Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet 'na 1 december Grote Vragen topic Paddo’s'

Het 'na 1 december Grote Vragen topic Paddo’s'

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik word na het verbod gewoon paddodealer. Ik ga er niet eens aan verbieden, gewoon zoveel vragen dat ik kan blijven kweken. Als het ware, vrijwilligerswerk voor een goed doel.
W
Wise ExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het ‘na 1 december Grote Vragen topic Paddo’s’,

Het komt er toch aan, Klink gaat deze strijd winnen tegen paddo’s, en ik wil me gaan indekken voor de toekomst. Het is tijd voor wat paddo’s te kweken. Alleen heb ik nog een aantal vragen voor wat er gebeurt met de paddo’s na 1 december :
1. Mogen smartshops nog benodigdheden zoals vermiciliet, rijstmeel, perliet, filterzakken, filterboxen etc. nog verkopen na 1 december?
2. Mogen smartshops nog sporenprints of sporenspuiten (of dergelijke) verkopen na 1 december?
3. Word het illegaal om paddo’s te kweken in het bos?
4. Word het illegaal om paddo’s te kweken op je eigen terrein?
5. Word het nemen van paddo’s illegaal?
6. Hoelang kun je een sporenprint bewaren?
7. Welke soorten paddo’s kun je in het bos het beste kweken?

In elk geval hoop ik toch erg dat minister Klink deze trieste zaak niet door kan zetten. VLOS MOET de rechtzaak winnen. Als iemand anders nog vragen heeft, vuur ze maar allemaal los :smoke:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
1: de benodigdheden: rijstmeel, perliet/vermiculiet, glazen potjes en andere substraat middelen zijn normale producten die ze niet kunnen verbieden. Steriele naalden moet ook wel lukken, die kunnen we nu ook krijgen voor andere doeleinden.
2: Dat is wel interessant, ik hoop dat sporen legaal blijven. Zoniet, dan zullen we moeten gaan zoeken en zal het nog wel lukken via internet. Maar legaal zou mooi zijn.
3,4: waarschijnlijk wel, productie van elke drug is illigaal. Lijkt me niet dat hieran enige prioriteit gegeven gaat worden in de praktijk, tenzij je ze grootschalig gaat kweken en handelen.
5: Ik geloof dat consumtie van drugs niet strafbaar is, alleen bezit, handel en productie.
6: een paar maanden.
7: geen idee.
W
Wise ExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
De vraag is nu nog echter of smartshops sporenprints of sporenspuiten mogen verkopen. Weet iemand dit toevallig?
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je kan nu nog gratis sporenprints toegestuurd krijgen.
http://www.mushmush.nl/

^^
Zit nu te wachten op die van mij, gisteren gedaan.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
1. Kan je allemaal krijgen.
2. In principe is er niets illegaals aan een sporenprint of spuit. Er zitten in ieder geval geen psycho-actieve stoffen in.
3. Wettelijk gezien is dit onverkoopbaar. Dat zou in theorie betekenen dat je een crimineel bent als er toevallig kaalkopjes in je tuin groeien. En je kan het bos ook niet aanklagen voor illegale activiteiten. Zal wel legaal blijven dus.
4. Tja de kweek van paddestoelen kan niet verboden worden. Het bezit van psycho-actieve paddestoelen wel. Waar precies de grens ligt is mij niet duidelijk.
5. Zoals wacky zegt.
6. Voor zover ik weet minstens een jaar (mits gekoeld bewaard).
7. Kaalkopjes?

Het is voor zover ik weet nog niet duidelijk of de smartshop kweeksets en sporenprints/spuiten kan verkopen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
waarom zou paddos kweken niet illigaal zijn en wiet wel ?

En wiet in het bos kweken is net zo hard illigaal als op je zolder hoor.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
waarom zou paddos kweken niet illigaal zijn en wiet wel ?

En wiet in het bos kweken is net zo hard illigaal als op je zolder hoor.
Klik om te vergroten...

Je kan de natuur niet verbieden.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou dan toch wel oppassen als ik jou was, ook al is het als een soort protest. Protesteren tegen de politie die je wilt meenemen lijkt me weinig zin hebben.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
De kweekbakjes blijven zover ik weet wel legaal. Dus zelf paddo's kweken is de optie. Ga ik ook gewoon doen :P Vind ze te leuk om nooit meer te doen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."