#1
Het ´mao-enzym´ in de maag breekt bepaalde stoffen af (b.v. dmt-achtige stoffen zoals die in paddo´s te vinden zijn.) En om te voorkomen dat die worden afgebroken kan iemand een mao-remmer nemen. Bijvoorbeeld passiebloem. Hier kan thee van gezet worden, maar het kan ook gerookt worden.
Mijn hoofdvraag is: Heeft het roken van een mao-remmer (b.v. passiebloem) in principe dezelfde werking als orale inname, namelijk dat het het afbreken van bepaalde stoffen in de maag tegengaat? Het zal dan wel via de bloedbaan in contact komen met de maag, waar het zijn werk verricht.
En verder ben ik ook nog wel benieuwd of het mao-enzym ook nog werkzaam is buiten de maag, bijvoorbeeld in de hersenen.
bvd,
![:)]()
Mijn hoofdvraag is: Heeft het roken van een mao-remmer (b.v. passiebloem) in principe dezelfde werking als orale inname, namelijk dat het het afbreken van bepaalde stoffen in de maag tegengaat? Het zal dan wel via de bloedbaan in contact komen met de maag, waar het zijn werk verricht.
En verder ben ik ook nog wel benieuwd of het mao-enzym ook nog werkzaam is buiten de maag, bijvoorbeeld in de hersenen.
bvd,
