Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNootmuskaat

Nootmuskaat

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik luister mee :grin: Ik ga het zelf zeker niet doen, maar ervaringen zijn altijd goed om te horen
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarschijnlijk hebben jullie ook allemaal wel enkel slechte ervaringen gelezen over dit middel, of zelf een slechte ervaring mee gehad. Ik dacht ook door op erowid en andere websites trip reports te lezen over dit middel dat het absoluut niet leuk is.
Maar dan stuitte ik toevallig op deze blog:
http://www.science20.com/alpha_meme/i_am_going_nuts_really-80490
Het ziet er betrouwbaar uit omdat het op een 'wetenschappelijke 'site staat en de schrijver van het artikel schrijft bovendien over verschillende interessante onderwerpen. Hierdoor is mijn interesse nu toch wel gewekt. Daarom dacht ik ook deze link met jullie te delen, want het is al heel lang geleden dat ik nog actief ben geweest op dit forum.
Ik heb ondertussen zelf nog geen tijd gehad om muskaatnoot uit te testen zoals in het artikel wordt aangegeven, maar ga dit in de toekomst zeker wel eens doen denk ik. Ik hoop dat anderen er nu ook iets aan hebben :)
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Interessant artikel, als de manier van timing inderdaad meer positieve reports geeft zou ik het wel eens willen proberen. Denk wel dat je goed moet oppassen met hoeveel je neemt, sommige waren toch wel meerdere dagen licht aan het trippen.

Dit is trouwens wel belangrijk om te weten:
-De werkzame stof in Nootmuskaat is Myristicin, een MAO-Inhibitor en psychoactieve stof.
-Myristicin werd vroeger ook wel gebruikt om abortus te plegen, dus vooral niet gebruiken bij zwangerschap.
-De meeste incidenten met Nootmuskaat waren het gevolg van het combineren met anderen middelen. Vooral omdat het een MAO-I is, moet je het niet combineren met andere medicijnen; E.g. Alcohol, Benzo's
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja door dit artikel ben ik er ook erg benieuwd naar geworden.
Vooral omdat het ook een erg gemakkelijk te verkrijgen middel is. :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bobsacamano zei:
Vind het artikel ergens wel boeiend maar aan de andere kant niet echt toereikend. Hij zegt over de trip niet veel alleen maar dt hij blij was.
Klik om te vergroten...
Jammer inderdaad. Kan er niet veel meer uit opmaken dat het in de dosering waarin hij het nam het als een milde stimulant/mood enhancer werkt. Ben ergens wel benieuwd naar een uitgebreidere omschrijving, plus naar de effecten als je de dosering omhoog gooit en er van gaat trippen.

Nootmuskaat heeft mij altijd wel geboeid, aangezien het wel degelijk psychoactief is en zo makkelijk verkrijgbaar is. Het staat wel echt helemaal onderaan mijn to do lijst, of ik het ooit ga gebruiken valt te betwijfelen eerlijk gezegd.

Wat verder wel interessant is, is dat de drie hoofdcomponenten allemaal precursors zijn voor zwaardere drugs vanwege de enorm gelijkende structuur. Myristicin is een precursor voor MMDA, Safrole voor MDMA en Elemicin voor Mescaline.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vind het artikel ergens wel boeiend maar aan de andere kant niet echt toereikend. Hij zegt over de trip niet veel alleen maar dt hij blij was.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat ik eens een halve noot ga uitproberen binnenkort.
Ik vraag me echter wel af in hoeverre je nog goed kan functioneren,
er zijn namelijk weinig dagen waarop ik bijna niets te doen heb. Als ik dan plots moet autorijden of zo :confused: maar mijn interesse is toch gewekt. Maar eens een dagje inplannen dus.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
jam zei:
Ik denk dat ik eens een halve noot ga uitproberen binnenkort.
Ik vraag me echter wel af in hoeverre je nog goed kan functioneren,
er zijn namelijk weinig dagen waarop ik bijna niets te doen heb. Als ik dan plots moet autorijden of zo :confused: maar mijn interesse is toch gewekt. Maar eens een dagje inplannen dus.
Klik om te vergroten...
Laat tegen die tijd even weten hoe het was. Wel verstandig om die dag niks te hoeven in ieder geval voor de zekerheid.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed plan! Het is al veel te lang geleden dat iemand hier aan de nootmuskaat is gegaan.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja zou het super chill vinden als je even half nootje naar binnen gooit :)

Let us know. maar ga geen autorijden ofzo.

Exceptional Insight zei:
Goed plan! Het is al veel te lang geleden dat iemand hier aan de nootmuskaat is gegaan.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."