Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLate oogst nog eetbaar?

Late oogst nog eetbaar?

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeiemiddag,

Ik heb mijn cubensis kweekset aantal dagen te laat geoogst, zitten 3 gestoord grote paddo's in, maar helemaal zwart van de sporen. De kweekset idem.

Is dit schadelijk voor de kwaliteit van de oogst? Is het nivo van de werkzame stof afgenomen, of kan ik het nog gewoon eten als ik de sporen eraf was voordat ik ze droog? Kan ik de kweekset meteen weer soaken straks?

Bvd.
:wave:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#2
kan gene kwaad, gewoon oogsten, portie vreten, de rest drogen en terug soaken
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Aye, meteen een reactie van iemand van wie ik weet dat het betrouwbaar is. :grin:

Filterzak heeft wel ook zwarte vlekken, is dat een probleem?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja nee, ok point made;.; zover liet ik ze nu ook weer niet gaan lol
Gewoon tot het hoedje open was en paar sporen verspreidden, maar zo zwart zoals op die foto liet ik ze nooit gaan :grin:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb het op azarius onlangs gepost man.
Ik vind persoonlijk dat die met open hoed meer potentie hebben dan die met gesloten hoed.
Kan aan mij liggen, kan ook eraan liggen dat ik nu nog eens paar weken gewacht heb. Maar het was gestoord had dat ik ging, van amper 6g droog.

Van die zak, bwa ik denk niet dat wat sporen op de zak kwaad kunnen hoor. 't Is ook allemaal beetje overrated he :) Kunt natuurlijk wel eraf halen met een steriel nat doekje, maar kdenk dat je met dat meer kwaad dan goed gaat doen. Omdat je dan wel heel steriel te werk moet gaan.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon laten zitten.

Balen is wel dat je volgende kweek waarschijnlijk minder opbrengt.
Sporen zijn niet zo goed voor je substraat.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#7
is dat zo phy?
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mayan zei:
is dat zo phy?
Klik om te vergroten...
Ik ben ook een keer zo stom geweest om mijn paddo's te laten staan. Behalve dat je huidige paddo-populatie is gereduceerd tot zwarte kleverige pulp (uitgezonderd van die paar die groot genoeg waren), zorgde het ook dat mijn volgende flush een stuk minder uitbundig was.

Maar dat zou ook kunnen komen omdat het substraat uitgeput was door die kolossen. Ze wogen 100 gram per stuk!!!!! :P

Ik had overigens ergens gelezen dat die sporen je kweeksetje geen goed doen. Kan het linkje niet meer vinden.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar elke flush mindert he... De laatste flush zijn meestal maar 2 a 3 grote paddo's.
Ik laat ze nu allemaal de hoed openen, uit respect hen, zodat ze hun lot kunnen vervullen, en de flushes erna blijken hetzelfde als die wanneer ik de hoed gesloten hield.

Naar het einde toe produceert dat myc zowiezo minder en minder, omdat de grondstoffen opgebruikt raken.
Enfin mijn ervaring he, 't is bij mij gewoon zo. En ik heb nog nooit zo hard getrip van 6g dan die twee met open hoed (jawel twee maar)

Ik had weken niets gedaan, normaal trip ik wekelijks, soms werd ik het zo gewoon dat ik porties van +20g droog nam. Het ging toen enorm hard, heel hard... maar nooit zo hard als die 6g droge met open hoed. Maarja, kan ook aan de tolerantie liggen he.
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zagen die er zo uit?!

Er is een verschil tussen wachten tot het hoedje open is en wachten tot het hoedje open is :wink:
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#11
In dat stadium verkeren ook de mijne, alleen zijn het er 3, met nog 1 van normale grootte.

Sporen eraf gewassen, zien er nu prima uit. :grin:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar dat is dan toch niet van 1dagje uit het oog te verliezen he? lol
Jezus christus, dat is wel een heel open hoed :grin: En dan te denken hoe die sporen eruit schieten he, zo dus....

http://www.youtube.com/watch?v=Y4n0b5rMqE0
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik was het hele weekend weg...
Vrijdag waren ze nog niet zo :rolleyes:

Ik had er twee enorme, eentje op die foto is al weg (waar dat witte plekje is), die liet los toen ik de zak eraf haalde.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar toch, ge hebt ze toch opgegeten he? :)
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jeps :)

Maar niet die grote...
ik kom er net achter dat ze geinfesteerd zijn met insecten :(
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijne liggen nu al paar daagje te drogen in m'n laatje, ze zijn werkelijk gigantisch en ze kleuren zwaar, maar dan ook ZWAAR blauwzwart.

Aannemend dat dat een goed teken is, knijp ik in m'n handjes. :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."