Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's growen

Paddo's growen

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
*1) Het lijkt me een goed idee om elke dag het wat te besproeien met een plantenspuit.. maar loop ik dan geen risico dat ik voor een contaminatie zorg en de paddenstoeltjes kill?


*2) Hoe lang duurt het ong tot de eerste paddenstoeltjes beginnen te groeien? Het zijn mexicaantjes, ik ben gisteren klaar met soaken, ze staan nu ~24 uur en nog niks. Ze staan op ~22,5-23 graden, ong. halve meter naast de kachel (Heb precies gemeten zodat ze er niet boven staan of direct ernaast om ze niet te slopen met te hoge temperatuur), en daar is het ong. 22-23 graden.

*3) Kan ik verwachten dat deze paddenstoeltjes ongeveer even sterk zijn als de gewone uit de smartshop? Ik heb geen zin om straks bijna niks te voelen of totaal door het negende universum op warp 10 te gaan zonder voorbereiding van een normale portie.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Paddo growset - paar vraagjes

1: Als je ze in een vochtige bak hebt, dan is dat niet nodig. Er zal dan genoeg condens neerslaan op de bakjes, en die blijven dan echt wel nat. Er mag ook zeker geen laagje water gaan staan ergens erin, want dan krijg je sneller contaminaties inderdaad. Vochttoevoer moet voldoende zijn door de luchtvochtigheid (80-100% is goed geloof ik), en door het 'soaken' tussen de flushes door. Een plantenspuit voegt dan niet zo veel toe. Ik neem aan dat je ze in een afgesloten, vochtige bak hebt, of dat de bakjes in een doorzichtige zak zitten ofzo, voor de luchtvochtigheid?

2: Geduld hebben! Kan een paar dagen duren, of een week of misschien nog wel wat langer. Zolang het mycelium er mooi wit en gezond uitziet, de de boel niet uitdroogt ofzo en er wat daglicht op komt, zullen ze vanzelf verschijnen :)

3: Tja, dat is lastig! Denk dat zelfgekweekte paddo's over het algemeen een stukje sterker zijn dan smartshop-paddo's, maar het licht aan allerlei factoren, en ook aan de soort natuurlijk. Als alles goed gaat is je oogst groot genoeg om voorzichtig de dosis op te bouwen :) .
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Paddo growset - paar vraagjes

JJJ zei:
1: Als je ze in een vochtige bak hebt, dan is dat niet nodig. Er zal dan genoeg condens neerslaan op de bakjes, en die blijven dan echt wel nat. Er mag ook zeker geen laagje water gaan staan ergens erin, want dan krijg je sneller contaminaties inderdaad. Vochttoevoer moet voldoende zijn door de luchtvochtigheid (80-100% is goed geloof ik), en door het 'soaken' tussen de flushes door. Een plantenspuit voegt dan niet zo veel toe. Ik neem aan dat je ze in een afgesloten, vochtige bak hebt, of dat de bakjes in een doorzichtige zak zitten ofzo, voor de luchtvochtigheid?

2: Geduld hebben! Kan een paar dagen duren, of een week of misschien nog wel wat langer. Zolang het mycelium er mooi wit en gezond uitziet, de de boel niet uitdroogt ofzo en er wat daglicht op komt, zullen ze vanzelf verschijnen :)

3: Tja, dat is lastig! Denk dat zelfgekweekte paddo's over het algemeen een stukje sterker zijn dan smartshop-paddo's, maar het licht aan allerlei factoren, en ook aan de soort natuurlijk. Als alles goed gaat is je oogst groot genoeg om voorzichtig de dosis op te bouwen :) .
Klik om te vergroten...

Ik heb zo'n bak, die dan in een plastic zak zit. Op de onderkant zit wit spul; Bovenaan zitten vooral bruine stukjes etc. Er is nog geen sprake van paddenstoelenvorming; Het ziet er weinig anders uit als toen ik het bakje opendeed. Ik deed ong. een halve liter water in het kweekzakje (Dwz, niet in de growset, de growset zit dus in het water (alleen het plastic, het water komt niet bij de inhoud) voor de vochtigheid. Er is meestal wel veel condens ja.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Paddo growset - paar vraagjes

Het is heel makkelijk, maar toch slaag je er in een aantal dingen fout te doen.. Als je alle stappen op dit filmpje exact volgt kan er niks fout gaan.


Dus: niet sproeien, en ook geen halve liter water in die zak gooien. Zak dicht en wachten. :grin:

A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Paddo growset - paar vraagjes

Volgens de instructies van mijn growset moeten er twee kopjes water in de zak, alleen niet in het setje zelf. Trouwens, de eerste toefjes schimmels ontstaan al op de bodem! Witte vlekjes :hearteyes:


Deze instructies gebruik ik ook: http://www.growbox.org/nl/beschrijving.htm
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Paddo growset - paar vraagjes

Ik hoop echt dat ze er zo mooi uitkomen :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet niet wat het dan is met die 2 kopjes water, het lijkt me echt niet nodig. 100% luchtvochtigheid heb je ook al wel door het vocht in de bak zelf. In stilstaand water gaan zeker weten bacteriën groeien, en het is dan een kwestie van tijd voordat ze via via in je kweekset terecht komen. Nou is dat in dit stadium niet zo'n ramp, want het mycelium is behoorlijk resistent als het substraat goed doorgroeid is. Maar na een paar flushes verzwakt het mycelium, en dan kan het veel sneller afgelopen zijn als je veel bacteriën in de buurt hebt, dan wanneer die er niet zijn. Zelf zou ik, als ik zo'n hoeveelheid water gebruikte, die echt om de paar dagen verversen, of er een beetje waterstofperoxide doorheen doen. En gekookt water gebruiken, natuurlijk. Maar goed, rommel er ook maar niet te veel mee, dat maakt de kans op besmetting meestal alleen maar groter :) .
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
http://www.growbox.org/nl/beschrijving.htm

Ik gebruik deze guide.
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoop nutteloze stappen. Sprayen is helemaal niet nodig..
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb een vraagje.

Ik zag net staan dat bij het kweken van een growkit een hele lading water er bij in moet worden gegooit.
Nou heb ik van het weekend zo'n kit gehaald, maar in de instructies staat:

Sproei de kit met een plantenspuit zodat de bovenkant licht vochtig is. Giet geen water direct in de growkit.

Waar moet ik nou van uit gaan?
Ik heb er maar een klein beetje water in gedaan, maar in de zak zit wel allemaal vocht (condens)
Moet ik er meer water bij in doen of zal het zo goed zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."