Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwjaarspaddestoelen

Nieuwjaarspaddestoelen

7 antwoorden
955 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb mijn paddestoelen op 22 december geoogst en zou ze graag op 31 december nuttigen.
Volgens bronnen zijn ze maar een week houdbaar maar zouden ze echt geen 2 dagen langer goed blijven?

Bewaarmethode: in zo'n doosje waar truffels in bewaard worden, (redelijk)lucht dicht dus.
In het groentenvak in de koelkast.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom droog je ze niet gewoon? Op die 2 dagen zal het ook niet steken de werkzame stoffen gaan niet verloren je kan er alleen wel ziek van worden als je bedorven paddestoelen gaat eten :P
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een houdbaarheidsdatum is altijd ongeveer, en afgerond naar beneden.

De 7 dagen werd volgens mij altijd gezegd door smartshops, je kan verwachten dat de paddo in de smartshop ook al 1-3 dagen ligt.

Die twee dagen gaat dus niet uitmaken. Volgens mij is luchtdicht niet eens nodig, heb ook weleens gelezen dat je ze het beste in het papieren zak kon bewaren zodat ze een beetje in kunnen drogen (minder vocht minder kans op contaminatie). Aan de andere kant geeft meer lucht ook meer kans op gecontamineerde lucht.

In ieder geval, 2 dagen langer kan echt wel hoor. De kans dat ze in die 2 dagen ineens beschimmeld raken is zeer klein.



Ohja, pas wel op dat er geen andere schimmelende producten in de koelkast liggen, want deze kan zich dan makkelijk verspreiden.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
spacelord zei:
Waarom droog je ze niet gewoon?
Klik om te vergroten...

Omdat ik ze veel liever vers eet en de rest van mijn oogst is aan het drogen dus moest het zijn dat ze bederven ik heb altijd nog een back-up portie.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze waren nog altijd vers en ik denk dat ze nog wel een paar dagen vers zouden gebleven zijn.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#6
En hoe was het?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Super! :hearteyes: Het vuurwerk was heerlijk al trippend :). Ik blijf me toch steeds verbazen over hoe potent zelfkweek paddestoelen zijn!
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze worden hoogstens te vies om rauw te eten. Ik heb het ook een keer te lang bewaard en toen waren ze donker uitgeslagen en een beetje 'mushy'. Voor de werkzame stoffen maakt dit verder niet uit geloof ik. Ik tripte in ieder geval zwaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."