Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrippTone's ChippTune hoekje.

DrippTone's ChippTune hoekje.

26 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#1
[youtube]xYlWKR-0KCs[/youtube]

8-bit jazz, met als grootste invloed John Coltrane. Begeleid met zoete stemmetjes zoals alleen Japanners die hebben.

Olle
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2




e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neen , jouw post was niet agressief.
Ik voelde mij gewoon een beetje aangesproken.
Ik heb de VST eens gedownload , ik ga het straks eens bekijken.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
:P

Momenteel ben ik zelf helemaal weg van het album Golden Apple's van Shirobon, maar ik zal even een aantal van mijn favorieten posten. En als jullie dat nou ook doen, dan word dit ook een succesvol muziek topic. :beer:







Chiptune! :hearteyes:
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#5
<3
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh oh oh JA! Chiptune!

Weet iemand eigenlijk wat chiptune parties te noemen? Ben ze nog niet tegengekomen. Lijkt me wel vet om daar eens lekker op los te gaan. Vooral als het een beetje richting breakcore/gabber gaat.

DJ Scotch Egg en Sabrepulse zijn mijn favorieten. <3


Bedankt voor de Shirobon! overigens, het bevalt me wel. n_n

Olle
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ay shit, danku danku. Dj Scotch egg was ik helemaal uit het oog verloren. Wat zonde dat ik die niet gepost heb. :P

En Shirobon ja, heerlijk wat die jongen maakt.

Hier nog een paar:





:hearteyes:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik mis alleen nog een goeie podcast met lekkere chiptune, of een mooie link waar lijstjes staan die je kunt downen.

Iemand? :wave:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ollemann zei:
Weet iemand eigenlijk wat chiptune parties te noemen? Ben ze nog niet tegengekomen.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, als iemand weet of er zulke feestjes worden gehouden zou dat wel vet zijn.

Anders kan je ze altijd nog zelf organiseren
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik dacht een keer in de chat te hebben begrepen dat Shokora en OnderDeEik wel eens naar chiptune feestjes gingen. Hopelijk komen zij dit topic ook nog tegen.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik maakte vroeger ook muziek met "trackers", zelfde soort sequence software als hoe chiptunes werden gemaakt kwam ik later achter.. Toen heb ik zelf ook wat van die tracks gemaakt nog, zal vanmiddag is kijken of ik ze kan vinden :)

Ik was vroeger altijd helemaal verliefd op chiptunes die door demogroups gemaakt werden voor keygen's en zulk soort dingen :hearteyes: Fucking vet
B
Black RoninLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ahh, chiptunes. HEEEEERLIJKE muziek. Ook geweldig op een feest. Paar maanden geleden was ik naar een feest gegaan met de epische naam EINDBAAS. Volgende keer ga ik zeker weer!
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Ik dacht een keer in de chat te hebben begrepen dat Shokora en OnderDeEik wel eens naar chiptune feestjes gingen. Hopelijk komen zij dit topic ook nog tegen.
Klik om te vergroten...

Hoi :B

Wat ik weet is dat er laatst nog een Chiptune feestje was in Atak, Enschede. Tevens hadden ze bij elke Donderslag (Drum & Bass) avond daarzo ook 1 chiptune act staan. Verder al meerdere keren chiptune spul gezien @ GOGBOT festival in Enschede en ook nog eens een keertje DJ Scotch Egg tijdens een breakcore avond in Metropool, Hengelo.

Zelf speel ik ook nog wel eens met een tracker op de gameboy genaamd LSDJ.


Mocht je nog meer willen horen wat mensen zelf maken: http://www.8bitcollective.com. De kwaliteit van de nummers verschilt gigantisch maar er zitten zeker juweeltjes bij.

Zelf heb ik er ook een nummer op staan, geen standaard blije deuntjes maar een gameboy + LSDJ + een lading effect pedalen, resulterend in een wat meer abstract resultaat:
http://8bitcollective.com/music/DotMatr ... ls+WIP%29/

Verder is natuurlijk http://www.8bitpeoples.com een must... Veelal goede gratis releases, vooral Nullsleep, Bit Shifter, Random, USK en Xinon vindt ik erg leuk. Er is ook een release van Gijs Gieskes, een nederlandse chiptunes producer / circuitbender / electronicafreak uit de buurt van Eindhoven.
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#14
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4lnW1bVI9iw&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/4lnW1bVI9iw&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#15
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1VNEUJz9Dug&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1VNEUJz9Dug&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Ik doe er een groot schepje op !
Nintendocore !!
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nintendocore, ik vind dat echt zo'n knoestige benaming he.

