Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZoektocht naar de beste natuurlijke empathogenen

Zoektocht naar de beste natuurlijke empathogenen

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
matthias10000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank je wel voor jouw antwoorden, ze helpen me enorm goed! :grin:
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#2
Interessant!
Ik heb ooit eens een extractie methode geprobeerd. Als ik mij dit nog goed herinner was dit met ether. Niet erg succesvol.
Ik heb ook het vermoeden dat teelt methode en zon, of het gebrek ervan invloed hebben op de stoffen die misselijkheid veroorzaken. Zaden gewonnen va een zelf geteelde plant hebben mij ooit vreselijk ziek gemaakt. De mooiste Morning glory die ik ooit gezien heb groeit in Hawaï. De hemelsblauwe kleur van deze planten is net iets feller dan de Mexicaanse heavenly Blue. Ik verwacht dan ook dat dit een sub –specie is. Jammer dat ik hier nooit mee heb kunnen experimenteren.
Mijn benadering is anders dan die van jouw. Het gaat mij niet om het lasgemaakte “ine”. Ook de minder aantrekkelijke stoffen in de plant voeren een functie uit. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik nooit drugs gebruik maar alleen plant medicijnen. En deze zo veel mogelijk in hun natuurlijke vorm.
Dit is niet altijd zo geweest. Misschien maakt deze ervaring dit iets duidelijker. Het was de eerste keer dat ik alleen op vakantie ging, zonder mijn ouders. Ik was toen 16 jaar oud. Kamperen in Oostenrijk. Ik had mijn tentje ergens op een berghelling gezet, niet te ver van een kleine camping, waar ik kon douchen. Ik was daar verder helemaal alleen, met mijn LSD trip. De ervaring was ongelofelijk, ik voelde me een met de natuur. Ik kon met blote voeten de berg beklimmen, geruisloos, volkomen een met mijn omgeving. Op een gegeven moment stond ik oog in oog met een hert, met uitgestrekte arm had ik hem kunnen aanraken, zo dichtbij! Dit is wat ik wilde voor de rest van mijn leven, deze eenwording met de natuur. Maar zoals je zelf ook waarschijnlijk wel eens zal hebben ervaren is zo,n ervaring niet alleen een wonderbaarlijk gevoel van extase , er is ook altijd wel een les te leren. Deze les kwam hard aan. Ik had aan de poort van het paradijs gestaan. Alleen de sleutel van de poort ontbrak. LSD kon mij dit visioen van het paradijs laten zien, maar LSD was niet de sleutel. Als ik mij deze les nog probeer te herinneren had dit iets te maken met alles wat verbonden was met deze stof. Alle associaties zoals de bereiding van deze voor geldgewin. Er zat niets anders op voor mij om de symbolische berg weer af te dalen, en geheel opnieuw te beginnen. Het heeft me vele jaren geduurd voordat ik de weg naar boven weer had gevonden. Dit maal met Morning Glory en later met kaalkopjes die er in de tuin van een van mijn klanten groeide. Niet meer de visioenen van paradijs , maar wel het gevoel dat ik op het goede pad zit.
Morning glory of gelijken gebruiken voor een prettige ervaring met mooie visioenen is prima, en ook niet verkeert, maar zonde omdat er zoveel meer inzit!

LSA werkt gewoon op je serotoninereceptoren. Ongetwijfeld! Maar door ritueel gebruik kan je ook in contact komen met de GEEST VAN MORNING GLORY.
Met Paddo,s is het iets anders. Hoewel er een gevoel is van een mannelijke kracht ,is er geen gevoel van een dominant wezen dat deze paddenstoel vertegenwoordigd. Hoe anders is het weer met Amanita Muscaria, onze vliegenzwam! Zo overduidelijk een vrouw! Een heel bijzondere nogwel, maar hier zal ik binnenkort een ander topic over beginnen.
m
matthias10000Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste DF-ers, ik zou jullie graag enkele vragen willen stellen (aangezien ik qua drugsexperience het niveau van een kleuter heb en jullie daarom moet ambeteren met , misschien voor jullie, nutteloze vragen) over natuurlijke empathogenen.

