#1
kapitein-x zei:Lord Herbal zei:Nou, tis gebeurd.... gisteravond thee gezet, maar kheb er jammergenoeg weinig van gemerkt....
We hebben de paddo's aan stukjes gesneden, afgewogen en gelijk verdeeld over drie koppen... Vervolgens hebben we water gekookt, af laten koelen en dat bij de paddostukjes gevoegd. We hebben het mengsel 25 minuten laten trekken, en om tien uur gingen we het drinken(zonder suiker natuurlijk)
Dit is ook niet de ideale manier om paddothee te zetten. Want je moet eerst water koken, vervolgens op zacht vuur zetten, dan de paddo's toevoegen, en dan moet je het een minuut of 20 op zacht vuur(moet niet gaan borrelen) laten intrekken, terwijl je af en toe een beetje roert. Daarna kun je het door een zeefje halen.
Lees ik het goed dat je eerst het water hebt laten afkoelen? Mijn vraag is dan: waarom heb je het dan uberhaupt gekookt?
Met Bengt en Adrenochroom ben ik het beslist niet eens. Je kunt wel degelijk goed trippen op paddothee, en een groot voordeel is dat het goed doseerbaar is(je weet dat een heel kopje overeenkomt met bijvoorbeeld 30 gram, dan is een half kopje ongeveer 15 gram.)
En er zijn genoeg mensen die wel degelijk sterk kunnen trippen op een halfe portie.
En wat de kwaliteit van een trip betreft: ik heb mijn beste ervaringen gehad op een halfe tot driekwart portie.
Het is gewoon heel jammer dat je de thee verkeerd hebt klaar gemaakt. De volgende keer beter.![]()
We hadden water uit een waterkoker. Dat ding stopt als het water kookt, dus daarom lieten we het afkoelen... voor de rest, we alledrie veel opgezocht op internet, en de thee precies zo gezet als de meesten zeiden. Wat azgaza zei bevestigde onze plannen, en zo hebben we het ook gedaan.
Volgende keer gaan we ze idd gewoon eten, en dan moet het wel lukken....
Hier had ik ook nog een vraagje over; moet je die paddo's eerst nog wassen, of dat juist absoluut niet doen?