#1
Dag allemaal!
Afgelopen zondag heb ik met 2 vrienden voor het eerst truffels (ca 13gr Mexicana's) genomen. Het was onze voor ons alle 3 de eerste keer en het was een heerlijke middag. Geniale voorbereidingen, een heerlijke setting en een veel diepere trip dan dat ik met paddo's gewend was. In één woord top.
Tijdens het laatste bedrijf van de trip kreeg de middag alleen een hele onverwachte, maar prima wending. Ik en vriend A. zaten een beetje in een zelfde soort, meer introverte trip, terwijl vriend B. meer wat onrustig heen en weer aan het lopen was op zoek naar hapjes en drankjes.
Na ongeveer 3 uur in de trip te zitten opende vriend B. een excellent flesje rosé champagne dat hij ooit eens van een goede vriendin had gekregen. Ik ben niet bepaald een wijndrinker -doe mij maar een lekker koud biertje-, maar de geur was zo intens, zo lekker. Fris, fruitig en het vervulde mijn hele lichaam met een warm gevoel. En ook de ietwat wrange, bittere nasmaak was een waar genot. Met een mooi champangneglas in de hand hebben we zo onder het genot van Planet Earth en fijne muziek nog heerlijk even doorgetript.
Toen kwam vriend B. met een tweede geniale ingeving. Terwijl ik en A. diep in onszelf verzeild heerlijk zaten te filosoferen over het hoe en het waarom van het leven, kwam hij langs met dienblaadje met daar drie chocolaatjes op. B. vertelde dat het om zeer exclusieve viooltjes-bonbonnetjes ging van een bekende chocolaterie. Toen we de bonbon in onze mond stopten en deze tegelijk doorbeten wist ik niet meer waar ik het moest zoeken. Ik werd overvallen door allerlei emoties. Terwijl de tranen in m'n ogen stonden en ik het uitgierde van de lach, genoot ik met mijn ogen dicht van de intense smaak van deze goddelijke bonbon. Wauw!
We tripten vervolgens een uurtje rustig verder met de champagne in de hand. Toen de trip -na circa 5 uurtjes- wat minder intens werd en we weer iets meer bij onze positieven waren, hadden we over 1 ding overeenstemming. Er moest gegeten worden!
Op voorhand hadden we vooral veel junkfood en suikerrijke producten gekocht om een eventueel te heftige trip wat te temperen. Maar dat was wel het laatste waar we zin hadden. Dus vriend B. -de held- schoot in zijn schoenen en snelde naar de beste visboer in de buurt. Terwijl A. en ik nog even lekker zaten na te babbelen stond B. een kwartiertje later weer binnen met drie 3 verse coquilles, een doosje zeekraal, 3 verse oesters, drie prachtige viskoekjes en een onsje verse calamaris. Vriend A. die een paar jaar als sous-chef in prachtige restaurant had gewerkt liep enthousiast naar de keuken en haalde verse kruiden, oliën, specerijen, potten, pannen en een vlijmscherp messenset tevoorschijn. B. had in de tussentijd ook een heerlijk flesje witte wijn koud gelegd en het genieten kon beginnen...
Wat een onbeschrijflijke ervaring om onder invloed van deze truffels zo ontzettende heerlijk te tafelen, te genieten van de geur van vers gebakken coquilles, de zurige smaak van de balsamico vinagrette te proeven, de hartige en intens zoete viskoekjes te eten en dit alles weg te spoelen met een droog, heerlijke wrang wit wijntje. Het werd een zondag namiddag zoals een zondag namiddag hoort te zijn.
Waar ik heenwil met dit verhaal weet ik eigenlijk niet, maar als hier op het forum over het trippen gesproken wordt, gaat het vooral over de innerlijke gemoedstoestand en visuele prikkels, terwijl de geur- en smaakprikkels die onze trip zo bijzonder maakten ook zó de moeite waard zijn. Ik kan het iedereen aanraden om tijdens het plannen van een trip ook hiermee rekening te houden. Tijdens de piekuren van de trip is het misschien too-much, maar in de heerlijke aftermath die toch ook wel gauw 2 uurtjes duurde is lekker eten zo fijn... Volgende keer gaan we vooral hiermee verder experimenteren.
Gegroet!
