Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskhat is de bom

khat is de bom

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
j
jorfelLid
01-01-2024, 00:00
#1
ok ok. het volgende.
Nu heel nederland het een probleem is om aan mdma snoep te vinden, waren er naar mijn iedee "geniaale "mensen die op het idee kwamen om khat in een snoepie te stoppen.
Nu gebruik ik dit al een redelijjk poosie maar om mij heen verschijnen er geen nieuwe khat users.
das vreemd want het heb echt veel weg van xtc.
wanneer je khat op hebt dan gaat dit ook zitten op het geluks hormoon.
de wereld zie je ook even kleurrijk iedereen is lief en je blijft zeer wakker.

De GROTE voordelen zijn

1: Niet naar de klote de volgende ochtend
2: pupillen blijven normaal
3: gaat onwijs veel lullen en je hebt vanalles te melden. (voor sommige een nadeel misschien).
4: houd je wakker en actief/scherp
5: naar mijn idee misschien wat chemisch (khat is immers een plant).

nadelen

1: werken iets sneller uit maar kan je heel lang goed aanvullen zonder problemen.
2: vaak een droge mond. soms al nadat je een slok hebt genomen. veel drinken dus.

dat is wat ik er een beetje van denk.
waarom jullie niet dan??
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#2
khat is :hearteyes: :hearteyes:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Omdat ik liever dubbelvla eet.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
yeti zei:
Omdat ik liever dubbelvla eet.
Klik om te vergroten...

Jezus ik schrok me echt helemaal kapot van die foto.. Zag mezelf smelten en m'n hersens uit m'n hoofd druppelen een seconde :openmouth:.

Maar Khat is een vorm van amfetamine toch? Cathinone, oftewel β-ketoamphetamine? Vergelijkbaar met speed gok ik dus?
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
FF chillen AT :tearsofjoy: Je lijkt in de verste verte niet op deze gozer :wink:
Zover ik weet is khat een plantaardig goedje, het zijn blaadjes of takjes waar ze in Somalie en Yemen de hele dag op kauwen. Het ministerie van volksgezondheid heeft dat spul onderzocht en vond het onnodig het tot verboden drug te bestempelen. Iets dat van AB Klink het predicaat ok krijgt kan nooit veel goeds zijn :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is inderdaad van een plantje, dus dit verhuis ik even naar de natuurlijke empathogenen...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
Angramar Temenos zei:
yeti zei:
Omdat ik liever dubbelvla eet.
Klik om te vergroten...

Jezus ik schrok me echt helemaal kapot van die foto.. Zag mezelf smelten en m'n hersens uit m'n hoofd druppelen een seconde :openmouth:.
Klik om te vergroten...

dat is je haar wat smelt :tearsofjoy:
p
paddobenneLid
01-01-2024, 00:00
#8
is dit getest op khat dan?

beschrijving lijk gewoon veel op methylone.

groetjes
A
AparchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb even gekeken wat het is en ik heb gevonden dat het in NL niet illegaal is, maar dan gaat het gewoon de khat plant denk?

Als jullie het nemen, dan gaat het gewoon om een of ander extract denk ik? Lijkt me niks om op blaadjes en takjes te gaan kauwen namelijk :grin:
Anyway, als het in nederland niet verboden is, zijn de extracten dan wel verboden of niet? Zo niet, is het in de smartshop te koop? :wink:

Klinkt wel interessant namelijk :smoke:
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Minister Klink wil het gebruik van en de handel in qat niet verbieden.

Klink volgt hiermee de aanbeveling van het Coördinatiepunt Risicobeoordeling (nieuwe) drugs (CAM), dat in 2007 onderzoek heeft gedaan naar de risico’s van qat, een plant met een mild stimulerende werking. Het rapport heeft hij gisteren naar de Kamer gestuurd.
Risico klein

Het CAM constateerde dat het risico bij qatgebruik klein is, zowel voor de gezondheid van de gebruiker als voor de volksgezondheid. Qat wordt vooral gebruikt door Somaliërs, een kleine bevolkingsgroep in Nederland.

Bovendien veroorzaakt gebruik of handel in qat nauwelijks overlast en er is geen betrokkenheid bij georganiseerde misdaad. De enkele gemeenten die wel overlast ondervinden als gevolg van handel, staan volgens Klink genoeg wettelijke instrumenten ter beschikking.
Voorlichting

Het CAM vindt wel dat qatgebruik door voorlichting moet worden ontmoedigd, omdat het op langere termijn wel schadelijk zou kunnen zijn voor gebruikers. De minister ziet hierin een taak voor GGD’en en instellingen voor verslavingszorg.
Klik om te vergroten...
Bron: http://www.minvws.nl/nieuwsberichten/vg ... iumwet.asp

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."