Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCulinair in extase tijdens truffeltip

Culinair in extase tijdens truffeltip

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
ShootingStarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag allemaal!

Afgelopen zondag heb ik met 2 vrienden voor het eerst truffels (ca 13gr Mexicana's) genomen. Het was onze voor ons alle 3 de eerste keer en het was een heerlijke middag. Geniale voorbereidingen, een heerlijke setting en een veel diepere trip dan dat ik met paddo's gewend was. In één woord top.

Tijdens het laatste bedrijf van de trip kreeg de middag alleen een hele onverwachte, maar prima wending. Ik en vriend A. zaten een beetje in een zelfde soort, meer introverte trip, terwijl vriend B. meer wat onrustig heen en weer aan het lopen was op zoek naar hapjes en drankjes.

Na ongeveer 3 uur in de trip te zitten opende vriend B. een excellent flesje rosé champagne dat hij ooit eens van een goede vriendin had gekregen. Ik ben niet bepaald een wijndrinker -doe mij maar een lekker koud biertje-, maar de geur was zo intens, zo lekker. Fris, fruitig en het vervulde mijn hele lichaam met een warm gevoel. En ook de ietwat wrange, bittere nasmaak was een waar genot. Met een mooi champangneglas in de hand hebben we zo onder het genot van Planet Earth en fijne muziek nog heerlijk even doorgetript.

Toen kwam vriend B. met een tweede geniale ingeving. Terwijl ik en A. diep in onszelf verzeild heerlijk zaten te filosoferen over het hoe en het waarom van het leven, kwam hij langs met dienblaadje met daar drie chocolaatjes op. B. vertelde dat het om zeer exclusieve viooltjes-bonbonnetjes ging van een bekende chocolaterie. Toen we de bonbon in onze mond stopten en deze tegelijk doorbeten wist ik niet meer waar ik het moest zoeken. Ik werd overvallen door allerlei emoties. Terwijl de tranen in m'n ogen stonden en ik het uitgierde van de lach, genoot ik met mijn ogen dicht van de intense smaak van deze goddelijke bonbon. Wauw!

We tripten vervolgens een uurtje rustig verder met de champagne in de hand. Toen de trip -na circa 5 uurtjes- wat minder intens werd en we weer iets meer bij onze positieven waren, hadden we over 1 ding overeenstemming. Er moest gegeten worden!

Op voorhand hadden we vooral veel junkfood en suikerrijke producten gekocht om een eventueel te heftige trip wat te temperen. Maar dat was wel het laatste waar we zin hadden. Dus vriend B. -de held- schoot in zijn schoenen en snelde naar de beste visboer in de buurt. Terwijl A. en ik nog even lekker zaten na te babbelen stond B. een kwartiertje later weer binnen met drie 3 verse coquilles, een doosje zeekraal, 3 verse oesters, drie prachtige viskoekjes en een onsje verse calamaris. Vriend A. die een paar jaar als sous-chef in prachtige restaurant had gewerkt liep enthousiast naar de keuken en haalde verse kruiden, oliën, specerijen, potten, pannen en een vlijmscherp messenset tevoorschijn. B. had in de tussentijd ook een heerlijk flesje witte wijn koud gelegd en het genieten kon beginnen...

Wat een onbeschrijflijke ervaring om onder invloed van deze truffels zo ontzettende heerlijk te tafelen, te genieten van de geur van vers gebakken coquilles, de zurige smaak van de balsamico vinagrette te proeven, de hartige en intens zoete viskoekjes te eten en dit alles weg te spoelen met een droog, heerlijke wrang wit wijntje. Het werd een zondag namiddag zoals een zondag namiddag hoort te zijn.

