Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZoektocht naar de beste natuurlijke empathogenen

Zoektocht naar de beste natuurlijke empathogenen

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
ShitHappensLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oeps... niet gezien. :flushed:
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Interessant!
Ik heb ooit eens een extractie methode geprobeerd. Als ik mij dit nog goed herinner was dit met ether. Niet erg succesvol.
Ik heb ook het vermoeden dat teelt methode en zon, of het gebrek ervan invloed hebben op de stoffen die misselijkheid veroorzaken. Zaden gewonnen va een zelf geteelde plant hebben mij ooit vreselijk ziek gemaakt. De mooiste Morning glory die ik ooit gezien heb groeit in Hawaï. De hemelsblauwe kleur van deze planten is net iets feller dan de Mexicaanse heavenly Blue. Ik verwacht dan ook dat dit een sub –specie is. Jammer dat ik hier nooit mee heb kunnen experimenteren.
Mijn benadering is anders dan die van jouw. Het gaat mij niet om het lasgemaakte “ine”. Ook de minder aantrekkelijke stoffen in de plant voeren een functie uit. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik nooit drugs gebruik maar alleen plant medicijnen. En deze zo veel mogelijk in hun natuurlijke vorm.
Dit is niet altijd zo geweest. Misschien maakt deze ervaring dit iets duidelijker. Het was de eerste keer dat ik alleen op vakantie ging, zonder mijn ouders. Ik was toen 16 jaar oud. Kamperen in Oostenrijk. Ik had mijn tentje ergens op een berghelling gezet, niet te ver van een kleine camping, waar ik kon douchen. Ik was daar verder helemaal alleen, met mijn LSD trip. De ervaring was ongelofelijk, ik voelde me een met de natuur. Ik kon met blote voeten de berg beklimmen, geruisloos, volkomen een met mijn omgeving. Op een gegeven moment stond ik oog in oog met een hert, met uitgestrekte arm had ik hem kunnen aanraken, zo dichtbij! Dit is wat ik wilde voor de rest van mijn leven, deze eenwording met de natuur. Maar zoals je zelf ook waarschijnlijk wel eens zal hebben ervaren is zo,n ervaring niet alleen een wonderbaarlijk gevoel van extase , er is ook altijd wel een les te leren. Deze les kwam hard aan. Ik had aan de poort van het paradijs gestaan. Alleen de sleutel van de poort ontbrak. LSD kon mij dit visioen van het paradijs laten zien, maar LSD was niet de sleutel. Als ik mij deze les nog probeer te herinneren had dit iets te maken met alles wat verbonden was met deze stof. Alle associaties zoals de bereiding van deze voor geldgewin. Er zat niets anders op voor mij om de symbolische berg weer af te dalen, en geheel opnieuw te beginnen. Het heeft me vele jaren geduurd voordat ik de weg naar boven weer had gevonden. Dit maal met Morning Glory en later met kaalkopjes die er in de tuin van een van mijn klanten groeide. Niet meer de visioenen van paradijs , maar wel het gevoel dat ik op het goede pad zit.
Morning glory of gelijken gebruiken voor een prettige ervaring met mooie visioenen is prima, en ook niet verkeert, maar zonde omdat er zoveel meer inzit!

LSA werkt gewoon op je serotoninereceptoren. Ongetwijfeld! Maar door ritueel gebruik kan je ook in contact komen met de GEEST VAN MORNING GLORY.
Met Paddo,s is het iets anders. Hoewel er een gevoel is van een mannelijke kracht ,is er geen gevoel van een dominant wezen dat deze paddenstoel vertegenwoordigd. Hoe anders is het weer met Amanita Muscaria, onze vliegenzwam! Zo overduidelijk een vrouw! Een heel bijzondere nogwel, maar hier zal ik binnenkort een ander topic over beginnen.
m
matthias10000Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste DF-ers, ik zou jullie graag enkele vragen willen stellen (aangezien ik qua drugsexperience het niveau van een kleuter heb en jullie daarom moet ambeteren met , misschien voor jullie, nutteloze vragen) over natuurlijke empathogenen.

