Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsReason rewiren naar een ander programma.

Reason rewiren naar een ander programma.

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
d
dingoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vroeg me af wat het nut is om reason ( of fruityloops, welkprogrammadanook) te rewiren naar een programma als cubase of ableton live? Kan je makkelijker mixen/masteren of krijg je betere geluidskwaliteit ofzo? ik weet dat je dan in cubase ook de mogelijkheid krijgt om met andere VST's te werken, wat in reason zelf niet mogelijk is. Zou iemand de voor- en nadelen hiervan me kunnen uitleggen? thx
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je een pattern hebt gemaakt in Reason dan kan je in Cubase Reason rewire aanzetten. Dan heb je 64 Reason kanalen tot je beschikking, die je in je vst mixer in Cubase kunt mixen. Je kan dan je vst gebruiken in combinatie met Reason. Je kan de effecten over je Reason kanalen heen gooien enz.. Kortom, de mogelijkheden zijn onbeperkt!

De kanalen in Fruityloops kun je geloof ik niet los van elkaar renderen.

De functie Rewire werkt alleen maar met Reason, Rebirth, Waves, Ableton, Melodyne en Halion, in Cubase.
d
dingoLid
01-01-2024, 00:00
#3
dolletjes! Klinkt als een meerwaarde, zo snel mogelijke m'n handen rond cubase krijgen dus :grin:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tripper zei:
De kanalen in Fruityloops kun je geloof ik niet los van elkaar renderen.
Klik om te vergroten...

Dacht 't wel:
http://www.dailymotion.com/video/x86z8f_reason-fl-studio-rewired-hip-hop-be_music
http://flstudio.image-line.com/help/html/rewire_host_reason.htm
http://flstudio.image-line.com/help/html/rewire_client.htm
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
TeKNoZem zei:
Tripper zei:
De kanalen in Fruityloops kun je geloof ik niet los van elkaar renderen.
Klik om te vergroten...

Dacht 't wel:
http://www.dailymotion.com/video/x86z8f_reason-fl-studio-rewired-hip-hop-be_music
http://flstudio.image-line.com/help/html/rewire_host_reason.htm
http://flstudio.image-line.com/help/html/rewire_client.htm
Klik om te vergroten...

Ik bedoel eigenlijk dat je de midi sporen in Fruity niet kunt renderen tot audio, dat heeft niks te maken met Rewire. Daarmee wou ik zeggen dat het onmogelijk was om Rewire toe te passen voor Fruity, maar dat blijkt dus in combinatie met Reason wel mogelijk te zijn. Maar wat heeft Reason voor een meerwaarde om Fruity met Reason te laten samenwerken? Ik werk met Cubase en daar is het niet mogelijk om Fruity met Rewire te laten syncen.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tripper zei:
TeKNoZem zei:
Tripper zei:
De kanalen in Fruityloops kun je geloof ik niet los van elkaar renderen.
Klik om te vergroten...

Dacht 't wel:
http://www.dailymotion.com/video/x86z8f_reason-fl-studio-rewired-hip-hop-be_music
http://flstudio.image-line.com/help/html/rewire_host_reason.htm
http://flstudio.image-line.com/help/html/rewire_client.htm
Klik om te vergroten...

Ik bedoel eigenlijk dat je de midi sporen in Fruity niet kunt renderen tot audio, dat heeft niks te maken met Rewire. Daarmee wou ik zeggen dat het onmogelijk was om Rewire toe te passen voor Fruity, maar dat blijkt dus in combinatie met Reason wel mogelijk te zijn. Maar wat heeft Reason voor een meerwaarde om Fruity met Reason te laten samenwerken? Ik werk met Cubase en daar is het niet mogelijk om Fruity met Rewire te laten syncen.
Klik om te vergroten...

Tja, zo kan ik me ook afvragen welke meerwaarde het heeft om Cubase en Reason samen te laten werken. Cubase is net als FL een volledige DAW, Reason is niks meer dan een heel krachtig instrument.

De mogelijkheden die je met de combinatie van Cubase en Reason hebt zijn hetzelfde als de combinatie van FL en Reason.

Daarmee vraag ik me al helemaal af waarom je uberhaubt FL en Cubase met elkaar zou willen laten werken, simpelweg omdat 't, zoals hierboven al gezegd, ze beiden volledige DAWs zijn. Lijkt me een beetje dubbelop.

Bovendien is het zeker mogelijk de midisporen in FL te renderen als Audio, je hebt alleen een source of sample nodig. Dat is niet meer dan normaal.

Bovendien denk ik dat de mogelijkheden tussen de combinatie van FL en Reason groter zijn dan in de 3 links die ik gaf. Ik heb verder niet veel onderzoek gedaan naar deze mogelijkheden simpelweg omdat ik de 2 programma's naast elkaar gebruik, niet met elkaar.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
TeKNoZem zei:
Tja, zo kan ik me ook afvragen welke meerwaarde het heeft om Cubase en Reason samen te laten werken. Cubase is net als FL een volledige DAW, Reason is niks meer dan een heel krachtig instrument.

De mogelijkheden die je met de combinatie van Cubase en Reason hebt zijn hetzelfde als de combinatie van FL en Reason.

Daarmee vraag ik me al helemaal af waarom je uberhaubt FL en Cubase met elkaar zou willen laten werken, simpelweg omdat 't, zoals hierboven al gezegd, ze beiden volledige DAWs zijn. Lijkt me een beetje dubbelop.

Bovendien is het zeker mogelijk de midisporen in FL te renderen als Audio, je hebt alleen een source of sample nodig. Dat is niet meer dan normaal.

Bovendien denk ik dat de mogelijkheden tussen de combinatie van FL en Reason groter zijn dan in de 3 links die ik gaf. Ik heb verder niet veel onderzoek gedaan naar deze mogelijkheden simpelweg omdat ik de 2 programma's naast elkaar gebruik, niet met elkaar.
Klik om te vergroten...


Hmm dat blijkt maar weer hoe weinig verstand ik heb van Fruity. Een maatje van mij werkt met Fruity en die stapt over door bepaalde redenen en dat had te maken met de functionaliteit van audio bewerking. Ik wil Fruity ook niet naar beneden halen. Het maakt niet uit wat voor een DAW je gebruikt, als je er maar op kan fietsen.

Verder zie ik het nut er wel van in om verschillende DAW te linken met elkaar, zeker als het gaat om Cubase en Ableton en Cubase en Reason. Als je op Reason lekker uit de voeten kan en je kan lezen en schrijven met de interne synths, dan is het wel zo handig als je volwaardige reverbs en andere vst instruments kan gebruiken om je song completer te maken. Ableton is meer samplebased en kan aanvulling zijn.

Ik gebruik zelf alleen Cubase of Ableton, nooit samen, bijna nooit.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ahh zo. Mja ik heb nooit het nut gezien van het samen gebruiken van 2 volledige DAWs. Reason is btw geen DAW, Reason is een instrumenten bank. Reason gebruik ik voornamelijk om vage geluidjes en samples of korte loopjes te maken om die vervolgens te sequencen/gebruiken in FL.

FL kan je trouwens goed vergelijken met Ableton. Het is maar net waarmee je begint welke vaak de doorslag geeft met welk programma je werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."