Tip van een bulk-kweker
Neem twee bakken die in mekaar passen, en boor enkele gaten in de bovenste bak (aan de zijkanten; de onderste bak moet HEEL blijven! Hier komt namelijk water in).
Vervolgens vul je de onderste bak met water (en eventueel wat waterstof peroxide van 100vol (70%) voor geen kiemen te laten ontwikkelen na een langere tijd, of je moet je water na een week eens vervangen) en hier zet je een 'verwarmingselement in van een aquarium' die je kan instellen op de temperatuur die nodig is; hangt af van de soort. (+1 Ã 2graden instellen, want je verliest wat warmte a.d. omgeving)
In de bovenste bak gooi je perliet, of vermiculiet, of van die bruine klei (hydrokorrels); en daar zet je dan je growbox op, of je cakes, of je geoculeerd vogelzaad, rogge,....enz
deksel/plastiekfolie over de top van de bovenste bak, en dan gooi je er maar een handoek over ofzo, voor warmte/vocht isolatie.
VOILA, nu heb je een incubatieruimte die compleet vochtig genoeg is, en altijd de juiste temperatuur heeft !
Zo kan je na het oogsten een sporenprint maken;
(! niet meteen alles opeten gulzigaards !),
Honingwater maken,
sporen toevoegen, en heel je leven lang nog (als je steriel werkt) shrooms blijven kweken/oogsten!
![:hearteyes:]()