Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's voor de eerste keer ja of nee

Paddo's voor de eerste keer ja of nee

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm, de allereerste keer alleen is wat onverstandig. Je weet niet hoe jij erop reageert. Je zit wel vertrouwd thuis, maar toch. Normaal zou ik het afraden maar ik snap dat je het voor het verbod nog eens wilt proberen. Je hebt ook ingelezen. Teken dat je het wel serieus neemt. Neem zowiezo geen hele portie. Een halve portie is zowiezo al voldoende voor een leuk tripje en de eerste keer helemaal. Ik weet het niet zo goed. Misschien iets minder dan een halve portie?
Ik heb wel eens een kwart portie equadoriaanse op en daar heb ik toch aardig op getript moet ik zeggen. Als er geen andere mogelijkheid is dan alleen trippen zonder medetrippen of tripsitter zou ik voor deze ene keer zeggen. Gewoon doen. Je kent jezelf het beste en als je denkt er klaar voor te zijn zal ik het gewoon de kans geven nu het nog goed kan. Een film kijken kan gewoon. Je zal er alleen de ballen van snappen :P Je tript in je eentje. Er is geen afleiding dus je gaat wel diep in jezelf graven automatisch. Maar dat kan goed zijn natuurlijk. Ik zou wel een persoon regelen die je kan opbellen of wat dan ook als het niet zo lekker gaat. Das wel handig. Voor de rest, lees zoveel als je kan. Zorg voor een goede set/setting, leg dingetjes klaar die je kunnen afleiden of juist je trip bevorderen. Geef je totaal over aan de paddenstoeltjes, ook als het minder gaat. Het komt uiteindelijk allemaal vanuit jezelf. Ook het negatieve. Er tegen vechten heeft geen zin. Daar maak je het alleen erger mee. Geef je over wat er ook gebeurt.
Veel succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust :wink:
g
gjdhjdghjdghjLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar gezien de tijd, om 9 uur savonds innemen ben ik dan rond een uur of 4 a 5 s'nacht wel weer normaal en kan ik dan slapen ?

Heb namelijk ook wel eens cocaine gebruikt heb gemerkt dat je daar niet makkelijk van in slaap komt.

Mn vriendin heeft wel van die slaap pilletjes kan ik die snacht innemen ?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarschijnlijk ben je rond een uur of 3-half 4 weer zo goed als nuchter, of hoogstens nog een beetje naspacend. Ik denk niet dat je problemen zult hebben met slapen rond 4 a 5 uur snachts, mocht dit wel het geval zijn kan een pilletje geen kwaad.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je zal heel wat indrukken rijker zijn, maar slapen moet geen probleem zijn. Of je moet echt wakker liggen van al het moois en verklarende dat je hebt meegemaakt.

Betreft de trip:
een halve portie is in jouw geval een heel mooi begin. De rest van de portie kan je gewoon drogen; zonde om weg te gooien natuurlijk. Drogen is gemakkelijk, je legt het op een droge plek tussen twee keukenvelletjes. Dagelijks verversen, 4-5 dagen lang.
Dan kan je er later nog een keertje van genieten.

Een eerste trip zonder sitter is inderdaad niet ideaal, maar ik snap heel goed je omstandigheden. Op een halve portie zou je een hele mooie tijd moeten hebben en nog redelijk de controle in de hand houden.

Het mooiste is om in de natuur te trippen (zeker met de herfst), maar dat raad ik je bij je eerste trip niet aan. Thuis kan je je ook vermaken. Zoek een tapijt of iets anders met veel structuur of details. Ik heb zelf een prachtig gedecoreerd plafond van een oud herenhuis, en ik word altijd razend verwend met geweldig mooie indrukwekkende visuals die uit de versieringen springen.

Een stokje wierook opsteken doet het ook altijd goed. En verder natuurlijk muziek (koptelefoon) en tv (je kan gewoon gaan zappen, of een film kijken. Geen gewelddadige of enge films. Comedies zijn het beste. Aan actiefilms ga je je storen). Ik heb zelf geweldig getript op de smurfen, die ik geniale wezentjes vond. Maar dat moet je zelf maar ervaren.

Goede muziek om op te zetten is ambient, shpongle, shulman, aphex twin, gorillaz, chemical brothers, beatles, daft punk.

Je zal een redelijk milde trip ervaren met lichte visuals. Waarschijnlijk ook Closed Eye Visuals (ogen dicht en gewoon genieten). Af en toe een rare gedachte. Misschien een paar mooie inzichten.

Natuurlijk nog even het standaard verhaal: minstens 5 uur van tevoren niet eten, doe het in een soepje (niet in kokend water!!!!!) of rauw, langzaam kauwen, rustige omgeving, mobiel bij voorkeur uit en voordeur op slot. Na 1 uur begin je kleine verschillen waar te nemen, na twee uur zeker weten, 3 uur na inname beleef je de piek, 4 uur na inname zal je waarschijnlijk al landen (gezien je portie).

Als je onrustig wordt tijdens de trip: dat is volledig normaal. Je onbewustzijn probeert wanhopig om alle indrukken te verwerken, wat overstimulatie tot gevolg kan hebben. Mocht je je tijdens de trip onrustig voelen, probeer dan alles los te laten. Laat jezelf wegvliegen. Wees niet bang. Je komt altijd vanzelf weer terug.

Have a nice trip!! :wave:
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet je vriendin het dat je het gaat doen?

Tijdens trips heb ik gemerkt dat je volledig het tijdsbesef kwijt raakt. Ik heb een keer meegemaakt dat ik bij iemand ging trippen terwijl ik had uitgerekend dat ik na het trippen nog net met de laatste trein terug kon... ik heb alleen maar aan die klote trein zitten denken... met andere woorden als je het "stiekum" doet, zul je misschien voortdurend ermee bezig zijn dat ze niet voortijdig thuis komt.

Verder zou ik geen openhaard aansteken. Zoals hierboven gezegd is steek een lekker wierrookje aan ofzo. Maar ik zou voor de eerste keer geen vuur gebruiken.

Heel belangrijk: Lekkere muziek. Shpongle vind ik persoonlijk niks, zet gewoon iets op wat je zelf goed kent en waar je lekker van uit je dak gaat.

Verder, veel plezier! :rock:
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hou inderdaad alle externe invloeden (muziek, film, etc) zo vrolijk en luchtig mogelijk (Ik spreek uit ervaring). Omring jezelf met vrolijke zooi. :P

Voor de rest kan ik alleen maar be-amen wat phy hierboven verteld!

Veel plezier!
g
gjdhjdghjdghjLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aanstaande vrijdag avond wil ik in mn eentje voor het eerst in mn huis paddo's proberen.

Alleen mijn vriendin heeft er een hekel aan, ze vind het niet erg als ze er zelf geen last van ondervindt.

Het zit dus zo, mijn vrouwtje gaat vrijdag avond rond een uur of 9 naar vriendinnen toe en daarna gaat ze stappen en is thuis rond een uur of 4 a 5.

Ik wil in deze tijd paddo's proberen, dus ik neem ze in rond een uur of 9 en wil dan rond een uur of 4 a 5 s'nacht slapen.

Hoe staan jullie tegenover deze gedachte ?

Kwa setting zit ik dus thuis op mn bank, zet ik lekkere muziek op, kaarsjes aan en mn open haard aan.

Is het ook mogelijk om een film te kijken ?

En als ik mijn vuur in mn openhaard aan wil houden moet ik er af en toe blokjes op gooien kan dat kwaad ?

gr,
timsel

ps. ik zit goed in mn vel en heb er ook al veel over gelezen op dit forum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."