Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMetallica: Rotterdam 30 maart 2009

Metallica: Rotterdam 30 maart 2009

5 antwoorden
785 weergaven
18-5-2026
m
mellowWwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Duidelijk een 'Ja!'.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb ze enkele jaren geleden ooit op rock werchter gezien, en was meteen verkocht na hun live optreden. Vond vantevoren hun muziek wel al leuk. Dus ik ga toch eens proberen om vrienden bij elkaar te trommelen voor een kaartje. Lijkt me gaaf concert!
Helaas vrees ik ook dat het allemaal snel uitverkocht is.
n
nightmareLid
01-01-2024, 00:00
#3
Metallica is wel rauw, heb ze op pinkpop gezien vorig jaar.
vrienden van me gaan wel naar ahoy maar ik niet, ik ga 2 weken van te voren al naar ahoy (AC/DC) en rotterdam is nou niet echt om de hoek voor mij :P
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gemini zei:
Ik heb het gelezen. Ik vind Metallica best ok, ze hebben geniale nummers, maar het gros vind ik maar zozo. Ik vind 64 euro simpelweg te duur, als het rond de 30 had gelegen had ik het nog wel overwogen.
Klik om te vergroten...

idem van mening
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Metallica komt naar Nederland

De Amerikaanse rockgrootmacht Metallica geeft op 30 maart 2009 een concert in Ahoy Rotterdam. Het concert maakt deel uit van de World Magnetic Tour '09. Op 12 september jl. is het nieuwe album 'Death Magnetic' verschenen, die met lange, epische nummers, snoeiharde riffs en fenomenale gitaarsolo's terug grijpt naar het 'And Justice For All' en 'Ride The Lightning' tijdperk. Op de dag van de release zijn er al meer dan 30.000 exemplaren van over de toonbank gegaan en hiermee bereikte 'Death Magnetic' direct de gouden status. De voorverkoop voor het concert van Metallica in Ahoy begint aanstaande zaterdag 25 oktober om 10.00 uur.

Metallica wist met het gelijknamige album uit 1991, beter bekend als 'The Black Album', als eerste metalband op grote schaal het mainstream publiek te bereiken en ondanks dat de band reeds vóór die tijd met onder andere 'Kill' Em All' en 'Master of Puppets' juweeltjes uitbracht, was dát de sleutel tot het mega-succes van Metallica. Inmiddels heeft Metallica meer dan 100 miljoen albums verkocht, talloze grote hits, als 'One', 'Enter Sandman', Nothing Else Matters', 'Until It Sleeps', Master of Puppets', St. Anger', Some Kind of Monster' en 'The Unforgiven', achter zijn naam en meerdere waardevolle awards in de kast staan. En, last but not least, de band heeft miljoenen trouwe fans. Speciaal voor hen heeft Metallica onlangs een unieke website gelanceerd, http://www.missionmetallica.com. Via dit interactieve concept kregen fans middels interviews, streamings en geluidsfragmenten een exclusief kijkje in de keuken bij de totstandkoming van de nieuwe missie van Metallica: 'Death Magnetic'. Dit album, binnengekomen op nummer één in de Mega Album Top 100, op de eerste dag bekroond met de gouden status en geproduceerd door Rick Rubin, is de eerste plaat sinds het in 2003 verschenen multi-platinum album 'St. Anger'. Het album barst van agressie en dynamiek, maar verliest niet de melodie en balans uit het oog. Naast nummers van 'Death Magnetic' passeren op 30 maart natuurlijk ook oude klassiekers de revue en voordat Metallica het podium betreedt warmen The Sword en Machine Head het publiek alvast op in Rotterdam. Metallica sloot met groot succes de eerste dag af van Pinkpop 2008. Nu is het de beurt aan de Rotterdamse Ahoy. Intiem en 'in the round', maar daarom niet minder hard. Integendeel. bron lordofmetal
Klik om te vergroten...

Datum: 30 maart 2009
Locatie: Ahoy Rotterdam
Tijdstip: 19 uur
Voorverkoop: vanaf 25 oktober 2008
Kosten 64 euro

Zijn hier nog meer fans? :grin:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het gelezen. Ik vind Metallica best ok, ze hebben geniale nummers, maar het gros vind ik maar zozo. Ik vind 64 euro simpelweg te duur, als het rond de 30 had gelegen had ik het nog wel overwogen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."