Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvreselijke trip in slaap en vraag daarover

vreselijke trip in slaap en vraag daarover

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Meisje123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal.

Ik had deze vraag ook al op een andere forum gesteld maar kreeg daar geen reactie. Inmiddels is der het 1 en ander veranderd en ik wil jullie daar graag over vertellen. Het gaat over problemen die ik had uit het verleden en ik wil jullie een vraag stellen over het heden zeg maar want der speelt sinds vorige week iets in mijn leven.

heb een tijdje geleden zonder dat ik wat had gebruikt ofzo echt heel enge nachtmerries gehad. :openmouth: Ik was toen wel heel erg bezig met geloof en de bijbel ofzo. Ik had tijdens die dromen echt het gevoel dat iemand me wilde doodmaken. Ik moest toen mijn kamer uit. Het was zo erg dat ik gillend mijn bed uitrende en mijn kamer wilde uitvluchten. :rock: Alleen slaap ik als ik alleen ben altijd met me deur op slot. Ik was nog te ver heen om te snappen dat ik de sleutel moest omdraaien. Daarom heb ik toen heel hard op de deur gebonkt. zo hard dat ik mijn handen pijn sloeg. Door de pijn in me handen werd ik dan weer wakker en der was natuurlijk helemaal niks.

Een andere keer had ik weer zo een droom en toen wilde ik uit het raam springen. Het was zomer en gelukkig zat het hor dervoor. Ik heb dat wel heel eng gevonden. Die mensen van het geloof begonnen meteen over demonen. Een goede vriend in de drugsscene zei alleen tegen me dat het kwam door dat ik een bad trip had tijdens mijn slaap en dromen. Uit wat jullie schrijven kan ik wel lezen dat DMT zo iets kan veroorzaken. En DMT word gewoon in je hersens aangemaakt.

Mijn vraag is of iemand van jullie ook wel is zo iets heeft mee gemaakt. Kan je zo een bad trip in je slaap kan krijgen door DMT? Want ik had niks gebruikt ofzo. Ik vind dit wel heel eng. Ik durfde der niet voor naar me huisarts want ik was bang dat ze zou zeggen dat ik psychishs ben ofzo. Gelukkig is het na een tijdje vanzelf over gegaan maar kan zo iets nog is een keer gebeuren uit het niks?

Nou speelt momenteel het volgende in me leven. Der heeft een bekende van ons net zelfmoord gepleegd. Ik ben daar kapot van want ik denk dat ik daar heel schuldig aan ben en ik zit daarom nou diep in de rouw. Ik heb gelezen op het Internet dat je het kunt verwerken door een brief te schrijven aan hem of dingen tegen hem te zeggen. Ik ga zo een brief schrijven. maar ook wilde ik daarom naar het Uitvaartcentrum gaan en de dagen vóór de begrafenis nog dingen tegen hem zeggen. Mijn partner wil dat perse niet want hij is bang dat ik dan weer zo eng ga trippen in mijn slaap. Hij vind de confrontatie te eng als ik in mijn eentje in zo een opbaarkamer tegen een dode ga praten. Hij is bang dat ik dat dan mee ga nemen in mijn dromen. Volgens mij valt dat wel mee want ik heb al heel lang niet getript in me slaap.

Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt voor je hulp. :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is geen bad trip en DMT heeft hier niets mee te maken. Je hebt lastige ervaringen meegemaakt en last van nachtmerries. Het lijkt me een goed idee om wél naar jouw huisarts te gaan, zo snel mogelijk zelfs. Deze zal je echt niet voor gek verklaren, maar kan wel passende hulp voor je zoeken. Je hoeft dit niet zonder begeleiding zien te tackelen.

In ieder geval veel sterkte!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een nachtmerrie, als gevolg van een kutsituatie, heeft natuurlijk niets met drugsgebruik te maken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je nachtmerries zullen verband houden met je situatie waar je nu in zit. De link met drugs slaat werkelijk waar nergens op en ik vind het eerlijk gezegd ook vrij kwalijk en makkelijk om drugs hier de schuld van te gaan geven terwijl je niet eens iets gebruikt hebt.

Bespreek dit met je arts zodat je gepaste hulp kunt krijgen, je wordt echt niet meteen voor gek verklaard. Ik zou trouwens ook zeker nog de kans aangrijpen in nog dingen te zeggen tegen de overledene, dat Is juist een kans om het te verwerken en een plekje te geven. Dit niet doen leidt alleen maar tot het onderdrukken van je gevoelens. Als je daar weer nachtmerries van krijgt Is dat vervelend natuurlijk, maar zie het als iets wat bij het verwerkingsproces hoort. Zoek het op ipv het uit de weg te gaan, dat gaat je op de lange termijn alleen maar helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."