts zijn er uiteenlopende party's op verschillende locaties.
In totaal worden dit jaar 400.000 bezoekers verwacht over 7 dagen. De prijzen van consumptiegoederen zijn nauwelijks gestegen, bier kost doorgaans een euro, een maaltijd tussen de 2 en 4 euro. Ondanks de grootte van het terrein en het enorme aantal kampeerplaatsen zullen de Szigetkaarten met kampeerplek waarschijnlijk eind juli al uitverkocht raken.

Kamperen is toegestaan op het gehele festival terrein met uitzondering van doorgaande routes en de velden voor de podia. De toiletten, douches en wasbakken worden meerdere malen per dag geleegd en het terrein wordt dagelijks schoongemaakt, maar na vier dagen festival zijn de meesten wel aan een schoonmaakbeurt toe. In de stad heb je fantastische baden met water uit eeuwenoude warmwaterbronnen die niet alleen schoon en heilzaam zijn maar ook katers doen smelten.

Op het eiland zijn veel faciliteiten aanwezig zoals: een zwembad, een non-stop dokter en apotheek, pinautomaten, winkels, free internet (100 computers), telefoon en een non-stop informatie- en klachtendesk. Sziget is een festival met een zeer gemoedelijke sfeer, maar het blijft zaak goed op je eigendommen te letten. Laat daarom geen waardevolle spullen in de tent liggen en maak kennis met degenen rondom je tent zodat er enige sociale controle is. Bij de in/uitgang staan poortjes, er zijn badges te krijgen die je in je bagage kunt verstoppen en afgaan bij het passeren van de poortjes. Ook zijn er kluisjes op het eiland, maar deze zijn vaak al snel vol, reserveer er dus één zodra je je tent hebt opgezet.



:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik ben daar, das toch logischsjsj!!!

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#3
dit jaar wordt het nog hemelser als voorgaande 2 jaren heb ik besloten :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

en dit jaar moet er een DF meet komen op sziget :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#4
Naar dat ik hier afgelope zomer ben geweest, zitte vakanties er niet meer in voor de komende jaren :hearteyes: . kijk er nu al weer naar uit :)
T
TalecLid
01-01-2024, 00:00
#5
hey klint als een vet festival man
is ff de site cheken zie :wink:
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jeah de afgelopen 2 jaren vond ik awesome dus 2008 wil ik ook absoluut niet missen. :beer:
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#7
:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
J
JuliaLencoLid
01-01-2024, 00:00
#8
AANWEZIG! :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."