1.Hoe kan je ervoor zorgen dat je Morning Glory-Heavenly Blueplant meer zaadjes produceert?
2.Wanneer krijgen waterlelies (Nymphaea) hun bloemen? (in welke maand-seizoen?)
3.Wat is de GOEDKOOPSTE en BESTE manier om niet misselijk te worden van Morning Glory?
4.Hoe laat je de zaadjes van Pegamum Harmala (Syrian Rue) zo makkelijk mogelijk tot planten groeien (ik heb gehoord dat het beremoeilijk is).
5.Hoe zorg je ervoor dat je eerste psychedelische trip niet op een mislukking uitdraait?

Alvast bedankt.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op vraag 1,2 en 4 weet ik geen antwoord.

Vraag 3: Wat bij mij de misselijkheid instant doet verdwijnen bij (morning glory/hawaiian baby woodrose) is een 'of meer' hit pure wiet nemen vanuit een bong. Lekker goedkoop en het werkt zeker.

vraag 5: goede ingesteldheid, trip ergens waar jij je op je gemak voelt en geen onverwachtse dingen kunnen gebeuren zoals bezoek/telefoon (zet je telefoon uit), trip alleen met mensen waar jij je goed bij voelt want trippen is ook een vorm van jezelf helemaal blootgeven vind ik, begeef je niet onder nuchtere mensen zoals stad/winkel/café/..., zorg voor leuke psychedelische muziek, zorg voor een goed plekje waar je kan liggen, bereid alles goed voor dat je geen dingen moet gaan zoeken tijdens je trip, wierookstokje kan ook lekker ruiken en mooi zijn, blanko papieren en wat verf is ook wel boeiend als je tript (wel zorgen dat je heel je huis of omgeving niet gaat beschilderen daarom die blanco papieren :wink: ), probeer je niet te verzetten tegen het gevoel...go with the flow, als je ff bad gaat kan andere muziek helpen of op een andere plaats gaan liggen doet het'm ook wel soms. Ook misschien als het je eerste aanraking is met psychedelische middelen is een tripsitter die ervaring heeft met trippen zeker welkom.

Gewoon relaxen en genieten...en nogmaals 'go with the flow'.

Have a nice trip! grts
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#5
De beste zaden van de Morning Glory komen van Johnson and Johnson. Vergeet het maar om zelf goede zaden te kweken in Nederland. De beste manier om misselijkheid te voorkomen hangt af van de bereidingswijze en hoe leeg je maag is.
Een goede dosis bestaat uit ongeveer 200 zaden. (man van 80 kilo) Deze moet je fijn maken in een vijzel. Gebruik hiervoor een nieuwe. Houdt deze vijzel alleen voor Morning Glory. Gebruik je een vijzel die al eerder gebruikt is dan vraag je om ziek te worden. Gebruik geen koffiemolen! Leg de fijn vermalen zaden op een stukje papier dat je in een V gevouwen hebt. Probeer deze nu in je mond te werken zonder dat ze je smaakpupillen raken. Spoel elke hap weg met een beetje water. Doe dit alles op een lege maag.
Heb je het goed gedaan dan zal je je de eerste 2 uur misselijk voelen maar niet over je nek gaan. Ga je over je nek, dan is alle moeite voor niks geweest. Je doet er goed aan om gedurende de ervaring ook niks te eten, behalve dan misschien wat gedroogd fruit. In tegenstelling tot paddo,s zal je na de ervaring goed kunnen slapen, en je je de volgende dag prima voelen.
Morning Glory is goddelijke devotie.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo doe ik het met de hawaiian baby woodrose zaadjes....als je ze wil proberen.
www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=33270
m
matthias10000Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Is het waar dat HWBR je minder misselijk maakt dan Morning Glory want ik lees overal wel iets anders (maar in de meeste gevallen dat HWBR beter is)?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
matthias10000 zei:
Is het waar dat HWBR je minder misselijk maakt dan Morning Glory want ik lees overal wel iets anders (maar in de meeste gevallen dat HWBR beter is)?
Klik om te vergroten...

Persoonlijk vind ik van wel, wat ergens ook logisch is....van woodrose heb je maar een 7/8 zaadjes nodig en van morning glory 300/350 voor een degelijke trip.