Afgelopen zondag heb ik met 2 vrienden voor het eerst truffels (ca 13gr Mexicana's) genomen. Het was onze voor ons alle 3 de eerste keer en het was een heerlijke middag. Geniale voorbereidingen, een heerlijke setting en een veel diepere trip dan dat ik met paddo's gewend was. In één woord top.
Tijdens het laatste bedrijf van de trip kreeg de middag alleen een hele onverwachte, maar prima wending. Ik en vriend A. zaten een beetje in een zelfde soort, meer introverte trip, terwijl vriend B. meer wat onrustig heen en weer aan het lopen was op zoek naar hapjes en drankjes.
Na ongeveer 3 uur in de trip te zitten opende vriend B. een excellent flesje rosé champagne dat hij ooit eens van een goede vriendin had gekregen. Ik ben niet bepaald een wijndrinker -doe mij maar een lekker koud biertje-, maar de geur was zo intens, zo lekker. Fris, fruitig en het vervulde mijn hele lichaam met een warm gevoel. En ook de ietwat wrange, bittere nasmaak was een waar genot. Met een mooi champangneglas in de hand hebben we zo onder het genot van Planet Earth en fijne muziek nog heerlijk even doorgetript.
Toen kwam vriend B. met een tweede geniale ingeving. Terwijl ik en A. diep in onszelf verzeild heerlijk zaten te filosoferen over het hoe en het waarom van het leven, kwam hij langs met dienblaadje met daar drie chocolaatjes op. B. vertelde dat het om zeer exclusieve viooltjes-bonbonnetjes ging van een bekende chocolaterie. Toen we de bonbon in onze mond stopten en deze tegelijk doorbeten wist ik niet meer waar ik het moest zoeken. Ik werd overvallen door allerlei emoties. Terwijl de tranen in m'n ogen stonden en ik het uitgierde van de lach, genoot ik met mijn ogen dicht van de intense smaak van deze goddelijke bonbon. Wauw!
We tripten vervolgens een uurtje rustig verder met de champagne in de hand. Toen de trip -na circa 5 uurtjes- wat minder intens werd en we weer iets meer bij onze positieven waren, hadden we over 1 ding overeenstemming. Er moest gegeten worden!
Op voorhand hadden we vooral veel junkfood en suikerrijke producten gekocht om een eventueel te heftige trip wat te temperen. Maar dat was wel het laatste waar we zin hadden. Dus vriend B. -de held- schoot in zijn schoenen en snelde naar de beste visboer in de buurt. Terwijl A. en ik nog even lekker zaten na te babbelen stond B. een kwartiertje later weer binnen met drie 3 verse coquilles, een doosje zeekraal, 3 verse oesters, drie prachtige viskoekjes en een onsje verse calamaris. Vriend A. die een paar jaar als sous-chef in prachtige restaurant had gewerkt liep enthousiast naar de keuken en haalde verse kruiden, oliën, specerijen, potten, pannen en een vlijmscherp messenset tevoorschijn. B. had in de tussentijd ook een heerlijk flesje witte wijn koud gelegd en het genieten kon beginnen...
Wat een onbeschrijflijke ervaring om onder invloed van deze truffels zo ontzettende heerlijk te tafelen, te genieten van de geur van vers gebakken coquilles, de zurige smaak van de balsamico vinagrette te proeven, de hartige en intens zoete viskoekjes te eten en dit alles weg te spoelen met een droog, heerlijke wrang wit wijntje. Het werd een zondag namiddag zoals een zondag namiddag hoort te zijn.
Waar ik heenwil met dit verhaal weet ik eigenlijk niet, maar als hier op het forum over het trippen gesproken wordt, gaat het vooral over de innerlijke gemoedstoestand en visuele prikkels, terwijl de geur- en smaakprikkels die onze trip zo bijzonder maakten ook zó de moeite waard zijn. Ik kan het iedereen aanraden om tijdens het plannen van een trip ook hiermee rekening te houden. Tijdens de piekuren van de trip is het misschien too-much, maar in de heerlijke aftermath die toch ook wel gauw 2 uurtjes duurde is lekker eten zo fijn... Volgende keer gaan we vooral hiermee verder experimenteren.
Gegroet!
Geniaal !