Het gaat notabene om geluiden geproduceerd op geluidschips die wat minder geavanceerd zijn. Dat hoeft helemaal geen Nintendo te zijn, sterker nog... De Commodore 64 geeft een heel mooi geluid en er zijn daarvoor flink wat dingen om muziek mee te maken.

Kortom, wat is de plek van Nintendo? Voor veel systemen zijn trackers beschikbaar, sommige door fanaten zelf in elkaar gezet, sommige officieel.

Ondertussen wordt ook erg veel ervan gewoon op de pc gemaakt met behulp van VST instrumenten (plugins) of gewoon het samplen van losse geluidjes.

Voor een leuke vergelijking tussen NES en DMG (Dot Matrix Gameboy, oftewel de originele gameboy):
http://www.nullsleep.com/mp3/nullsleep- ... tonite.mp3 (NES)
http://www.nullsleep.com/mp3/8bp088-05- ... ion%5D.mp3 (DMG)

En nu nog een nummer van Welle: Erdball, gigantisch foute synthpop, deze groep gebruikt in enkele nummers een Commodore 64.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cXkxixWZU3A[/youtube]
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#17
OnderDeEik zei:
Nintendocore, ik vind dat echt zo'n knoestige benaming he.

Het gaat notabene om geluiden geproduceerd op geluidschips die wat minder geavanceerd zijn. Dat hoeft helemaal geen Nintendo te zijn, sterker nog... De Commodore 64 geeft een heel mooi geluid en er zijn daarvoor flink wat dingen om muziek mee te maken.

Kortom, wat is de plek van Nintendo? Voor veel systemen zijn trackers beschikbaar, sommige door fanaten zelf in elkaar gezet, sommige officieel.

Ondertussen wordt ook erg veel ervan gewoon op de pc gemaakt met behulp van VST instrumenten (plugins) of gewoon het samplen van losse geluidjes.

Voor een leuke vergelijking tussen NES en DMG (Dot Matrix Gameboy, oftewel de originele gameboy):
http://www.nullsleep.com/mp3/nullsleep- ... tonite.mp3 (NES)
http://www.nullsleep.com/mp3/8bp088-05- ... ion%5D.mp3 (DMG)

En nu nog een nummer van Welle: Erdball, gigantisch foute synthpop, deze groep gebruikt in enkele nummers een Commodore 64.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cXkxixWZU3A[/youtube]
Klik om te vergroten...

Sorry , maar hier noemen we het gewoon nintendocore , en je zal een veel grotere groep mogen aanspreken om ons ertoe aan te zetten om het een andere benaming te geven.
Ik weet ook wel dat ze niet alleen met nintendo werken , maar met nog veel meer.
En wat die VST's betreft , daar heb ik er zelf ook een paar van staan zoals magical 8 bit creator , en nog wat andere.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het was ook niet persoonlijk bedoelt, meer een uitleg waarom ik nintendocore een misplaatste naam vind. No offense :), sorry als die post wat te aggressief was.

Basic64 is een leuke VST...
Er zitten een flink aantal presets bij zodat je niet bij niks hoeft te beginnen en er zit ook nog een arpeggiator in.
http://www.vst4free.com/dwnl.php?download=basic64.zip

Nog een leuke docu over Blip Festival (en chiptunes in general):
http://vimeo.com/665366 (Trailer)
Hij was tijdelijk helemaal te bekijken op internet maar voor zover ik weet nu dus, helaas, niet meer. Hij is vast nog wel ergens te downloaden. Heb momenteel thuis geen internet, anders zou ik hem zelf nog kunnen uploaden.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb net een leuk chipptune liedje gehoord via electrobel.
De site waar ik zelf ook mijn muziek op post.

http://www.electrobel.be/muzik/27212/MOI_JE_VAIS_A_L_ECOLE

Ik vind het echt een leuke sound.
Als je het wilt downloaden , druk je op +playlist. Dan opent er zich een ander venster waar je uiteindelijk naast het liedje een diskette ziet staan , dat is de download link.

Altijd leuk om eens op die site te kijken naar kleine en beginnende artiesten.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ga em dan maar eens live aanshouwen
Gameboy + gekke jap + megafoon(of gewoon een microfoon :P) = Beuken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."