Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssalvia nu legaal in belgië ja of nee?

salvia nu legaal in belgië ja of nee?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
ElektronikLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is salvia nu legaal in belgië?
Wat kunnen ze doen als je 1gram salvia 5x op zak in belgië hebt?

thnx :stoned:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#2
hmmm geen idee. denk wel dat het gewoon legaal is :confused:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/ar ... 2004022875

In artikel 2, § 2 van hetzelfde besluit gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 16 november 1999 en 30 april 2002 worden volgende wijzingen aangebracht :
1° tussen de psychotrope stoffen « AMFEPRAMONE » en « BUFOTENINE » wordt de psychotrope stof « BZP » of « 1-BENZYLPIPERAZINE » ingevoegd;
2° tussen de psychotrope stoffen « FENPROPOREX » en « FURFENOREX » wordt de psychotrope stof « FLUNITRAZEPAM » ingevoegd;
3° tussen de psychotrope stoffen « PMMA » en « ZWAMMEN » wordt de psychotrope stof « SALVORINE A » ingevoegd;
4° de volgende psychotrope stoffen « TMA-2 » of« 2,4,5-trimethoxyamphetamine »; « TFMPP » of « 1-(3-TRIFLUOROMETHYLPHENYL) PIPERAZINE; « 2C-I » of « 2,5-dimethoxy-4-iodophenethylamine) »; « 2C-T-2 » of « 2,5-dimethoxy-4-ethylthiophenethylamine) »;
« 2C-T-7 » of « 2,5-dimethoxy-4-(n)-propylthiophenethylamine » worden na de stof « ZWAMMEN...PSYLOCYBE » toegevoegd.
Klik om te vergroten...

Meer interessante info vind je hier:
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... php?t=8805


:wave:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#4
pilliewilly zei:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body.pl?language=nl&caller=summary&pub_date=2004-11-08&numac=2004022875

In artikel 2, § 2 van hetzelfde besluit gewijzigd bij de koninklijke besluiten van 16 november 1999 en 30 april 2002 worden volgende wijzingen aangebracht :
1° tussen de psychotrope stoffen « AMFEPRAMONE » en « BUFOTENINE » wordt de psychotrope stof « BZP » of « 1-BENZYLPIPERAZINE » ingevoegd;
2° tussen de psychotrope stoffen « FENPROPOREX » en « FURFENOREX » wordt de psychotrope stof « FLUNITRAZEPAM » ingevoegd;
3° tussen de psychotrope stoffen « PMMA » en « ZWAMMEN » wordt de psychotrope stof « SALVORINE A » ingevoegd;
4° de volgende psychotrope stoffen « TMA-2 » of« 2,4,5-trimethoxyamphetamine »; « TFMPP » of « 1-(3-TRIFLUOROMETHYLPHENYL) PIPERAZINE; « 2C-I » of « 2,5-dimethoxy-4-iodophenethylamine) »; « 2C-T-2 » of « 2,5-dimethoxy-4-ethylthiophenethylamine) »;
« 2C-T-7 » of « 2,5-dimethoxy-4-(n)-propylthiophenethylamine » worden na de stof « ZWAMMEN...PSYLOCYBE » toegevoegd.
Klik om te vergroten...

Meer interessante info vind je hier:
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... php?t=8805


:wave:
Klik om te vergroten...


bedoelen ze dan SALVORINE A als pure stof of ook als het in een natuurproduct zit?
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#5
De primaire actieve hallucinogene stof is Salvinorin-A, maar Salvia bevat ook Salvinorins B-F en Divinatorins A-C. Salvinorin-A werkt in op kappa-opioide receptoren in de hersenen en geldt als het sterkst bekende natuurlijke hallucinogeen. <- Daarom staat het wss bij op de lijst.

Omdat in Salvia divinorum de stof Salvinorin-A voorkomt denk ik dat het net zoals alle andere natuurproducten waar deze stof in zit verboden is..

:(
S
ShroomfanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik betwijfel ten zeerste dat het hier legaal is.
Hier is praktisch niets toegestaan. :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."