Aan jou om het uit te proberen natuurlijk maar ik zou gaan voor de hawaiian baby woodrose dan...
Wil je weten wat je kan doen tegen misselijkheid en hoe je't bereiden moet bekijk dan de link in me vorige reply.

Have fun!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
herbal criminal zei:
Gebruik je een vijzel die al eerder gebruikt is dan vraag je om ziek te worden.
Klik om te vergroten...

Gewoon uit interesse, hoezo dit?
Bij mij gaat alles gewoon na elkaar door de vijzel zonder problemen?
Werk dan ook alleen met gedroogde spullen, geen verse kruiden. Bedoel je dat?
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk
Je zou dit ritueel gebruik kunnen noemen.
Morning glory is zo,n plant waarbij we alle handelingen met enig respect moeten doen.
Zonder dit respect is de kans groot dat je vreselijk ziek wordt.
Wordt de vijzel voor allerlei keuken kruiden gebruikt dan zal het wel meevallen. Het is nu eenmaal zo dat onze arbeid en het gevoel en gedachte die we hebben bij het gebruik van bepaalde gereedschappen een blijvende indruk achterlaten op deze gereedschappen.
Ik heb een pendulum , een vrij waardeloos voorwerp als je het ziet. Deze gebruik ik samen met een chart om iemands gezondheid te testen , en ook om problemen op te lossen door communicatie met mijn beschermengel. Mijn ex vrouw heeft ooit wat geëxperimenteerd met voorwerpen en hoe je hun historie kan proberen te achterhalen door ze vast te houden. Toen ze dit deed met mijn pendulum had ze een hele bijzondere ervaring. Ze werd heel emotioneel, begon te huilen en sprak over god en heilige dingen. Dit heeft mij overtuigd dat voorwerpen een verbinding maken met hun historie .
Het is ook bekend dat paddo,s het effect van een giftige paddenstoel toevallig er tussen ingekomen en samen gedroogd, deze giftige werking vele malen kunnen versterken.
Dit versterkende effect kan ook veroorzaakt worden door voorwerpen die in de buurt van de paddo,s liggen als ze gedroogd worden. Dit is mij zelf een keertje overkomen. Gedurende mijn belevenis met deze gedroogde paddo,s had ik steeds maar het gevoel in mijn mond dat ik ijzer aan het eten was. Later kwam ik er achter dat in de kast waar ik mijn paddo,s gedroogd had , op een afstand van 40cm een strijkijzer stond! Paddo,s gedroogd in een kistje gemaakt van walnoothout, gaven het effect van walnootbladthee! En een wat minder leuke ervaring, gedroogde paddo,s gegeten , toe ik waarschijnlijk uit mijn bek stonk. S,avonds in een club merkten niet alleen de mensen dit om mij heen maar ook op 10 meters afstand van mij!
Het is dus goed om kennis van dit alles te hebben. Om weer terug te komen op de Morning Glory.
Waar komen ze vandaan, hoe zijn ze bewaart, hoe zijn ze bewerkt, door wie , met welk gevoel, met welke gereedschappen enz. Al deze relaties zijn van belang voor een goede ervaring. Ik zal nog een voorbeeld geven. Ik had een portie morning glory klaargemaakt in mijn vijzel voor mijzelf en voor een vriendin, die deze voor de eerste keer ging gebruiken. Uiteindelijk durfde ze het toch niet aan. Ik heb deze portie bewaard en een week later zelf ingenomen. De ervaring die ik had met deze portie was veel sterker en fijner dan de portie die ik had klaargemaakt voor mijzelf. De enigste verklaring hiervoor is dat deze was klaargemaakt met de gedachte en wens iemand anders een fijne ervaring te geven.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm. Daar moet ik toch eens heel diep over nadenken hoor.

