Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoca bladeren importeren

Coca bladeren importeren

5 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
De verwarring omtrent de status is in elk geval groot genoeg dat sommige smartshops potjes gemalen cocablad verkopen :P :grin:
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik wist echt niet waar ik het zou moeten plaatsen en ik zag ook al dat er een topic was hierover, viewtopic.php?f=9&t=21145&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=
Daarbij zou het fijn zijn al de admins/wat dan ook hierover praten.

Maar nu tot mijn punt.

Ik zit al dagenlang te zoek of coca bladeren nou legaal zijn in Nederland en of het legaal is om het te importeren. Ik weet dat je zelf Coca zaadjes mag hebben en het zelf ook mag kweken, maar ik weet nou niet of het legaal is om het te importeren uit bijv. Peru.

Ik kijk in verschillende wetten en ik zie niets over dat coca illegaal is en op andere fora zie je dat ze zeggen dat het illegaal is om te importeren of op het andere fora zeggen ze dat het legaal is.

Ik weet nu geen raad meer en weet iemand of het nou legaal is om het te importeren?

Bij voorbaat dank,

Greetz.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#3
In de opiumwet Lijst 1 staat dat het bezit en verhandelen van cocablad verboden is, maar over de cocaplant en cocazaad is niets beschreven in het wetboek. De legale status van de cocaplant is dus onduidelijk. Verkoop van bladeren is strafbaar, het bezit van cocablad is immers verboden. Het bezit en verhandelen van cocazaad is met zekerheid legaal.
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#4
psych-out zei:
In de opiumwet Lijst 1 staat dat het bezit en verhandelen van cocablad verboden is, maar over de cocaplant en cocazaad is niets beschreven in het wetboek. De legale status van de cocaplant is dus onduidelijk. Verkoop van bladeren is strafbaar, het bezit van cocablad is immers verboden. Het bezit en verhandelen van cocazaad is met zekerheid legaal.
Klik om te vergroten...

Ik zie op marktplaats iemand die groeiende cocaplaten verkoopt.
Is deze man dus illegaal bezig, maar als hij dus legaal bezig is, dan zou je wel volgroeide platen kunnen laten importeren. wat idioot is.

maar ik zie op andere fora mensen die online het bestellen. Zou het door de Douane heen komen?
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nathaniel zei:
De verwarring omtrent de status is in elk geval groot genoeg dat sommige smartshops potjes gemalen cocablad verkopen :P :grin:
Klik om te vergroten...

Nou dat klinkt al beter. ff een beetje rondvragen.

Bedankt:)
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zijn deze gewoon in smartshops verkrijgbaar? Nooit gezien, maar het lijkt me wel erg leuk om een keer te proberen! Maar zijn die bladeren niet gedecocainiseerd?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."