Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmanita muscaria (vliegenzwam) vraagje

Amanita muscaria (vliegenzwam) vraagje

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
e
emnasiahLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben afkomstig van belgie en ben groote liefhebber van paddo's.

Ik heb nu in de buurt van waar ik woon een heele school ,of heksenkring hoedat men het ook noemt gevonden.

Mijn vraagje nu zijn alle Amanita muscaria om op te eten of zijn er bepaalde soorten tussen die super giftig zijn. mijn leven wagen voor een trip doe ik net niet.

Hopelijk kan iemand me verder helpen.
groetjes,
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#2
kijk eens op http://www.erowid.org
en dit had je natuurlijk ook gewoon kunnen googlen :wink:
o
oollppLid
01-01-2024, 00:00
#3
Amanita muscaria (dus die rode met witte stippen!) is niet dodelijk, ik leef nog na vele keren, tenminste dat denk ik wel :wave:
Andere soorten van die familie zijn wel dodelijk, vooral de witte, groene, geelige en bruine soorten.

Probleem is dat als je ze vers eet er bepaalde stoffen in zitten die je trip onaangenaam zullen maken, namelijk heel erg veel zweten en (t irritantste) kwijlen als een lama, je kan het niet stoppen, het blijft maar komen, dus een emmer bij je is noodzakelijk. Sommigen kotsen ook, maar dat heb ik nooit gehad.

Als thee voorbereid of gebakken met ei ofzo kan je de meeste van die bijverschijnselen verminderen maar er is ook een risico dat de trip minder wordt want hitte breekt die stoffen af die je nodig hebt voor een trip. en dan zal je hoogstens dronken worden, maar dan wel heel fijner gevoel dan met alcohol. dus op lage temperatuur voorbereiden en goed roeren. Je zal het meerdere malen moeten proberen voordat je het juist hebt, Amanita is gewoon moeilijk voor te bereiden, het is niet zoals andere paddo's, hup drin en trippen maar.

Maar als je het correct voorbereid, en Amanita accepteert jouw, dan weet je waarom ze het de Soma noemen :hearteyes:

Je kan ook de site van James Arthur proberen, wordt alles in detail uitgelegd:

http://www.jamesarthur.yage.net/ja.html
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke .!

Hier wil ik wat aan toe voegen

De vliegenzwam (amanita muscaria)

heeft een Dikke steel met rondes onder aan


hier zie je Goed de steel !

De Vliegen zwam moet je laten drogen!
zodat het gif wor domgezet in Muscisol
Iederjaar zijn er 65 doden in eurpopa door deze paddestoel

Goed Laten drogen dus !!

dan op eten en spacen !


( ik zelf wil ook nog wat vragen daar niet van )

maar Hoe gebruik je hem precies?
o
oollppLid
01-01-2024, 00:00
#5
Telefoon zei:
Iederjaar zijn er 65 doden in eurpopa door deze paddestoel
Klik om te vergroten...

Fout, disinfo, ga dat niet zo verspreiden :)

Het is niet de vliegenzwam (Amanita muscaria) maar andere Amanita's (bv Amanita virosa en Amanita phalloides) die daar verantwoordelijk voor waren. Verwarring komt van het feit dat de mensen DACHTEN dat ze Amanita muscaria aan het eten waren terwijl het dus niet zo was etc. Dus zorg ervoor dat je 100% ZEKER weet dat het de muscaria is. Kijk, zo komen dus die onjuiste verhalen naar boven, he :wave:

Tot nu toe zijn alleen een paar mensen aan Amanita overleden en dat was omdat ze of kleuters waren (tot 5 jaar de 2 gevallen die ik ken) en teveel snoepten of door andere omstandigheden zoals in de vriezende kou kamperen (1 volwassen man weet ik nog die 300 gram had gegeten en vergat zijn tent goed af te sluiten etc, dus door onderkoeling ging hij dood, niet direct schuld van de muscaria dus). Deze gevallen zijn over een periode van decennia trouwens.

Ik maak er zelf thee van nadat het kurkdroog is, ongeveer 40 minuten in heet water laten borrelen (ongeveer 70°C), wel eerst flink in stukjes hakken en verpulveren met koffiemaler. Af laten koelen, dat helpt ook in het proces om die mindere stoffen die je laten kwijlen/zweten te verzwakken. Het is goor om te drinken dus neus dichtknijpen :P

En nogmaals, het juist krijgen voor het gewenste effect is moelijk wat ook de reden is dat psychonauten het ontwijken en er rare verhalen over verspreiden zonder dat ze het hebben gedaan :wave:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe droog jij hem ? ik hak hem in stukjes ..

en dan in een la met keuken papier
o
oollppLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zon doet het :hearteyes:

Als het bewolkt is, gewoon op keukenpapier op de CV, dat droogt het ook flink uit hoor. In een la is ook ok maar je hebt warmte nodig om die ongewilde stoffen om te zetten. Maar ja, als je het in water gaat opwarmen later wordt het toch ook warm dan he.
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#8
OK cv ! daar gaan ze vanavond op
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#9
tis niet mooi fzo in stukjes gesneden ..

+ vandaga in de prullen bak gegooit was ze vergeten .. zat schimmel op >_<
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maak ff een foto als je m gedroogd hebt, wil ik graag zien :")
s
siriusmushroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
de goude oude manier lijkt mij om een sok boven de open haard te hangen en ze zo te drogen.

Tijdens het drogen is het belangrijk dat er een hoge temperatuur gebruikt wordt zodat de muscarine zich kan omzetten in muscimol.

Gelukkig hebben onze ouders ons hierover al genoeg geleerd. Enkel moeten we de dingen even in een ander 'licht' zien en de dingen terug herkennen voor wat ze waren. Waarom leggen wij pakjes onder de boom? OImdat de boom eerst pâkjes aan ons gegeven heeft.

Verder is het belangrijk om je meer te richten op de oude exemplaren. Dit is echter niet zo makkelijk aangezien vliegen hun maden hierin zetten en je dus veelal met gave stoeltjes thuiskomt, maar tijdens het drogen komen er allerlei beestjes uit LOL

Dit is inderdaad een plant waarover veel fabeltjes bestaan, niet in de minste alice in wonderland. Gelukkig zijn er nog mensen die zich aan de waarheid durven te wagen en hun genoegen niet nemen met verhalen uit tweede hand...
e
emnasiahLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zucht...
Alles ging goed met men Amanita's waren bijna zo goed als droog.
Als ik savonds nog eens een kijkje nam en goed keek zaten er aan de onderkant een aantal zichtbare witte wormpjes in.
was redelijk teleurgesteld en heb ze allemaal gwn gegooit.

heb wat foto's zal ze miss later posten
(weet nog niet goed hoe het moet)
.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."