Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffel kweekset nagenoeg geen effect?

Truffel kweekset nagenoeg geen effect?

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
k
kiwi38Lid
01-01-2024, 00:00
#1
vorige week vrijdag kreeg ik mijn truffel kweeksets binnen van magictrufflegrowkit, heb 1 van die growkits meteen opengemaakt en opgezet. (binnen +- dagen kun je die dan oogsten). heb ze voor de zekerheid 4 dagen laten staan, dinsdagmiddag geoogst, in kleine stukjes gesneden en meteen begonnen met het drogen in een schoenendoos met een laptopventilatortje (zoals overal op internet beschreven stond).
De opbrengst nat was 33,5gram; vrij weinig aangezien er op de site staat dat je er 50-60gram uithaalt, maarja, kan ook aan de temperatuur hebben gelegen aangezien het niet zo warm is bij mij op zolder. heb ze ongeveer 36uur gedroogd, tot dat het gewicht nietecht meer afnam en het bijna houtsnippers leken, dus ik nam aan dat ze wel genoeg gedroogd waren.

Het totale gewicht toen het gedroogd was was 9,8ram. Heb dus de verhouding 9,8/33,5=0,293 aangehouden. Daarna nog 2dagen in een zakje in een doosje bewaard en gisteren (vrijdag) 5gram(5/0,293=17,06gram nat) afgewogen voor een solotrip.
Had de truffels gemixt in een glas Coolbest Passionfruit Heaven en in een keer opgedronken. Na ongeveer 20 minuten voelde ik het al opkomen en ik dacht dat het een flinke trip zou worden. Na 30 minuten sloot ik mijn ogen om van de CEV's te gaan genieten, deze waren er wel, maar ze waren redelijk oppervlakkig en aards, en ik moest mezelf er best erg op concentreren, en ik zag de dingen zo chaotisch allemaal door elkaar dat ik eigenlijk niks zag. heb zo een tijdje gelegen, wachtend om in 'trance' te raken zoals bij de vorige solotrip (zie tripreport hier: viewtopic.php?f=21&t=56766 ) maar die kwam maar niet.

De beelden waren ook niet echt spectaculair en opeengegevenmoment had ik het wel gezien en deed ik mijn ogen weer open. het was ondertussen al een uur en een kwartier geleden dat ik ze had ingenomen en ik begon nu wel bang te worden dat dit het was, wat zeer teleurstellend zou zijn aangezien je het geen trip kon noemen, het was meer als het gevoel wanneer de trip opkomt maar je er nog niet inzit. met ogen open had ik ook totaal geen hallucinaties of iets. Wel was het redelijk psychologisch, maar ook niet echt dat je zegt van het is heel heftig of trippend. ik zat eigenlijk tussen nuchterheid en trip in. Het werd ook niet meer dan dat, 2uur na inname had ik zelfs het idee dat het nóg minder was dan op het begin. Heb de eerste 2uur vooral psychologisch liggen nadenken, en ben op een gegeven moment maar gewoon film gaan kijken.

Ik vraag me af hoe het komt dat ik niet in de trip kwam en of het aan mij lag of aan de truffels. de laatste keer dat ik psilocybine ophad was in de kerstvakantie, maar daarvan had ik ookniet getript omdat het paddo's waren van een halfjaar oud die blijkbaar niet goed bewaard waren, en de laatste keer dat ik echt heb getript van psilocybine was op 4 september (die trip van het report waarvan hierboven de link staat). Ik had sowieso al voor meer dan een maand niks gebruikt; geen wiet, alcohol of drugs. Bovendien zou 17gram toch sowieso wel een flinke tripnop moeten leveren, in ieder geval meer dan wat ik nu heb ervaren.

De mogelijke oorzaken die ik zelf kon bedenken waren:
- Er was vantevoren al iets mis met de potentie van de truffels
- Er is iets mis gegaan met het drogen van de truffels
- Het passievruchtsap heeft op de eenofandere manier de psilocybine kapot gemaakt
- Het kwam doordat ik misschien niet in de goede mindset was. (voelde me wel goed en had zin om flink te trippen, maar had net een toetsweek achter de rug dus had niet echt tijd om voor te bereiden op de trip, zoals ik dat normaal wel doe)
- Het feit dat ik er niet bij geblowd heb wat ik normaal wel altijd doe. (Ben sinds een maand gestopt met blowen)


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het achterhalen van de reden waarom ik niet getript heb, want ik heb de andere helft van de oogst nog verdeeld in microdoses, die ook weinig effect zullen hebben als die potentie net zoals die van de andere helft is, en als ik iets fout heb gedaan en dat bij die andere kweekset ook zou doen is het al helemaal zonde.

