Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn eerste Superchampignon

Mijn eerste Superchampignon

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#1
kapitein-x zei:
Lord Herbal zei:
Nou, tis gebeurd.... gisteravond thee gezet, maar kheb er jammergenoeg weinig van gemerkt....

We hebben de paddo's aan stukjes gesneden, afgewogen en gelijk verdeeld over drie koppen... Vervolgens hebben we water gekookt, af laten koelen en dat bij de paddostukjes gevoegd. We hebben het mengsel 25 minuten laten trekken, en om tien uur gingen we het drinken(zonder suiker natuurlijk)
Klik om te vergroten...

Dit is ook niet de ideale manier om paddothee te zetten. Want je moet eerst water koken, vervolgens op zacht vuur zetten, dan de paddo's toevoegen, en dan moet je het een minuut of 20 op zacht vuur(moet niet gaan borrelen) laten intrekken, terwijl je af en toe een beetje roert. Daarna kun je het door een zeefje halen.

Lees ik het goed dat je eerst het water hebt laten afkoelen? Mijn vraag is dan: waarom heb je het dan uberhaupt gekookt?

Met Bengt en Adrenochroom ben ik het beslist niet eens. Je kunt wel degelijk goed trippen op paddothee, en een groot voordeel is dat het goed doseerbaar is(je weet dat een heel kopje overeenkomt met bijvoorbeeld 30 gram, dan is een half kopje ongeveer 15 gram.)

En er zijn genoeg mensen die wel degelijk sterk kunnen trippen op een halfe portie.
En wat de kwaliteit van een trip betreft: ik heb mijn beste ervaringen gehad op een halfe tot driekwart portie.

Het is gewoon heel jammer dat je de thee verkeerd hebt klaar gemaakt. De volgende keer beter. :)
Klik om te vergroten...

We hadden water uit een waterkoker. Dat ding stopt als het water kookt, dus daarom lieten we het afkoelen... voor de rest, we alledrie veel opgezocht op internet, en de thee precies zo gezet als de meesten zeiden. Wat azgaza zei bevestigde onze plannen, en zo hebben we het ook gedaan.

Volgende keer gaan we ze idd gewoon eten, en dan moet het wel lukken....

Hier had ik ook nog een vraagje over; moet je die paddo's eerst nog wassen, of dat juist absoluut niet doen?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het lijkt mij geen kwaad te kunnen, dat wassen van paddo's, maar het lijkt me niet nodig tenzij je ze zelf geplukt hebt.
Verder veel succes bij je volgende trip!

Mocht je toch nog een keer thee willen zetten, dan is hier een receptje (succes verzekerd) wat ik quote uit 1 van m'n tripreports: "Doe het water in een pan(ruime mok per portie) en laat het koken. Voeg de paddestoelen toe, nadat u ze in fijne stukjes hebt gesneden. Laat het geheel verder koken op zacht vuur. Roer af en toe een beetje, terwijl u er op toe ziet dat het water niet gaat borrelen. Na 20 minuten is uw thee gereed! Schenk het door een zeefje in een ruime mok, en laat eventueel een theezakje meetrekken. "
L
Lord HerbalLid
01-01-2024, 00:00
#3
thx kaptein... maar ik eet ze gwoon op... en ik hoop dat ik wat zie. Ik hou jullie op de hoogte :wink: :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."