Zelf nooit zulke dingen mee gemaakt, terwijl ik al redelijk wat ervaring heb met een aantal verscheidene psychedelica.
Bij morning glory nooit slecht gegaan, ook maar 2 keer genomen.
Zoals Mandragora al zegt, heb ik ook bij de HBWR minder last van misselijkheid (was wel lichtelijk aanwezig bij de morning glory, maar dit heb ik eigenlijk bij elke drug).
Verder zijn er al vele truffels, paddo's en andere psychoactieve kruiden m'n vijzel gepasseerd zonder daar positieve of negatieve effecten van te ervaren.

Verder geloof ik niet in energie van materialen, zeker niet als ze vervaardigd zijn in een fabriek door mensen.
Ik geloof wel enorm in de kracht van onze eigen hersenen en ik weet wat voor effect de set en setting kunnen hebben op een tripervaring.

Ik ben dan ook niet heel erg zweverig en denk liever logisch na om verklaringen en antwoorden te vinden.
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er is zo ontzettend veel meer te halen uit een ervaring met bv morning glory en dat is meedelen in de belevenis van dit wezen. Ook planten zijn wezens met bewustzijn. Dit bewustzijn moet je dan niet individueel zien maar als groep. Alle planten van de Heavenly blue maken deel uit van dit ene wezen.
De geest van de Morning glory is mannelijk. Deel nemen aan dit wezen is de echte ervaring. Om echte liefde te kunnen ervaren voor dat hogere wezen dat wij God noemen is de belevenis van deze plant, Goddelijke devotie voor THE LORD OF LIFE. THE SPIRITUAL SUN, THE LOGOS, OUR LORD.
De hemels blauwe kleur van zijn bloemen verklaart deze goddelijke devotie eigenlijk al.
Ik begrijp wel dat dit allemaal een beetje “zweverig”klinkt. Ga je nalezen over het gebruik van morning glory bij verschillende indianenstammen dan zal je zien dat wat ik hier verkondig niet zo heel gek is.

O life of our Life,
O Heart of Pure Fire
We worship Thee,

(The Solar Lord from: regent of the seven spheres)
d
dingo's kidneysLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik vind het leuk :grin: maar LSA werkt gewoon op je serotoninereceptoren, kan je nog honderd keer de regendans doen en de vijzelgoden aanbidden :wave: mischien moet je je zakje pep voortaan een kusje geven?

als je misselijkheid wil voorkomen kan je de lsa extraheren, bijvoorbeeld met isopropyl alcohol: ( http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=62384 )

of een exrtractie met pepermuntolie:
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=34409
(schijnt bijzonder goed te werken, een deel van de LSA wordt omgezet in LSH)

een 2fase schijding:
je lost de gemalen zaden op in een zure waterige oplossing(azijn), vervolgens voeg je een hydrofobe vloeistof toe(naphta), voeg loog toe tot de waterfase een pH van +/- 10 berijkt (de LSA komt in de organische fase terecht). Giet het water af en voeg opnieuw zuur toe aan de organische fase. De LSA zal dan weer in de (zure) waterfase terecht komen, vervolgens giet je de organische fase af. Door te spelen met de pH waarden van je oplossing moet je het vrij zuiver kunnen krijgen.

als je het echt heel simpel wilt houden gewoon malen, wassen met loog en in een zure drank(azijn/citroensap) oplossen.

of zoals gezegd door het :kots: gevoel heen bijten en een lekkere top roken! :stoned:

ik lees graag wat je ervan vond!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
dingo's kidneys zei:
ik vind het leuk :grin: maar LSA werkt gewoon op je serotoninereceptoren, kan je nog honderd keer de regendans doen en de vijzelgoden aanbidden :wave: mischien moet je je zakje pep voortaan een kusje geven?
Klik om te vergroten...

+1

herbal criminal zei:
Maar door ritueel gebruik kan je ook in contact komen met de GEEST VAN MORNING GLORY.
Met Paddo,s is het iets anders. Hoewel er een gevoel is van een mannelijke kracht ,is er geen gevoel van een dominant wezen dat deze paddenstoel vertegenwoordigd. Hoe anders is het weer met Amanita Muscaria, onze vliegenzwam! Zo overduidelijk een vrouw! Een heel bijzondere nogwel, maar hier zal ik binnenkort een ander topic over beginnen.
Klik om te vergroten...

