#1
Duidelijk een 'Ja!'.
Gemini zei:Ik heb het gelezen. Ik vind Metallica best ok, ze hebben geniale nummers, maar het gros vind ik maar zozo. Ik vind 64 euro simpelweg te duur, als het rond de 30 had gelegen had ik het nog wel overwogen.
De Amerikaanse rockgrootmacht Metallica geeft op 30 maart 2009 een concert in Ahoy Rotterdam. Het concert maakt deel uit van de World Magnetic Tour '09. Op 12 september jl. is het nieuwe album 'Death Magnetic' verschenen, die met lange, epische nummers, snoeiharde riffs en fenomenale gitaarsolo's terug grijpt naar het 'And Justice For All' en 'Ride The Lightning' tijdperk. Op de dag van de release zijn er al meer dan 30.000 exemplaren van over de toonbank gegaan en hiermee bereikte 'Death Magnetic' direct de gouden status. De voorverkoop voor het concert van Metallica in Ahoy begint aanstaande zaterdag 25 oktober om 10.00 uur.
Metallica wist met het gelijknamige album uit 1991, beter bekend als 'The Black Album', als eerste metalband op grote schaal het mainstream publiek te bereiken en ondanks dat de band reeds vóór die tijd met onder andere 'Kill' Em All' en 'Master of Puppets' juweeltjes uitbracht, was dát de sleutel tot het mega-succes van Metallica. Inmiddels heeft Metallica meer dan 100 miljoen albums verkocht, talloze grote hits, als 'One', 'Enter Sandman', Nothing Else Matters', 'Until It Sleeps', Master of Puppets', St. Anger', Some Kind of Monster' en 'The Unforgiven', achter zijn naam en meerdere waardevolle awards in de kast staan. En, last but not least, de band heeft miljoenen trouwe fans. Speciaal voor hen heeft Metallica onlangs een unieke website gelanceerd, http://www.missionmetallica.com. Via dit interactieve concept kregen fans middels interviews, streamings en geluidsfragmenten een exclusief kijkje in de keuken bij de totstandkoming van de nieuwe missie van Metallica: 'Death Magnetic'. Dit album, binnengekomen op nummer één in de Mega Album Top 100, op de eerste dag bekroond met de gouden status en geproduceerd door Rick Rubin, is de eerste plaat sinds het in 2003 verschenen multi-platinum album 'St. Anger'. Het album barst van agressie en dynamiek, maar verliest niet de melodie en balans uit het oog. Naast nummers van 'Death Magnetic' passeren op 30 maart natuurlijk ook oude klassiekers de revue en voordat Metallica het podium betreedt warmen The Sword en Machine Head het publiek alvast op in Rotterdam. Metallica sloot met groot succes de eerste dag af van Pinkpop 2008. Nu is het de beurt aan de Rotterdamse Ahoy. Intiem en 'in the round', maar daarom niet minder hard. Integendeel. bron lordofmetal
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."