Bij salvia is een tripsitter een absolute must, zeker voor je eerste keer.
(liefst een sitter met wat salvia-ervaring)
Voor de sitter:
bestook de gebruiker niet met vragen zoals bv:
wat zie je?
Hoe voelt het?
Wat doe je nu?
...
Niet lachen met de gebruiker (dit kan fout opgevat worden)
Probeer geen direct contact te maken met de gebruik, dit verstoord z'n trip.
Let er alleen op dat hij zich niet in gevaarlijke situaties begeeft, zoals hem bv terug te laten gaan zitten als hij de drang heeft te gaan rondwaggelen, voorwerpen opzei zetten waar hij heen 'rolt'.
Ook na de ervaring ga je niet direct de pieren uit z'n neus vragen over de ervaring, je laat de gebruiker zelf z'n verhaal doen. (geef'm wat tijd om terug te komen en het zelf wat te verwerken)
Het blijft steeds onvoorspelbaar wat salvia je brengt, je kan zonder het te beseffen vreemde bewegingen uitvoeren/vallen/rondzwalpen.
Dus wat niet in de buurt:
Kaarsen of andere dingetjes met vuur
scherpe voorwerpen
glazen voorwerpen (laat iemand de bong aannemen als je klaar bent anders besef je zelfs niet meer dat je'm vasthebt.)= met scherven als gevolg waar je logischderwijs aan kan snijden etc...
Zorg dat je niet gestoord kan worden:
draai de deur vast
telefoon uit
ramen dicht (ook voor je eigen veiligheid)
Hoe het werkt:
Vul de bong met ijskoud water (salvia rook is redelijk heet)
Doe salvia in het kopje. (hoeveelheid is persoonlijk)
Vul de bong met salviarook, zelf heb ik daar een stormaansteker voor. (de vlam erop BLIJVEN houden als je zuigt)
Nu zuig je de bong leeg en je houd de rook zolang mogelijk in, een goeie richtlijn is 20 a 30 seconden.
Bij het uitblazen van de rook zit je al in salvialalaland.
Probeer gewoon te gaan liggen met je ogen dicht van het moment dat je wat merkt.
Een leuk muziekje kan ook best leuk zijn bij een salviatrip.
Alles wat je voelt is ongevaarlijk ook al kan het soms lijken van niet bv:
ergens doorgeduwd worden, plettend gevoel kan optreden.
op meerdere plaatsen tegelijk zijn... wat best verwarrend kan overkomen als je nog geen ervaring hebt met salvia.
het gevoel hebben doorgescheurd worden/opgeslokt worden/rond draaien... (is ook voor elks persoonlijk)
Ontmoeten van entiteiten die je verwelkomen in een andere dimensie al dan niet parallel.
De waarheid ervaren...
Je krijgt de meest merkwaardige inzichten over het leven en andere dimensies.
Salvia heeft ook een omgekeerde tolerantie, dat wil zeggen:
Dat je bij elke volgende salvia trip minder nodig hebt om hetzelfde effect te evenaren, hier kunnen zelfs weken/maanden tussenzitten dan geld dit nog steeds.
Ach...ontdek het zelf maar
![:grin:]()
, doe het vooral veilig.