Ik zou graag willen weten of wiet een man of een vrouw is.
Ik heb namelijk erg vaak seks terwijl ik high ben en als wiet een man zou zijn maakt mij dat homoseksueel, wat ik niet wil.

Drugs zijn drugs, of ze nou gesynthetiseerd zijn tot pure stof of uit een plant komen, het basis principe is hetzelfde. Elke stof reageert met elkaar, zo ook de werkzame stoffen in onze dope.
Nou geef ik toe dat speed ons wat minder in contact brengt met de natuur dan LSD, maar beide worden gewoon gemaakt in de fabriek.
Onzin dat synthetische stoffen geen poorten open kunnen maken, kijk naar Alexander Shulgin.
Wellicht had jij op je 2e acid trip wel die poort open kunnen maken, heeft in mijn ogen enkel met dosis en set en setting te maken. Niet uit welke negers kont dat zegeltje kwam, of wie er op m'n paddo's gepist heeft.
Heb zelf ook een aantal prachtige ervaringen gehad die me sterk aan het twijfelen brachten over het hoe en wat in dit universum.
Maar zoals ik al zei geloof ik in materialisme en denk ik dus dat vooral je eigen brein bijdraagt aan hoe de ervaring beleefd word.

Geef je een ontwetend persoon LSD en zeg je dat je daar roze olifantjes van gaat zien, dat gebeurt dat ook. Hoewel dit niet de klassieke effecten zijn.
De geest is sterker dan elk ander middel, in welke dosis dan ook.
De staat van de geest en de wil om de stof te domineren spelen hier wel in mee, maar behalve dat ben ik zelf altijd mijn eigen leidraad door een trip heen.
Niet de duistere god van het trippen of de vliegende divine heid van de reinheid en spiritueel samenzijn.

Maar zoals elk geloof verklaren we enkel dingen vanuit ons eigen standpunt omdat we dingen willen verklaren, en iedereen doet dit op zijn manier. Als jij houvast hebt tijdens goede en slechte periodes aan wat jij denkt en gelooft en jezelf zo door het leven heen sleept dan is het prima.

Nog even een vraagje terzijde: Waarom ging je op je 16e alleen op vakantie naar Oostenrijk?
Ik weet dat ouders tegenwoordig overbezorgd (kunnen) zijn, maar vonden jou paps en mams dat een goed idee??
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cannabis is vrouwelijk.
Er zijn genoeg mensen die dit al instinctief aanvoelen.
Makkelijker bv
Eik mannelijk
Berk vrouwelijk
Roos vrouwelijk
Chrysanthemum mannelijk
Datura vrouwelijk
Peyote mannelijk
Kleuren van de bloemen vertellen ook al veel:
Rood roze wit, vrouwelijk
Blauw paars geel mannelijk
Poppy vrouwelijk

Het was niet de eerste LSD ervaring in Oostenrijk, wel de laatste.
Ja nou ik er over nadenk was ik nog wel een beetje jong om alleen op vakantie te gaan. Ik zal het eens aan mijn moeder vragen als ik haar morgen zie.

Ik zeg niet dat LSD geen deuren kan openen.
Niet de deur die ik bedoel: een worden met de natuur

Ik geef geen kritiek op jouw benaderingswijze .
Wat ik wel probeer te doen is een andere te laten zien. Maar, zoals jij al zegt is het voor iedereen om hier een oordeel over te geven.
Over roze olifantjes gesproken, ik zag eens jumbo vliegen tijdens een LSD ervaring, zonder grapjes!
Hij was levensgroot. 10 keer zo groot als een echte olifant.
Tijdens mijn ervaringen met paddo,s heb ik ook vreemde dingen gezien, die ook door andere mensen werden waargenomen. Maar meer hierover in een ander topic.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
herbal criminal zei:
Over roze olifantjes gesproken, ik zag eens jumbo vliegen tijdens een LSD ervaring, zonder grapjes!
Hij was levensgroot. 10 keer zo groot als een echte olifant.
Klik om te vergroten...

Dat bedoel ik dus, ik zie enkel patroontjes of fractals. Nooit echte hallucinaties gehad van een tripmiddel. Je ziet wat je wilt zien.