Waar ik heenwil met dit verhaal weet ik eigenlijk niet, maar als hier op het forum over het trippen gesproken wordt, gaat het vooral over de innerlijke gemoedstoestand en visuele prikkels, terwijl de geur- en smaakprikkels die onze trip zo bijzonder maakten ook zó de moeite waard zijn. Ik kan het iedereen aanraden om tijdens het plannen van een trip ook hiermee rekening te houden. Tijdens de piekuren van de trip is het misschien too-much, maar in de heerlijke aftermath die toch ook wel gauw 2 uurtjes duurde is lekker eten zo fijn... Volgende keer gaan we vooral hiermee verder experimenteren.

Gegroet!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou in ieder geval bedankt voor je verhaal, elk topic verrijkt dit forum soms negatief maar in dit geval zeer zeker positief.

Met wat kleine aanpassingen zou je zo een prachtig tripreport hebben! Met inderdaad niet veel voorkomend zintuigelijke prikkelingen wat betreft de smaak.

Aan je verhaal te horen, hou je toch wel van heel culinair eten en deftig drinken. Door de paddo's worden het gevoel van voldoening en smaak sterk versterkt.

Ikzelf vind het ook altijd heerlijk om in de afbouw van de trip ( paddo's of lsd) lekker te gaan kokkerellen. Je bent dan veel nieuwsgieriger om nieuwe dingen te proberen en mijn culinaire creativiteit gaat er zeker op vooruit!
Z
ZoekendezoekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm interessant.
Ik hou wel van eten na de piek van een trip maar koken of echt een beetje moeite doen voor het eten dan doe ik nooit. Toch maar eens proberen!

Goede tip!
l
lesdeuxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi report! en oesters zijn sowieso geniaal laat staan als je lekker gaat op de truffels
Dat je de kracht er nog voor had om te koken.. ik kon namelijk alleen maar slap ouwehoeren en enorme lachkicks krijgen..
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het een gezellig verhaal.
s
soppegreunLid
01-01-2024, 00:00
#6
nice report:wink: klopt het dat chocola de trip stimuleert?? of dat het de stof langer actief houd? :grin:
S
ShootingStarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank voor jullie reacties :)

Ik zou er persoonlijk ook niet toe komen om te gaan eten/drinken tijdens de trip, maar gelukkig één van m'n tripgenoten dus wel. Hoewel ik tijdens het trippen dus niet echt honger of dorst had, vond ik -terwijl ik het m'n handen geduwd kreeg- wel erg prettig om te nippen/proeven. Pas toen de trip echt z'n eind liep begon ik goede trek te krijgen en te eten om m'n maag te vullen. De extra smaakprikkels bleven wel aanwezig.
Dus eigenlijk een tip voor iedereen die een trip wil voorbereiden: zorg naast de nodige suikers om een eventuele te heftige trip te minderen ook voor verschillende lekkere hapjes of drankjes ernaast die allemaal een andere smaak hebben. Chocolade vond ik geweldig, maar boterkoek was veel minder mijn ding. Het zout van de opgebakken zeekraal en het bittere van de wijn het balsamicostroopje waren veel prettiger. Maar ach, dat zal wel voor iedereen verschillen. De volgende keer gaan we het trippen waarschijnlijk combineren met gourmetten. Lekker een beetje huiselijk in een langzaam tempo je eten voorbereiden... Mmm, kijk er nu al naar uit.
S
ShootingStarLid
01-01-2024, 00:00
#8
soppegreun zei:
nice report:wink: klopt het dat chocola de trip stimuleert?? of dat het de stof langer actief houd? :grin:
Klik om te vergroten...

Men zegt dat suikers de trip kunnen afremmen, en ik denk dat chocolade dat zou kunnen doen, maar daar heb ik totaal niks van gemerkt. De smaaksensatie van een goed chocolaatje geeft de trip zoveel meer dimensie.. Meer dan de moeite waard!
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#9
ShootingStar zei:
...3 verse coquilles, een doosje zeekraal, 3 verse oesters, drie prachtige viskoekjes en een onsje verse calamaris...
Klik om te vergroten...

:beer: Geniaal !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."