#1
hoelang kan ik ze gedroogd nog bewaren? ik heb ze nu precies een week, ik kocht ze nat en heb ze laten drogen.
Psycho_Chrono zei:natuurlijk laten drogen, geen hulpmiddelen gebruiken zoals bijvoorbeeld een fohn of warme lamp om bovengenoemde reden, paddo's drogen in optimale toestand ongeveer binnen een week. Reken in jou kluisje maar op 1,5 week of langer (ijzeren kluisje? Kouder dus, meer vocht enz.)
azgaza zei:Verrot kan alleen als er nog vocht in zit, alsie keihard is zal dat denk ik niet zo snel kunnen. Zwart/paars/blauwe plekken zijn meestal kneuzingen van de paddo's, of gewoon wat verkleuringen.
Je kan ze ongeveer een half jaar bewaren uit het zonlicht in een afgesloten zakje geloof ik. Dan nemen ze pas wat kracht af.
En keihard en verschrompeld hoort echt; de geur wordt iets.. lichter, maar ook.. intenser. Ze smaken voor mij walgelijker dan verse maar ook iets minder .. sterk ofzo. Viezer maar minder sterk.
Als ze niet zwart en plat zijn en donkere vlekken ahter laten waar je ze neerlegd kan je er vanuitgaan dat het goed zit denk ik. Aan je omschrijven te horen wel.
DarkScope zei:en, ikk moet er eig niet aan denken om dit op te eten, wat zien ze er vies uit nu ze droog zijn. Ik crush ze helemaal en doe ze door de yoghurt, goed idee of niet?n
DarkScope zei:azgaza zei:Verrot kan alleen als er nog vocht in zit, alsie keihard is zal dat denk ik niet zo snel kunnen. Zwart/paars/blauwe plekken zijn meestal kneuzingen van de paddo's, of gewoon wat verkleuringen.
Je kan ze ongeveer een half jaar bewaren uit het zonlicht in een afgesloten zakje geloof ik. Dan nemen ze pas wat kracht af.
En keihard en verschrompeld hoort echt; de geur wordt iets.. lichter, maar ook.. intenser. Ze smaken voor mij walgelijker dan verse maar ook iets minder .. sterk ofzo. Viezer maar minder sterk.
Als ze niet zwart en plat zijn en donkere vlekken ahter laten waar je ze neerlegd kan je er vanuitgaan dat het goed zit denk ik. Aan je omschrijven te horen wel.
ow en die kneuzingen hebben geen invloed op de kracht? ik heb ze gewoon in het orignele bakje zitten, met de deksel goed afgesloten, daar kan ik ze dan neem k aan ook een half jaar bewaren?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."