Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFavoriete klassieke albums

Favoriete klassieke albums

6 antwoorden
786 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Post hier jouw favoriete klassieke albums.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat verschilt. Maar op het moment is het een verzamel-album van Paganini.

Paganini: Music for Violin and Guitar.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paganini, die moet ik ook nog is gaan checken. Ik heb inmiddels zo'n 20 platen met klassieke muziek, waaronder een van Paganini, maar nog geen platenspeler. :rolleyes: :P Op zich is een platenspeler een goede investering, want het is de ideale manier om je muzikale horizon te verbreden. Zeker als je, zoals ik, die platen bij de kringloop koopt (50 ct per stuk ofzo.)
En downloaden kan natuurlijk ook (net de pianosonates van Beethoven gedownload), maar de tastbaarheid van een cd of plaat scoort bij mij toch wel pluspunten.

Gisteravond deze nog gedraaid van Bach: http://www.bol.com/nl/p/muziek/bach-vio ... index.html
Ik vind dit ideaal als achtergrondmuziek, krijg er veel positieve energie van.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
kapitein-x zei:
Gisteravond deze nog gedraaid van Bach: http://www.bol.com/nl/p/muziek/bach-vio ... index.html
Ik vind dit ideaal als achtergrondmuziek, krijg er veel positieve energie van.
Klik om te vergroten...

Die is zeker goed.

Van vinden jullie van de Notenkraker? (Tchaikovsky)

Glenn Gould - The Goldberg Variations, ben ik ook groot fan van.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
:grin:
Ook die notenkraker suite heb ik op plaat, en dus nog niet beluisterd. :P

Glenn Gould heb ik slechts een keer via youtube beluisterd. Dus die ken ik eigenlijk niet. Maar ik heb begrepen dat hij o.a. erg geliefd is om zijn Bach-interpretaties op piano. Tja, er valt voor mij nog zoveel te verkennen in de muziekwereld...
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zonde man. Koop snel via marktplaats een pick-up. Vinyl is ultiem.

Glenn Gould is inderdaad verreweg de beste vertaler van Bach's pianowerk.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het requiem van verdi uitgevoert met Joan sutherland en Marilyn Horne, uit 1967 (uit mijn hoofd genoteerd) is een grote favoriet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."