Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsode aan Lee ''Scratch'' Perry

ode aan Lee ''Scratch'' Perry

9 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
i am an alien from outerspace!

later meer :mrgreen:








Lee Scratch Perry is een reggae-muzikant. Hij komt volgens eigen zeggen van de planeet Jupiter maar meest waarschijnlijk is dat Lee is geboren in Kendal in Jamaica op vrijdag 20 maart 1936.

Het begon bij Studio One van Sir Coxsone Dodd in 1960 als manusje van alles en later als producer. Hij produceerde in de jaren 70 in zijn Black Ark Studio met als hoogtepunt Heart of the Congos, opgenomen in 1976 toen sfeer, geluid en magie samenviel.

Het rum- en cannabisgebruik, te weinig nachtrust en zijn vrouw die er met een zanger vandoor ging, werden eind jaren 70 hem te veel. Hij heeft het gepresteerd om met een stift alle wanden van de Black Ark Studio vol te schrijven met Bijbelteksten en de overgebleven ruimte met kruisen op te vullen. De Studio brandde in 1980 af. Het gerucht ging dat Perry de boel zelf de brand zou hebben gestoken, maar dit is niet bewezen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#2
You Thought I Was Dead!

Vette shit inderdaad. Studio One bracht sowieso goeie platen uit!
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
matthijs zei:
You Thought I Was Dead!
Klik om te vergroten...
die staat toevallig NU aan :mrgreen:

Lee perry is echt het genie achter zo veel reggae dat hij wel een ode verdient :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind zijn eigen muziek, moet ik zeggen, stukken beter dan de meeste reggae. Ben bang dat, dat niet helemaal mijn genre is. Dub daarentegen... :hearteyes:

Je zou eens wat van Zebra moeten luisteren. Groningse dub/reggae/ska/rocksteady band.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja dub is ook te gek , maar wat lee perry doet voor andere reggae artiesten is natuurlijk voornamelijk dubbie geluiden en beats maken.

heart of the congo's is ook echt een meesterwerk.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ode aan Lee Perry dus !!

s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
hahahahhaa

lee perry in een reclame voor Guinnes bier , en alternative medicine :stoned:
http://www.youtube.com/watch?v=ENnFjxHzdIw


en een clip voor de reggae liefhebber :)
Lee "Scratch" Perry - I Am A Madman (Live)
http://www.youtube.com/watch?v=060prvMP ... ed&search=
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Love Guiness and live, hate Guiness and die! :tongueout:

Vette reclames!
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lee Perry.. hmmm.. toch maar eens wat gaan downloaden!
Ben benieuwd!
M
MerijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
En hij is gewoon te zien op sziget deze zomer :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."