Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen Ideaal avondje trippen

Een Ideaal avondje trippen

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#1
dat is gewoon geniaal, respect
meestal gebeuren onze trips redelijk spontaan met dus jammer genoeg nogal weinig voorbereiding
ik zou ook graag eens alleen trippen
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen,

Gewoon uit interessen wil ik wel eens weten hoe de gemidelde bezoeker hier een avondje trippen aanpakt. Om je ff een idee te geven zal ik mijn trip formule beschrijven.

Ik begin meestal tegen een uur of 7 met spullen inkopen en klaar zetten. Ik ga relax naar de smart shop, kies een soort waar ik me op dat moment lekker bij voel, haal een flinke rits dextro energie en wat vitamine C tablettjes (suiker en vitamine C KAN soms wonder doen) en haal een zak yoghurt gummentjes (deze smaken elke keer weer anders).

Tegen een uur of 8 begin ik een beetje sfeer te creëren, ik hang wat kerstlampjes of sfeerverlichting op (ik "woon" in een loods, daar hebben we alleen TL buizen) zet wat kaarsjes neer. Gooi een paar grote kussen en een lekkere warme deken op de bank en selecteer wat sfeer muziek. Daarna maak ik een plekje vrij voor mijn dextro energy tabletjes, een paar vitamine C tabletten, (800% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid) een pak sinaasappelsap en een pak water klaar voor als het niet zo goed met me gaat.

Tegen een uur of 9 haal ik al mijn vreemde instrumenten tevoorschijn (Didgeridoo, Djembee, Bongo's, Ocarina enz enz) uit en begin ik wat muziek te maken om in de sfeer te komen.

Tegen 10 uur stop ik een pijp met mapacho (sjamanen tabac uit zuid amerika) en ga rustig onder de sterrenhemel genieten van een moment stilte met mijn pijp. Als ik uitgerookt ben trek ik mijn doosje paddestoeltjes open en eet ik deze op mijn gemakt op. Waneer ze op zijn ga ik weer terug naar buiten om nog ff rustig een sigaretje te roken terwijl ik wacht op de eerste effecten.

Waneer de eerste effecten opkomen ga ik terug na binnen en ga ik lekker op de bank zitten met mijn ogen dich, op dit moment zet ik ook mijn sfeer muziek die ik eerder gekozen heb op of ga ik lekker zelf wat muziek maken.

Na een uurtje of 2 ga ik rustig naar buiten om ff wat frise lucht te halen en waneer mogenlijk sterren te kijken. Op dit punt rook ik meestal ook een sigaretje. Waneer ik dan weer binnen ben ga ik met mezelf filisoferen en probeer ik tot inzichten te komen.

Na een uurtje of 4 a 5 trek ik mijn zak yoghurt gummetjes open en ga ik eens lekker zitten snoepen, een soort symbolisch einde van de avond. Waneer ik vol zit loop ik nog eens voor de laatste maal naar buiten, snuif een goede teug frisse lucht naar binnen en ga dan lekker naar binnen om op de bank in slaap te vallen.

Zoals je mischien wel merkt ben ik meer een spirituele tripper al moet ik zeggen dat ik in goed gezeldschap ook wel graag met een stel huisgenoten wat paddestoeltjes deel voor eens avondje samen te praten en / of lachen. Ik ben niet supper sirieus maar doe het ook niet enkel voor "de kick".

Mijn vraag aan jou: Hoe ziet jou ideaal avondje trippen eruit?

Greets, Spirit Quest
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geniaal zou ik het niet noemen, maar het is wel net wat uitgebreider dan de gemiddelde trip die gemaakt wordt. Je bent van harte welkom een keer mee te eten :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tsja...als je een grote plek voor jezelf hebt is dat sowieso altijd erg relaxed. Ik woon nog bij mijn ouders en over een weekje op een kamer van 9m2 :tongueout: Maar je doet het wel erg ok moet ik zeggen... Is weer iets heel anders! :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
bij mij de eerste 2 opties..
vooral recreatief dan

ook al doe ik het (bijna) altijd op feesten, leer ik er wel altijd min of meer iets uit, ook al is het enkel maar een motivatie ofzo
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Recreatief om de wereld ook eens van een andere kant te bekijken.



Mijn ideaal avondje trippen is kort samengevat:


Voorbereiding:
- Geen verplichtingen de dag zelf of erna
- Op schema lopen met huiswerk of andere verplichtingen...
zodat deze tijdens trip je niet onbewust ongerust maken
- omgeven met mensen waarmee ik me vertrouwd voel
- Nette kamer/huis


Tijdens de trip:
- Go with the flow
- Doen wat je zou willen doen... wel binnen bepaalde beperkingen natuurlijk
- Gezellig praten met elkaar en een muziekje op de achtergrond
M
Mulholland DriveLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooi topic sprit quest.

Vanavond twijfel ik om een lichte trip te maken, maar wel voor het eerst alleen. Ik ben erg benieuwd...maar misschien durf ik niet alleen.

Als ik trip dan gebeurt het vaak spontaan, opeens heb ik er trek in. Geen werk, of school de dag erna. Inderdaad, zo veel mogenlijk moet op rolletjes lopen.

Bij voorkeur met mijn beste vriend de drugs halen in centrum Amsterdam, en misschien nog wat spacen op een joint in de middag. Knetterstoned naar dvd's kijken in een winkel ofzo...Dan naar de smartshop.Tijdens de trip zweer ik de joints in elk geval af. Die verpesten het voor me.

het liefst neem ik ze vrij laat in, ben een avond tripper:grin:

2100, 2200 uur de paddo's fijnhakken, en naar voorkeur consumeren met thee, of soep. (ik ga ze ook eens puur eten)

Meestal voel ik al na 10 minuten wat, en is het eerste uur de grootste verwarring aanwezig. Mijn beste vriend heeft een 7 foot pooltafel in zijn huis! Dat is echt superchil! We poolen elke keer, al 8 jaar. maar poolen lukt niet meer tijdens de trip. De laatste keer heb ik een uur verliefd naar het pooltafel-laken en de ballen zitten kijken. Ik probeerde één potje, maar ik voelde geen zwaartekracht bij mijn armen, heel raar; ikvoelde de keu niet.

Dus ja: Muziek opzetten, bij voorkeur echt SPACE muziek. Zoals de soundtrack van de film Blade Runner, een science fiction klassieker met Harrison Ford en Rutger Hauer. En vreemd zijn, je vreemd voelen, en dolgelukkig! TV is opeens vreemd. Een andere wereld, en het is opeens lastig om je op dat scherm te concentreren.

Pc games, of playstation, wat ik best vaak doe, lijkt opeens vrij ondoenlijk. En idd, dan met flow meegaan, van liefde, hoop, maar ook redeloosheid. Gewoon jezelf ZOOO VET voelen, dat NIETS je kan maken. Je vraagt je af, waarom voel ik mij zo, zo, zo, FIJN.

Dat gevoel wil ik 2 uur voelen, en dan ben ik als verdoofd. Praten wordt steeds makkelijker, en vanaf de piek langzaam kijken hoe je je voelt.

Het is altijd een vaag moment, als je beseft, nog vaag trippend, dat je weer normaal aan het worden bent. Dat de reis is afgelopen...

En dan bijpakken :grin::grin::grin:

Vanavond HÉÉL misschien alleen trippen, maar ik weet het nog niet zeker hoor...!
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alleen trippen kan uitermate interesand zijn, succes ermee :wink: Ik wens je een fijne reis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."