Bij voorbaat dank!
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Truffels kweken is dacht ik ook wel wat moeilijker dan paddo's. Het kan aan veel factoren liggen, misschien omdat je ook een lage opbrengst had dat de concentratie psilocybine erg laag is.
Is het mogelijk om een tweede flush te doen, of kan dat alleen bij paddo's. Dan zou je de volgende keer wat meer kunnen nemen van de zelfde soort.
k
kiwi38Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ElvenSpice zei:
Truffels kweken is dacht ik ook wel wat moeilijker dan paddo's. Het kan aan veel factoren liggen, misschien omdat je ook een lage opbrengst had dat de concentratie psilocybine erg laag is.
Is het mogelijk om een tweede flush te doen, of kan dat alleen bij paddo's. Dan zou je de volgende keer wat meer kunnen nemen van de zelfde soort.
Klik om te vergroten...

Bij deze kweeksetjes hoef je ze nietecht zelf te kweken, ze zijn al gekweekt, je hoeft alleen maar de deksel van het bakje te halen zodat ze nog 3dagen een flinke groeispurt krijgen door de zuurstof en dan na 3dagen spoel je het mycelium ervanaf en hou je de truffels over. Dit is dus makkelijker dan paddo's kweken. Als je ze helemaal zelf zou kweken zou het inderdaar een stuk moeilijker zijn, maar dat is bij deze kweeksetjes niet het geval. Er is dus ook maar 1 flush. Ik heb echter wel eerder zo'n kweekset gehad van dezelfde soort (pandora) en daarvan lekker getript op 12gram.
Het zou inderdaad kunnen dat dit setje gewoon minder was en dat daarom de potentie en de opbrengst zo laag waren, maar dat zou eigenlijk niet horen te kunnen neem ik aan.
In ieder geval bedankt voor je reactie en het meedenken!
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb ook wel is zon ding gehad werkte prima toen. Geen idee waarom het mis is gegaan maar ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Ik denk zeker neit dat het door de passievrucht is gekomen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
kiwi38 zei:
was en dat daarom de potentie en de opbrengst zo laag waren, maar dat zou eigenlijk niet horen te kunnen neem ik aan.
Klik om te vergroten...
Dat kan zeker wel hoor, is en blijft een natuurproduct. Waarschijnlijk heb je dus gewoon pech gehad met dit setje.

Overigens spelen set en setting zeker ook wel mee en maakt wel of niet blowen erbij ook een behoorlijk verschil. Zonder blowen zou het zeker moeten werken, maar het wil het vaak wel net dat extra setje geven weet ik uit ervaring.
k
kiwi38Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bobsacamano zei:
Ik heb ook wel is zon ding gehad werkte prima toen. Geen idee waarom het mis is gegaan maar ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Ik denk zeker neit dat het door de passievrucht is gekomen.
Klik om te vergroten...

Ja leek me ook onwaarschijnlijk dat het door de passievrucht kwam, maar misschien zaten er bepaalde ingredieënten in die de psilocybine vernietigen dacht ik.
k
kiwi38Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
kiwi38 zei:
was en dat daarom de potentie en de opbrengst zo laag waren, maar dat zou eigenlijk niet horen te kunnen neem ik aan.
Klik om te vergroten...
Dat kan zeker wel hoor, is en blijft een natuurproduct. Waarschijnlijk heb je dus gewoon pech gehad met dit setje.

Overigens spelen set en setting zeker ook wel mee en maakt wel of niet blowen erbij ook een behoorlijk verschil. Zonder blowen zou het zeker moeten werken, maar het wil het vaak wel net dat extra setje geven weet ik uit ervaring.
Klik om te vergroten...

Ja het is inderdaad zo dat het sterk kan verschillen aangezien het een natuurproduct is, maar zó veel verschil kan er niet inzitten toch? Voor mijn gevoel had het hooguit een kwart van de potentie die het zou moeten hebben.
Misschien is het inderdaad wel gewoon een samenkomst van omstandigheden; lage potentie, een niet optimale set en het niet blowen.

Ik zal vandeweek hopelijk wel merken of de microdoses wel effect hebben, dan weet ik in ieder geval of het echt aan de potentie ligt of niet, en zoja dan is het inderdaad gewoon pech met dit kweeksetje
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb trouwens wel ergens gezien dat je nooit grapefruit moet drinken in combinatie met medicijnen/drugs. Dit verstoort een of ander mechanisme waardoor het medicijn helemaal niet werkt, ineens hoge concentraties kan aannemen of bijvoorbeeld er voor zorgt dat je te veel neemt zonder iets te voelen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
MAO Remmer

Hier de info daarover. viewtopic.php?f=25&t=45653

ElvenSpice zei:
Ik heb trouwens wel ergens gezien dat je nooit grapefruit moet drinken in combinatie met medicijnen/drugs. Dit verstoort een of ander mechanisme waardoor het medicijn helemaal niet werkt, ineens hoge concentraties kan aannemen of bijvoorbeeld er voor zorgt dat je te veel neemt zonder iets te voelen.
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
En inhibitor van CYP 3A4(en 1A2) leverenzym én volgens mij nog een paar dingen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
En inhibitor van CYP 3A4(en 1A2) leverenzym én volgens mij nog een paar dingen.
Klik om te vergroten...
Dit ja, grapefruit is geen mao remmer zoals vaak gedacht wordt. Het zorgt echter wel voor een hoop onvoorspelbare wisselwerkingen met veel medicatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."