1.Hoe kan je ervoor zorgen dat je Morning Glory-Heavenly Blueplant meer zaadjes produceert?
2.Wanneer krijgen waterlelies (Nymphaea) hun bloemen? (in welke maand-seizoen?)
3.Wat is de GOEDKOOPSTE en BESTE manier om niet misselijk te worden van Morning Glory?
4.Hoe laat je de zaadjes van Pegamum Harmala (Syrian Rue) zo makkelijk mogelijk tot planten groeien (ik heb gehoord dat het beremoeilijk is).
5.Hoe zorg je ervoor dat je eerste psychedelische trip niet op een mislukking uitdraait?

Alvast bedankt.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
matthias10000 zei:
Is het waar dat HWBR je minder misselijk maakt dan Morning Glory want ik lees overal wel iets anders (maar in de meeste gevallen dat HWBR beter is)?
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik van wel, wat ergens ook logisch is....van woodrose heb je maar een 7/8 zaadjes nodig en van morning glory 300/350 voor een degelijke trip.

Aan jou om het uit te proberen natuurlijk maar ik zou gaan voor de hawaiian baby woodrose dan...
Wil je weten wat je kan doen tegen misselijkheid en hoe je't bereiden moet bekijk dan de link in me vorige reply.

Have fun!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
herbal criminal zei:
Gebruik je een vijzel die al eerder gebruikt is dan vraag je om ziek te worden.
Klik om te vergroten...

Gewoon uit interesse, hoezo dit?
Bij mij gaat alles gewoon na elkaar door de vijzel zonder problemen?
Werk dan ook alleen met gedroogde spullen, geen verse kruiden. Bedoel je dat?
d
dingo's kidneysLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik vind het leuk :grin: maar LSA werkt gewoon op je serotoninereceptoren, kan je nog honderd keer de regendans doen en de vijzelgoden aanbidden :wave: mischien moet je je zakje pep voortaan een kusje geven?

als je misselijkheid wil voorkomen kan je de lsa extraheren, bijvoorbeeld met isopropyl alcohol: ( http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=62384 )

of een exrtractie met pepermuntolie:
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=34409
(schijnt bijzonder goed te werken, een deel van de LSA wordt omgezet in LSH)

een 2fase schijding:
je lost de gemalen zaden op in een zure waterige oplossing(azijn), vervolgens voeg je een hydrofobe vloeistof toe(naphta), voeg loog toe tot de waterfase een pH van +/- 10 berijkt (de LSA komt in de organische fase terecht). Giet het water af en voeg opnieuw zuur toe aan de organische fase. De LSA zal dan weer in de (zure) waterfase terecht komen, vervolgens giet je de organische fase af. Door te spelen met de pH waarden van je oplossing moet je het vrij zuiver kunnen krijgen.

als je het echt heel simpel wilt houden gewoon malen, wassen met loog en in een zure drank(azijn/citroensap) oplossen.

of zoals gezegd door het :kots: gevoel heen bijten en een lekkere top roken! :stoned:

