Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke Azarius truffels raden jullie aan voor eerste keer

Welke Azarius truffels raden jullie aan voor eerste keer

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
f
foreverinspaceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik twijfel tussen de mexicana dragon of hollandia en zou 10mg nemen denk ik, ik heb tot nu toe noch nooit slecht gereageerd op allerlei drugs of medicatie dus vandaar gaat mn meteen naar de zwaardere, ook omdat er bij de lichtere truffels veel revieuws staan van mensen die 'niets' merken buiten wat lui gevoel. Ik heb wel nog nooit psychedelic's genomen enkel stim's en verdovende dingen...

Welke heb jij al gehad en raad je zeker aan?

en welke dosis?

thxx :rock:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf de mexicana en de hollandia gehad. De mexicana is op zich een best wel milde truffel, maar om mee te beginnen zeker niet verkeerd! De hollandia vind ik(ben aardig ervaren in truffelen) best wel zwaar, vooral om mee te beginnen. Als je toch voor de ietwat zwaardere gaat, zou ik in jouw geval voor Atlantis gaan. Heel visueel, euforisch en makkelijk te sturen.

Happy tripping! :)
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh en de dosis, misschien voor de eerste keer een halve dosis, een hele zal best wel hard aan kunnen komen. Al heb ik dit bij beginners ook wel goed zien gaan hoor.
f
foreverinspaceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pandan zei:
Ik heb zelf de mexicana en de hollandia gehad. De mexicana is op zich een best wel milde truffel, maar om mee te beginnen zeker niet verkeerd! De hollandia vind ik(ben aardig ervaren in truffelen) best wel zwaar, vooral om mee te beginnen. Als je toch voor de ietwat zwaardere gaat, zou ik in jouw geval voor Atlantis gaan. Heel visueel, euforisch en makkelijk te sturen.

Happy tripping! :)
Klik om te vergroten...


Ok bedankt, ga dan toch voor de Atlantis gaan!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
foreverinspace zei:
Ik twijfel tussen de mexicana dragon of hollandia en zou 10mg nemen denk ik
Klik om te vergroten...

Zelf als is het de Hollandia , van 10mg ga je niet veel voelen denk ik :wink: .
10gr klinkt beter toch? :grin:

Heb zelf ook ervaring met de Hollandia en tampanensis, de hollandia zou ik je niet aanraden als je nieuw bent met psychedelische middelen. Ben zelf 'aangenaam' geschrokken van de potentie ervan.

Eet een bakje mexicana of een andere minder sterke truffel om je gevoeligheid te testen en ff te kijken of het wat voor jou is.

Je kan later nog altijd overschakelen op de wat sterkere soortjes als de hollandia/dragons dynamite/mothers finest....
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals hierboven ook al aangegeven wordt, is het verstandig om de Hollandia's en Dragons nog even te laten liggen en voor een ietwat lichtere versie gaan als bijvoorbeeld de Atlantis. Sowieso de Hollandia's zijn knallers en echt niet bedoeld voor beginnende psychonauten!

Qua dosis begin je het liefst met een halve portie, je kunt namelijk na een uurtje altijd nog bij-doseren mocht dat nodig zijn.

Wel raad ik je aan om thee te trekken van je truffeltjes, dit zorgt bij mij persoonlijk voor een betere opname van de werkzame stoffen en veroorzaakt niet- tot nauwelijks misselijkheid.
Het recept hiervoor kun je tussen mijn post vinden, hier op het DF. Even zoeken en je hebt hem. :wink:

Good luck and have fun!
Dernael. :stoned:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
dernael zei:
Qua dosis begin je het liefst met een halve portie, je kunt namelijk na een uurtje altijd nog bij-doseren mocht dat nodig zijn
Klik om te vergroten...

Dat denk ik niet, als je na een uurtje nog gaat bijdoseren versterk je de trip niet je verlengt'm eerder.

Weet niet of het een goeie tip is, maar ik zou gewoon een heel bakje opeten van een niet al te sterke truffel. Er een beetje tussenin zweven is nou ook niet bepaald leuk.
f
foreverinspaceLid
01-01-2024, 00:00
#8
mandragora zei:
dernael zei:
Qua dosis begin je het liefst met een halve portie, je kunt namelijk na een uurtje altijd nog bij-doseren mocht dat nodig zijn
Klik om te vergroten...

