Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsChronische angststoornis en Blowen:)

Chronische angststoornis en Blowen:)

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
U
UlfieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet meer blowen is ook altijd nog een optie! :grin:
K
KunkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo ik ben nu 24, en heb zo een 3/4 jaar lang last van Chronische angststoornissen, het begon allemaal toen ik ong. 16 was en begon met blowen, soms als ik blowde voelde ik me niet zo lekker beetje vaag in mn hoofd en ik werd ook angstig en kreeg last van tintelingen in mn nek buik armen en benen plus hartkloppingen en het gevoel van geen adem meer te kunnen halen.

Dus ik minderde wat met blowen maar het kwam tog wel weer eens terug ( niet altijd )
Ik had geblowed gedronken en een pil( xtc ) geprobeerd, MIS dus... helemaal zweetten raar gevoel in me benen MOON WALK id net als je op een trampoline loopt ging naar 3 uur gelukkig over, Daarna niet meer last van gehad, we hadden ruzie in de kroeg en openstond een vecht partijtje niks bijzonders dat gebeurd hier wel vaker , die zelfde avond op straat kwam ik die jongens weer tegen en ze hebben me naar de ****** geslagen geschopt ect.

En daarna zijn de problemen begonnen Ik werd weer niet lekker ( net zo als met drugs ) Maar ik had niks gebruikt!!!!!! ik dacht serieus dat ik dood ging daar in de stad, dus naar de dokter niks te vinden toch maat er naar de psycholoog en ja daar kwamen ze er achter ( meer door dat ik zei van als ik alcohol krijg heb ik nergens last ) Dat ik last van Chronische angststoornis had.

Bla Bla paar jaar verder medicatie gehad ging prima ook met blowen, maar ik werd er echt 100% Emotieloos van dus ben gestopt met medicatie:)

Maar nu altijd ( als ik niet heb gedronken ga ik bad van de wiet ) Zelfs al na 1 HIJS!!!!
Ik vind dit niet leuk en is dat normaal??? ik weet het lijkt simpel niet meer blowen maar het is tog ook wel lekker en het gaat ook wel es goed.


Mijn vraag is nu waarom ga ik bad op wiet en is hier wat aan te doen? misschien homeopathische medicijnen?

Mvg Kunker

Ps als mensen hier ook last van hebben ook zonder drugs en je wilt er es over praten stuur maar een PM !
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#3
is het geen hyperventilatie?,lijkt er wat op....

Hyperventilatie ontstaat meestal in een situatie van zuurstofgebrek en/of drukte, bij een persoon die vermoeid, geëmotioneerd of angstig is. Men krijgt een gevoel van ademnood, drukgevoel op de borst en zuurstoftekort (reëel of subjectief). Typisch treedt dit fenomeen op bij lang wachten in een drukke en beklemmende omgeving (bijv. winkel of warenhuis), of bij meer beangstigende situaties (bijv. begrafenis of een bezoek aan het ziekenhuis). Als reactie op dit relatieve gevoel van ademnood gaat men (bewust of onbewust) sneller en dieper ademen... waardoor het beklemmingsgevoel nog toeneemt. Dit laatste omdat men in verhouding meer inademt dan uitademt, waardoor er teveel zuurstof en te weinig koolzuurgas in het lichaam komt. De angst om dit fenomeen in de toekomst terug te ervaren kan een vicieuse cirkel op gang brengen, waarbij men bepaalde situaties wil proberen te vermijden.

In het algemeen komt hyperventilatie meer voor op jongere leeftijd, en meer bij vrouwen dan bij mannen.

Symptomen
1. Sneller en dieper ademen.

2. Stilaan kan men tintelingen of gevoelloosheid krijgen rond de mond en in de handen. Een zeldzame keer ook in de voeten.

3. Tenslotte kan men totaal verkrampt geraken, vooral in de handen, waardoor deze in een soort dwangstand komen te staan ('main d'accoucheur').

4. Het bewustzijn kan iets vernauwd zijn, maar de persoon blijft aanspreekbaar. Het gevoel van angst overweegt omdat men zich onmachtig voelt t.o.v. de situatie.

Hoewel hyperventilatie zeer angstwekkend kan zijn is het NIET gevaarlijk en wijst het niet op een lichamelijke ziekte.
J
JenigerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer over te stappen op pure hash en een wereld gaat voor je open :grin: Mijn angstklachten waren binnen 3 weken verdwenen. Het beste door n pijpje, wiet zou misschien ook kunnen. Het is vaak de combi met tabak die angst veroorzaakt heb ik zelf het idee..
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat gebeurd er als je alleen blowt? heb je dan hetzelfde?
kan zyn dat het door de drukte is van de mensen om je heen..
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."