Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTeckTonic!

TeckTonic!

34 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
Re: TekTonik!

Kijk, dat kost tenminste moeite om te leren.

Maar kvin t nog steeds niks. :P
L
LauuLid
next gen jump...haat het net als dat Melbourne Shuffle gekut
M
MidwayLid

Volstrekt belachelijk.

Gewoon weer een commerciële meeloop-hype, binnekort zijn het allemaal hiphoppers of rockers of whatever.
M
MiNiMaLiSDopeLid
Tecktonik (vaak ook afgekort als TCK) is een in het begin van de 21e eeuw opgekomen in Frankrijk. Deze kleding en dansstijl richt zich voornamelijk tot de muziekstijl Electro. Men beschrijft deze als een perfecte combinatie van zuiderse klanken met hardere beats uit het noorden. Deze muziek kenmerkt zich door funky clubachtige beats in een typisch technoritme met pakkende melodielijnen. De gelijknamige dansstijl die met deze muziekstijl wordt geassocieerd, groeide in 2007 uit tot een ware rage in Frankrijk. Tecktonik is tevens een geregistreerd merknaam. Het bedrijf levert producten waaronder kleding, CD's en energiedrank.

De aanhangers van deze muziekstroming uitten zich vaak door felgekleurde jacks en strakke spijkerbroeken te dragen, dat samengaat met een hip en futuristisch kapsel. Ook zijn er in het haarstijl gothic-invloeden terug te zien. Vaak draagt men make-up rond één van de ogen.

Bekende voorbeelden van Tecktonik nummers:

Yelle - A cause des garçons
Mondotek - Alive
Lorie - Je vais vite
John Dahlbäck - Blink
Dim Chris - Sucker (officieel Tecktonik Anthem)
Klik om te vergroten...

Wat vind je er van? Ik vind het wel iets hebben.. Zijn er hier Tecktonikers?

:wave:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
Ik vind het maar kut.
J
JungleLid
Naja.. je zegt het zelf al, "hype" :wink: . Ik vind het wel iets hebben.. muziek die er bijhoort luisterde ik hiervoor eigenlijk ook al (naja, electro-achtig toch?). Alleen vrees ik dat het weer net zoals jumpen wordt.. hoewel het dit keer toch echt wel wat moeilijker is en het muziek is die iets minder toegankelijk is (denk ik dan). Hier moet je echt wel voor kunnen dansen, dus langs de andere kant denk ik niet dat het net zo "groots" wordt als jumpen :P .
S
SolidiusLid
Re: Tecktonik!

pilliewilly zei:
Wat vind je er van?
Klik om te vergroten...
Redelijk, maar het heeft niet m'n voorkeur.

De aanhangers van deze muziekstroming uitten zich vaak door felgekleurde jacks en strakke spijkerbroeken te dragen, dat samengaat met een hip en futuristisch kapsel. Ook zijn er in het haarstijl gothic-invloeden terug te zien. Vaak draagt men make-up rond één van de ogen.
Klik om te vergroten...
Reminds me of James Nidecker (Electro DJ):

M
MiNiMaLiSDopeLid
Ja.. Ik snapte eerst ook niet wat er zo 'nieuw' aan was. De moves bestonden inderdaad al langer in de elektro-dance scène.. Het zal wel de naam 'Tecktonik' en de bijhorende kleding zijn zeker! :mrgreen: Ik apprecieer de muziek wel hoewel ik het gwn elektro klinken vind.. Achja
D
Deep BlueLid
Re: Tecktonik!

Tecktonik is tevens een geregistreerd merknaam. Het bedrijf levert producten waaronder kleding, CD's en energiedrank.
Klik om te vergroten...

verschrikkelijk
S
SuntabletLid
Die strakke broeken zegt me al sowieso niets, zeker niet om als jongen te dragen. Op zich is er niets mis met het dansje maar waarom moet het zo opgeblazen worden? Net zoals jumpen opgeblazen is. Is het mss een dans-pasjes generatie ofzo? :confused:

En daarbij: als je een beetje moeite doet om het te zien, dan zul je waarschijnlijk wel mensen kennen die zo al jaren dansen op een elektro feestje ofzo. (bij benadering) Dus waarom moet dit nu verkracht worden door er regeltjes voor te maken welke moves hot zijn en welke not. En die "dans" om het zo te noemen past niet op een schoolplein ofzo, dat is totaal uit het verband gerukt dan.

Om af te sluiten: ik herken zelfs bewegingen van mijzelf erin, bewegingen die ik zou maken in een zatte bui en met dikke ambiance. :grin:
S
SolidiusLid

:mrgreen:
B
BlackRobBluntLid
Gatverdamme!
S
SerenityLid
de 'vrolijke' versie van een emo, verschrikkelijk. :kots:
S
Shana_PLid
Die kerels zijn zo gay en de muziek is maar flauw.
Om een voorbeeld te geven van figuren die ik wel eens zie verschijnen in de discotheek bij ons.
http://nl.netlog.com/PlayBoyStyleZ
B
BlackRobBluntLid
^ +1
L
LauuLid
tering...het is bijna net zo erg als de nieuwe haarstijl in belgie :rolleyes:
S
Shana_PLid
Ik noem het vogelnestjes :d
Kapsels waar de gel letterlijk van afdruipt, bwah.
O
Osi`Lid
't Is erg in hasselt .. en brussel. :(
M
MidwayLid
Gewoon weer zo'n hype voor leeghoofdige schapen die lekker meeheulen met de kudde.
S
Scooby-DooLid

ik vind het wel leuk, aleen als het weer een hype word zou ik dat wel jammer vinden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."