ik lees graag wat je ervan vond!
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kleur is een indicatie, en dan de kleur die de natuurlijke variant heeft. De door de mens gekweekte varianten hebben kleurafwijkingen.
Mannelijke of vrouwelijke planten van een soort hebben hier niks mee te maken.
Je zou deze indeling van planten in mannelijk en vrouwelijk ook magnetisch kunnen testen.
De een is dia magnetisch de andere para magnetisch. Chemisch zou je ongetwijfeld ook verschil kunnen waarnemen.
Toen ik nog in Engeland woonde werkte ik als hovenier. Door omstandigheden logeerde ik en een vriend van mij bij kennissen. ik had een advertentie in de krant geplaatst voor personeel. De jongen die op de advertentie afkwam en met wie ik een afspraak had gemaakt kwam netjes op tijd. De afspraak was gemaakt op het adres van de kennissen waar in toen verbleef. Deze waren op vakantie. Dit was het vreemdste interview dat ik ooit gehouden heb. Op mijn vraag of hij al wat ervaring had met hoveniers werk, antwoordde hij nee, maar ik kan met planten communiceren! Nu ik ben wel de een en andere crackpot gewend, maar dit was toch wel het vreemdste verhaal waar iemand mee probeerde de job te krijgen!. Toen begon hij een beschrijving te geven wat de kamerplanten hem vertelden. “de planten hier zijn allemaal gestrest omdat de verzorgers weg zijn”
Als wildvreemde was het heel onwaarschijnlijk dat hij ook maar iets wist dat wij niet de eigenaar van deze flat waren. Hij vertelde ook nog dingen over de kat, die later door de eigenaar bevestigd werden. Nu, ik was toen niet erg onder de indruk. Dit waren geen hovenier skills dus hij heeft de job niet gekregen. Ik zocht iemand die kon spitten en schoffelen en het verschil kon zien tussen onkruid en cultivar. Aan een plant-fluiseraar had ik niet veel!
Ik weet dat je hier met allerlei logische verklaringen kan komen. Toch ben ik overtuigd dat deze jongen via de kamerplanten meer over het huis en zijn bewoners kon vertellen. Misschien is er toch meer tussen hemel en aarde dan dat wij vermoeden.
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met de drie verschillende bronnen van warmte waar het experiment mee uitgevoerd werd was er weinig verschil in opwarmtijd. Wil je alles met bacteriële groei verklaren dan zouden de bacteriën bij alle warmtebronnen evenveel moeten zijn.
De conclusie was, planten( in mijn test Calathea,s) waarderen opgewarmd water met gas warmte beter dan water opgewarmd met magnetron warmte. Het zou best zo kunnen zijn dat bacteriën in het water iets te maken hebben met deze extra vitaliteit. Ik zou de test moeten herhalen met steriel water, het is dan wel de vraag of steriel water deze vitaliteit kan opnemen.
Kwekers in het Westland prefereren regen/slootwater boven leidingwater. Mijn kat prefereert regenwater ook boven kraanwater!
De waterbehoefte van planten is niet altijd even duidelijk. Ik geef mijn kamerplanten tegenwoordig maar een keer in de 3-4 weken water. Ik test de waterbehoefte van mijn planten door ze dit te vragen ,met behulp van een pendulum. Ben je heel oplettend dan zou je deze verandering in de planten als ze water nodig hebben ook wel direct kunnen waarnemen. Mijn planten krijgen nu veel minder vaak water, toch doen ze het prima!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vaak worden planten overbewaterd ja. Zeker kamerplanten.

PepTalk zei:
Echter zo'n thuis proef zegt niets, er spelen zoveel andere factoren een rol.
Licht, voeding en genetica zijn een aantal factoren die ook invloed hebben op de groei en gezondheid van de plant.
Klik om te vergroten...

Ik quote mezelf even om te laten zien dat ik zeg dat juist alleen dat water (met veranderd microleven) niet de reden kan/hoeft te zijn voor de verandering bij je planten.
Die andere factoren kunnen ondanks dat je dezelfde zon, aarde en zaad gebruikt toch nog variabel zijn.

Je zegt overigens dat je het slootwater bij elke proef tot 30 graden hebt verwarmt, maar dan kan de opwarm tijd bij de verschillende opwarmbronnen nooit hetzelfde zijn geweest.
En dat kwekers (niet alleen in het westland, maar overal) slootwater preferen is logisch, dat is gratis. Zoals je zelf zegt kun je naar de natuur kijken hoe goed het met ze gaat, kijk goed naar het water leven in en rond de sloot en trek je conclusies. Daar word je niet vrolijk van....
Regenwater is inderdaad zo slecht nog niet, hoewel dit in gebieden met veel luchtvervuiling wel anders kan zijn. Leidingwater is de minste keuze, door alle toevoegingen om het ''schoon'' te houden. Ik vang 't regenwater hier ook op om alles te bewateren, in de regenton in het zonnetje en lekker warmstoken :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze zijn al bijna een jaar gestopt hoor. :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."