Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddestoelen, spirituele/ religieuse ervaring of niet?

Paddestoelen, spirituele/ religieuse ervaring of niet?

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey Mensjes,

Ik ben zelf ervan overtuigd dat paddestoelen een hele serieuse invloed hebben gehad op mijn leven. Ik ben een stuk beter voor mijn lichaam gaan zorgen (meer sport en gezond eten, minder drugs), ik ben er een stuk rustiger door geworden, ik heb veel meer respect en oog voor moeder natuur gekregen EN ik ben in het dagelijks leven een stuk gelukkiger. Ik moet dus zeggen dat paddestolen echt wel een spirituele ervaring waren in mijn ogen en mij als persoon hebben helpen groeien tot wie en wat ik nu ben. Hoe zijn jullie ervaringen?
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#2
heb een aantal keer paddos gepakt, en kan idd enorm heftig zijn
vette hallucinaties en compleet van de wereld...
maar meer ook niet, dus voor mij niet echt spiritueel, heb ik trouwens nog nooit gehad bij welke drug dan ook...
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor mij toch wel spiritueel ja :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zowel Spiritueel als Religieus...

Het heeft me tot iemand gevormd waarmee je heel gezellig kunt kletsen, maar ook tot iemand waarbij je het risico loopt dat er onderwerpen worden aangesneden die je de war zouden kunnen brengen :)

Is dit een Positief of negatief effect?

Daar ben ik dus nog niet uit :sunglasses:
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat vraag ik mezelf soms ook af.
Die dingen die ik met paddo's bijvoorbeeld vroeg geleerd heb, had ik misschien wel beter gewoon later in mijn leven kunnen leren, zonder drugs. Maar ach dat weet je nooit en op het moment ben ik er meestal wel blij mee, ik voel me soms ook meer 'aware' omdat ik het een keer anders gezien heb... Maar is dit echt zo? En zo ja, is het wel wenselijk?
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Door paddo's wil ik me graag meer verdiepen in bepaalde onderwerpen, maar niet per se spirituele of religieuze onderwerpen, hoewel het daar wel vaak op neer komt :)

Levensveranderend vind ik het wel ja. Het is iets wat ik altijd bij me draag, er is altijd een soort besef dat realiteit zo makkelijk te verdraaien is. Wat me ook opvalt, is dat het lijkt alsof ik makkelijker mijn fantasie kan gebruiken. Ook kan ik beter 'genieten van de kleine dingen' en genieten van het moment, dit had ik voorheen ook al maar het is wel gegroeid. Het zijn eigenlijk allemaal heel subtiele veranderingen.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#7
door paddestoelen ben ik er zo goed als zeker van dat er VEEL meer is dan opgesloten in dit lichaam te zitten
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zie paddo's wel als een spirituele ervaring, niet echt als een religieuze.. ik heb niet zoveel met reliegies :P

De trips die ik heb gehad waren niet echt heel zwaar ofzo maar wel zo dat je veel gaat denken (wel alleen over positieve dingen, geen bad trip gevoelens blabla).. wat me later nog meer aan het denken heeft gezet :tongueout:

Ik ga over een tijdje zelf een kweeksetje bestellen en ik hoop daarmee een heftigere trip te kunnen krijgen :)
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb nou laatst ook van de paddo's genoten en ik moet zeggen da tik er zeker van heb geleerd


dat er veel meer is dan wat wij zien/voelen en dat ik zoiezo nog veel te leren heb. Ik ben hierdoor ook beter op mijn persoonlijke verzorging gaan letten, alleen minder drus gaat er voorlopig niet in :grin: zoveel gebruik ik nou ook weer niet
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik denk dat ik een veel te rationeel persoon ben om iets spiritueel of religieus te ervaren. Ik geloof zoiezo al niet in goden of bovennatuurlijke krachten, iets dan niet verklaard kan worden, kan niet.
Dit wil echter niet zeggen dat ik de wereld waarin we leven niet bijzonder vindt, ik ben nl enorm gefascineerd door het wezen "mens", door psychologie, filosofie, de natuur etc.

Ik neem dus paddestoelen niet enkel voor "kabouters en kleuren".
Het is een goede manier om anders leren te denken, om alles van een anders standpunt te zien, ook om jezelf te leren kennen.
Maar religie... laat dat maar over aan de paus over
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#11
^ Je zegt: iets dat niet verklaard kan worden, kan niet.

Hm..... maar zaken die vroeger niet verklaard konden worden, kunnen nu wel verklaard worden. Wie weet is God ooit wetenschappelijk verklaarbaar, of iets anders wat momenteel niet te verklaren is. Ik zeg: iets wat niet verklaard kan worden, kan heel goed. Ook bijv. zogenaamde bovennatuurlijke verschijnselen (eerder natuurlijk in mijn ogen) worden ooit misschien wel verklaard. Het is niet zo dat ze niet konden bestaan voordat wij mensen het konden verklaren.
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#12
sorry man, dit is mijn mening
ik denk dat de wetenschap momenteel al héél ver gevorderd is, zeker ver genoeg om te kunnen zeggen dat de wereld niet geschapen is door een of ander wezen of god en dat de mens als opperwezen naar zijn eigen voorbeeld gemaakt is (haha).

Met bovennatuurlijk verschijnselen bedoel ik bijvoorbeeld contact met overleden mensen of reïncarnatie ofzo, hierin geloof ik dus niet.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor mensen die zich intereseren in een boek wat je een andere kijk geeft op vóór de geboorte, tijdens het leven, na de dood:

Het lich van de ziel, samengesteld door Eliot Jay Rosen.

Niet alles is boeiend maar er zitten een aantal verhalen bij die je echt wel aan het denken zetten :)

Daarom is het zo moeilijk om te zeggen of een paddestoel ook echt spiritueel is. Je eet een paddestoel op en je veranderd door de paddestoel. Terwijl als je natural high bent je veel beter over dingen kan nadenken dan met een paddestoel.. door een paddo wordt je eigenlijk te lui, want alles gaat toch vanzelf open, denk je

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."