Ik zag net dat binnenkort haar 2e album uitkomt.
To Be Still geheten. Bij bol.com is ie vanaf de 18e verkrijgbaar. Waarschijnlijk bestel ik hem wel in de loop van deze maand. Op nu.nl zag ik een recensie die gematigd positief was. De recensent vond het vooral jammer dat ze nu begeleid werd door meer instrumenten, en dat het dus wat minder kaal (rauw) is. Maar hij eindigt wel met deze alinea: " Toch kan 'To Be Still' rustig ingeslagen worden. Diane's tweede mag dan niet zo aangrijpend als 'The Pirate's Gospel' zijn, het is toch zeker een plaat die de middelmaat ruimschoots ontstijgt en een uitzonderlijke vocaliste en bekwaam songwriter laat horen."
Hier alvast een nummer (met prachtige clip) van haar nieuwe album. Het klinkt mij erg goed in de oren:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/G-_-l_NaDcw&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/G-_-l_NaDcw&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Maar voor het evenwicht wil ik deze 'mooie' reactie van een youtuber ook even plaatsen: "[...]the first time the drums kicked in, I nearly cried [...] "
En dat is dus negatief bedoeld.
![:grin:]()
En ik moet zeggen, ik heb wel een klein beetje begrip voor deze reactie, in de zin dat ik begrijp dat het voortkomt uit de angst dat het hele album overgeorkestreerd is. Hopelijk is het album als geheel niet dermate gelikt dat de angst om een steekje te laten vallen volledig ingekapseld is.
Na ja, we wachten af. Ik zie dat Tatted Lace (
http://www.youtube.com/watch?v=bIPZga_H9Yc ) er ook opstaat, dus dat is opzich al reden genoeg om het album aan te schaffen - tenzij ze het gepresteerd hebben om dit nummer met een compleet strijkorkest op te pimpen. (nah, dat zullen ze toch niet gedaan hebben?)
![:grin:]()