Over de geslachten van planten en bloemen:

De laatste keer dat ik oplette tijdens een biologie les hebben planten per soort mannen en vrouwen, of zijn ze tweeslachtig.
Als cannabis vrouwelijk is, zijn alle mannelijke planten dan homoseksueel of alle vrouwelijke planten?
Hoe the hell kun je nou aan de kleur van de bloemen bepalen of de ''geest van de plant'' man of vrouw is.

Poppy's zijn vrouwelijk? Klopt, er zijn veel soorten met een roze, rode of witte bloemen.
Ik ken er echter ook net zoveel met blauwe, gele of paarse bloemen???
Zelfde verhaal bij rozen, chrysanten en peyote's...
Ik begrijp je in principe wel, de effecten van sommige middelen kunnen inderdaad wat mannelijker of vrouwelijker aanvoelen. Maar ligt dat aan het middel of aan onze bevooroordeelde geest over man en vrouw?
Als een bidsprinkhaan drugs zou gebruiken zou die waarschijnlijk andere genre's koppelen aan het middel.

Hiermee bedoel ik te zeggen dat het voor mij of rechts of links is, een middenweg is er zelden en gaat altijd ten koste van iets.

Ach, hoor mij nou praten over drugsgebruikende sprinkhanen :stoned:
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kleur is een indicatie, en dan de kleur die de natuurlijke variant heeft. De door de mens gekweekte varianten hebben kleurafwijkingen.
Mannelijke of vrouwelijke planten van een soort hebben hier niks mee te maken.
Je zou deze indeling van planten in mannelijk en vrouwelijk ook magnetisch kunnen testen.
De een is dia magnetisch de andere para magnetisch. Chemisch zou je ongetwijfeld ook verschil kunnen waarnemen.
Toen ik nog in Engeland woonde werkte ik als hovenier. Door omstandigheden logeerde ik en een vriend van mij bij kennissen. ik had een advertentie in de krant geplaatst voor personeel. De jongen die op de advertentie afkwam en met wie ik een afspraak had gemaakt kwam netjes op tijd. De afspraak was gemaakt op het adres van de kennissen waar in toen verbleef. Deze waren op vakantie. Dit was het vreemdste interview dat ik ooit gehouden heb. Op mijn vraag of hij al wat ervaring had met hoveniers werk, antwoordde hij nee, maar ik kan met planten communiceren! Nu ik ben wel de een en andere crackpot gewend, maar dit was toch wel het vreemdste verhaal waar iemand mee probeerde de job te krijgen!. Toen begon hij een beschrijving te geven wat de kamerplanten hem vertelden. “de planten hier zijn allemaal gestrest omdat de verzorgers weg zijn”
Als wildvreemde was het heel onwaarschijnlijk dat hij ook maar iets wist dat wij niet de eigenaar van deze flat waren. Hij vertelde ook nog dingen over de kat, die later door de eigenaar bevestigd werden. Nu, ik was toen niet erg onder de indruk. Dit waren geen hovenier skills dus hij heeft de job niet gekregen. Ik zocht iemand die kon spitten en schoffelen en het verschil kon zien tussen onkruid en cultivar. Aan een plant-fluiseraar had ik niet veel!
Ik weet dat je hier met allerlei logische verklaringen kan komen. Toch ben ik overtuigd dat deze jongen via de kamerplanten meer over het huis en zijn bewoners kon vertellen. Misschien is er toch meer tussen hemel en aarde dan dat wij vermoeden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi verhaal! Klinkt inderdaad heel bizar.
Kan er inderdaad een aantal twijfelachtige verklaring voor bedenken, maar dat er iets is tussen hemel en aarde zou kunnen. Mits je in de hemel gelooft uiteraard.

Maar het grootste vraagteken zet ik hierbij, niet om je verhaal te ontkrachten maar vroeg het me af tijdens het lezen:

Waarom zou iemand die daadwerkelijk met planten (en dus ook katten?) kan communiceren solliciteren als onkruidwieder?? Ik zou op de kermis gaan staan, krantenkoppen halen of het Amazonegebied redden...