Dat denk ik niet, als je na een uurtje nog gaat bijdoseren versterk je de trip niet je verlengt'm eerder.

Weet niet of het een goeie tip is, maar ik zou gewoon een heel bakje opeten van een niet al te sterke truffel. Er een beetje tussenin zweven is nou ook niet bepaald leuk.
Klik om te vergroten...


Bedankt voor de info,

Heb net het volgende besteld bij Azarius:

-Magic truffels Atlantis 15GR

-Magic truffels Mexicana Dragon 15GR

-Salvia sage extract x10 1GR


Hiermee zal ik toch wel wat fun hebben hoop ik :mrgreen:

Ga eerst eens op een vrijdag bakje Atlantis eten twijfel nog tussen 10 gram eten of 15 :confused:

en dan voor een andere keer de Mexicana als de atlantis me goed beviel en anders geef ik die aan een vriend.

En dan nog de Salvia ga ik ook binnekort eens testen? Hier nog iemand tips voor?

cheerio :wink:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij salvia is een tripsitter een absolute must, zeker voor je eerste keer.
(liefst een sitter met wat salvia-ervaring)

Voor de sitter:
bestook de gebruiker niet met vragen zoals bv:
wat zie je?
Hoe voelt het?
Wat doe je nu?
...
Niet lachen met de gebruiker (dit kan fout opgevat worden)
Probeer geen direct contact te maken met de gebruik, dit verstoord z'n trip.
Let er alleen op dat hij zich niet in gevaarlijke situaties begeeft, zoals hem bv terug te laten gaan zitten als hij de drang heeft te gaan rondwaggelen, voorwerpen opzei zetten waar hij heen 'rolt'.
Ook na de ervaring ga je niet direct de pieren uit z'n neus vragen over de ervaring, je laat de gebruiker zelf z'n verhaal doen. (geef'm wat tijd om terug te komen en het zelf wat te verwerken)


Het blijft steeds onvoorspelbaar wat salvia je brengt, je kan zonder het te beseffen vreemde bewegingen uitvoeren/vallen/rondzwalpen.

Dus wat niet in de buurt:
Kaarsen of andere dingetjes met vuur :stoned:
scherpe voorwerpen
glazen voorwerpen (laat iemand de bong aannemen als je klaar bent anders besef je zelfs niet meer dat je'm vasthebt.)= met scherven als gevolg waar je logischderwijs aan kan snijden etc...

Zorg dat je niet gestoord kan worden:
draai de deur vast
telefoon uit
ramen dicht (ook voor je eigen veiligheid)

Hoe het werkt:
Vul de bong met ijskoud water (salvia rook is redelijk heet)
Doe salvia in het kopje. (hoeveelheid is persoonlijk)
Vul de bong met salviarook, zelf heb ik daar een stormaansteker voor. (de vlam erop BLIJVEN houden als je zuigt)
Nu zuig je de bong leeg en je houd de rook zolang mogelijk in, een goeie richtlijn is 20 a 30 seconden.
Bij het uitblazen van de rook zit je al in salvialalaland.

Probeer gewoon te gaan liggen met je ogen dicht van het moment dat je wat merkt.
Een leuk muziekje kan ook best leuk zijn bij een salviatrip.

Alles wat je voelt is ongevaarlijk ook al kan het soms lijken van niet bv:
ergens doorgeduwd worden, plettend gevoel kan optreden.
op meerdere plaatsen tegelijk zijn... wat best verwarrend kan overkomen als je nog geen ervaring hebt met salvia.
het gevoel hebben doorgescheurd worden/opgeslokt worden/rond draaien... (is ook voor elks persoonlijk)
Ontmoeten van entiteiten die je verwelkomen in een andere dimensie al dan niet parallel.
De waarheid ervaren...
Je krijgt de meest merkwaardige inzichten over het leven en andere dimensies.

Salvia heeft ook een omgekeerde tolerantie, dat wil zeggen:
Dat je bij elke volgende salvia trip minder nodig hebt om hetzelfde effect te evenaren, hier kunnen zelfs weken/maanden tussenzitten dan geld dit nog steeds.

Ach...ontdek het zelf maar :grin: , doe het vooral veilig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."