Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspaddestoelen: het verschil tussen de soorten?!

paddestoelen: het verschil tussen de soorten?!

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja maar je kunt het zelfde effect met mexen creeren door een hogere dosering en het zelfde effect krijgen als hawaianen.
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind bijna alle paddestoelen afhankelijk van de dosering ongeveer het zelfde qua effect.
Toch wordt er overal (smartshops)graag een soort verhaaltje verteld over wellke paddestoel welk effect geeft.

voorbeeldje : truffels geven een xtc achtig effect

mexen zijn soooooo mellow
hawaiaen super sterk!!!
blabla bla

wat is jullie mening hierover?

Er is eigenlijk een paddestoel die ik ietsje anders vind als rest namelijk het kaalkopje oja en de amanita.
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb al x-aantal keren mexicaantjes gegeten, deze week wxorden het hawaïaantjes dus dan zal ik het verschil kunnen zeggen
ik kan wel zeggen dat je van mexicaantjes eerst een lacherige trip kunt hebben, dan word het wat meer visueel en tegen het einde weet je niet echt meer hoe enwat, (welke dag zijn we, hoelang zijn we al aan het trippen, zijn er nog maar 5mins gepaseerd?!) dat soort dingen :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
1e paddotrip: eerst halve truffels...
Effect?
Vooral erg melig en filosofisch, alsof we super knetter waren...

Gedroogde hawaaiaantjes:
Effect?
Alles leeft gewoon, je ziet de cellen onder je handen gewoon delen/bewegen...

2e paddotrip...
1e halve portie: Truffels
2e halve portie: Cubaanse (die van azarius)
3e halve portie: Hawaaiaantjes
Effect? (3 keer halve in 1 keer)
Het gevoel dat ik god was, en het vermogen om m'n matties gerust te stellen, die zich plotseling zorgen gaan maken over alles wat mij nou juist dagelijks bezig houdt, en toen niet...

En als klap op vuurpijl, halve portie McKennaii (mss Kennedy, kan t niet goed meer lezen)
Dit waren de duurste soort bij De sjamaan in Arnhem...
Effect?
Ik flipte totaal, werd boos om alles werd er op de wereld gebeurde, en voelde me machteloos/afgewisseld met momenten dat ik dacht een manier te hebben gevonden om de wereld beter te maken...

Hierna heb ik vooral onder de douche gelegen, en stapte hier erg verward steeds uit omdat ik in mijn bed wilde gaan slapen... (dan zouden de ''geesten'' me wel verlaten...) Maar aangezien ik ongedroogd de douche uit ging, kreeg ik het zo koud, dat ik hier van schrok, en meteen weer terug de douche in ging...

However, sowieso tussen truffels en hawaaiaantjes zat bij mij verschil, en die mcKennaii paddo's zijn al helemaal anders! (denk ik tenminste...)

Hoe kan het trouwens dat die MCkennaii op inet zo spot goedkoop zijn?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou ik merk toch echt wel een duidelijk verschil tussen Columbiaanse en Hawaaiiaanse bijvoorbeeld.

Bij Columbiaanse zit ik veel meer in mijn hoofd en vallen de visuals wel mee, maar bij Hawaaiiaanse is het tegenovergesteld, keiharde visuals en lichtelijk mindfuck. Bij mexicaanse heb ik een beetje van beiden en truffels word ik altijd een beetje happy/lacherig van.

Dus voor mij is er inderdaad wel duidelijk verschil.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#6
pasquali zei:
Ja maar je kunt het zelfde effect met mexen creeren door een hogere dosering en het zelfde effect krijgen als hawaianen.
Klik om te vergroten...

Met mexicaanse en hawaaiiaanse misschien, maar nog steeds niet precies hetzelfde. Het effect van Columbiaanse zou ik sowieso nooit kunnen krijgen met andere paddestoelen. Er zitten ook allerlei andere werkzame stoffen in die de trip bepalen.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mexicaanse zijn psychologisch voor mij zo heftig dat ik de visuals (die er altijd duidelijk wel zijn) meestal niet eens merk. Hawaiaanse heb ik 1 keer gehad, maar een halve portie... Was erg visueel en kleurrijk, maar totaal geen headfuck.

Truffels 3 keer gedaan hele portie...
Erg vrolijk en lacherig, maar niet uitdagend.
En elke keer na een paar uur uitgekotst met die truffels op een of andere manier... dus die doe ik niet meer.

edit: Ik heb wel nog een keer een halve portie mexicaantjes gegeten. En een half uur nadat ik ze ophad, ik begon net te trippen, wou ik een halve portie truffels er bij eten (mexicana truffels). Maar ik werd helemaal gek van de zure nasmaak van de eerste truffel, dat ik de rest gewoon heeel klein heb gemaakt en doorgeslikt. Toen ook niks uitgekotst en echt heerlijk diep getript zoals ik altijd doe met mexicaantjes, maar dan met een heel vrolijke draai eraan. De hele tijd lachkicks om dingen die ik dacht enzo, in plaats van dat ik mezelf te serieus nam. Dit was erg leuk, en probeer ik misschien nog wel een keer.
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Headfuck zit toch in jezelf?
De ja of de nee...elke trip is anders en dat ook gezien de dosering!
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik bedoel niet headfuck dat ik me slecht voel ofzo. Ik bedoel het psychologische aspect... mindfuck ook eigenlijk.
Maar meer de nadenktrips zeg maar.

Maar je hebt gelijk elke trip is anders.
Maarja dat wisten we ook al langer, is ook niet speciaal om te melden. Ik moet zeggen dat ik ook nooit heb gehoord dat truffels worden verkocht met de boodschap dat het als xtc voelt...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."