Ik ben ook iemand die begon met 0,0 ervaving met planten, maar heb gewoon ongelofelijk groene vingers. Ik zou op 1 oogopslag ook zien of een plant lekker in z'n vel zit of 2 dagen geen water heeft gehad. Terwijl ik nu pas een 4 tal jaar ervaring heb met een handvol soorten.

Annyhow, nog even over de mannen en de vrouwen binnen onze botanische diversiteit..
Chemisch is er inderdaad een groot verschil merkbaar, in het daadwerkelijk geslacht van de plant, zoals de natuur het bedoelt heeft. Zoals bij dieren zorgen bij planten hormonen voor de geslachtbepaling.
Waarom willen wij als mens er nou weer een 2e geslacht nog bij gaan plakken?
Omdat we het uiterlijk, de geur of het effect ervan als mannelijk of vrouwelijk beschouwen? Zijn allemaal bevooroordeelde gedachtes imo.
Maar stél, stel het zou zo zijn: Wat is dan het nut ervan?
Alles bestaat om en door iets, wat is het verhaal hier achter.

Ben ook erg benieuwd het magnetisme binnen het planten rijk.
Heeft dit niets te maken met de huidige aanwezigheid van (zware)metalen in de plant zelf?
Of bedoel je het electro-magnetisch veld wat zich direct rond de plant zelf bevind? De ''aura''
h
herbal criminalLid
01-01-2024, 00:00
#19
Primitieve volken zouden er geen probleem mee hebben. Instinctief voelen ze dit aan. Bij een antropologische studie over kennis van dit onderwerp zou je ook tot de conclusie komen dat totaal verschillende primitieve stammen die waarschijnlijk nooit met elkaar gecommuniceerd hebben eenzelfde denkbeeld hebben over bv datura. Er wordt altijd gesproken over “zij”.
Zelf geef je toe dat er ook onzichtbare verbindingen zijn met de plantenwereld. Je noemt dit “groene vingers” Dit is eigenlijk al een soort communicatie met de planten die je verzorgt.
Ben je bekent met het boek The secret live of plants? Heel veel wetenschappelijke experimenten die aantonen dat er een duidelijke relatie is tussen de plant en zijn verzorger, m.a.w. Planten hebben ook gevoel. Ikzelf ben aan het experimenteren met het effect van non-inductive coils op de groei van planten. Ook ben ik aan het testen of de vitaliteit van het water dat ik aan planten geeft een effect heeft op hun groei. Hier komt weer een andere stelling van mij die ook wel weer vreemd in je oren zal klinken, er zijn verschillende vormen van warmte! Deze beïnvloeden de vitaliteit van het water dat ik aan mijn planten geef. Eenvoudig uitgelegd gaat het experiment zo:
Ik verwarm slootwater tot 30 graden Celsius, met een magnatron, of electrische ketel , of gas.
Elke groep planten krijgt hiervan een warmte soort toegedient.Om dit experiment kompleet te maken wil ik ook nog gebruik gaan maken van zonnewarmte.
Onze wetenschap ziet warmte in water zuiver als bewegende moleculen. Ik wil bewijzen met mijn experiment dat er een andere dimensie is aan warmte: vitaliteit. De eerste indicaties van mijn experiment zijn dat dit inderdaad ook zo is. De magnetron en elektrische warmte planten deden het minder goed. Ik moet toegeven dat mijn experiment niet helemaal wetenschappelijk uitgevoerd is.
Ik heb hiervoor een medewerker nodig om zo double blind te kunnen werken.
Het is misschien wel interessant om te vermelden dat toen ik opgehouden was met dit experiment en de planten weer gewoon kraanwater gaf, de magnetron water plant het beter ging doen dan de plant die het eerst het beste had gedaan , de gas warmte plant. Volgens mijn theorie is de warmte van de zon beter dan de warmte van de magnetron. De volgorde zou er ongeveer zo uit moeten zien: olie gas steenkool, hout, zon.
Het werk van een japanse geleerde Masaru Emoto, over het beïnvloeden van water is misschien ook interessant om hier te vermelden. http://www.annemiemestdagh.com/masaruemoto.html
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Ach... Shit happens right? ; )
Klik om te vergroten...

Whaha! xD :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."