Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums15 gram Hollandia werkt niet!

15 gram Hollandia werkt niet!

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allemaal,

Ik heb gisteravond iets bijzonders meegemaakt. Ik had eindelijk weer eens zin en tijd voor een truffelavondje, alles voorbereid, zelfs mijn hele huis opgeruimd en schoongemaakt om mijn hoofd leeg te maken voor de trip. En ik had jullie graag met een tripreportje verblijd, maar... de truffels werkten niet! :confused:

Paar weken geleden 15 gram Hollandia besteld bij een smartshop waar ik normaal erg tevreden over ben. Ik had voor de Hollandia gekozen omdat deze wordt aangeprezen als een van de allersterkste truffels. Ik heb eerder al eens 15 gram Atlantis gedaan (tripreportje staat op deze website) en dat was een erg intense trip, maar ik wilde nog een stapje verder.

Rond 21.30 uur de volledige portie truffels ingenomen op de manier waarop ik het tot nu toe altijd doe (truffels met vork zo fijn mogelijk prakken, water koken en wat laten afkoelen, cup-a-soup en water in mok, fijngeprakte truffels erbij). Ik had de hele dag amper wat gegeten, alleen wat yoghurt en fruit 's morgens, dus dat kan het niet geweest zijn.

Intussen had ik met Sannebanne van dit forum afgesproken op Facebook (heerlijk mens is dat trouwens!), zij zou XTC gaan doen en ik de truffels en we zouden zo een beetje 'samen' gaan trippen/spacen. Erg gezellig! :grin: Het viel me direct wel al op dat de truffels er lang over deden om in te werken. Ik ben gewend dat je het na een kwartier tot een half uur begint te voelen en dat het dan ook in rap tempo naar de piek gaat.

Na ik denk een uur na inname voelde ik de eerste vage effecten. Wat klamme handen, een waziger zicht. Maar heel mild. Amper bodyload of misselijkheid waar normaal het begin van de trip toch wel door gekenmerkt wordt. Wel kwamen er wat lichte visuals. Het huis van de overburen 'ademde' en de stof van mijn gordijnen kronkelde een beetje. Maar alleen als ik erop focuste. Ik dacht: nu komt-ie! Maar tien minuten later waren de lichte visuals weer verdwenen...

Anderhalf uur na inname (ik voelde me nu alleen nog maar licht stoned, ik was met mensen aan het appen, kon helder nadenken en reageren en kon ook gewoon door mijn kamer lopen - wat wel wat wil zeggen want na truffels kan ik meestal alleen maar vreemd strompelen) begon ik me zorgen te maken. Dit was niet normaal. Het had allang moeten werken. Ik had ook de 'gebruikelijke' psilo-effecten totaal niet (gapen, tranende ogen, etc.).

Twee uur na inname (en nog altijd alleen maar licht stoned) heb ik in overleg met Sanne besloten om een driekwart pil XTC te nemen. Dit was de enige drug die ik verder nog had liggen en ik wilde nu ook lekker een avondje spacen. Misschien niet de meest verstandige keuze, vandaar dat ik ook even twijfelde, maar ja... het was natuurlijk wel een beetje teleurstellend. Ik heb dus eigenlijk een 'hippieflip' gedaan :sunglasses: maar kan het niet zo noemen omdat de psilo niet zijn werk deed. De XTC deed dat gelukkig wél en nam het ook volledig over - heerlijk! Dus het is toch nog een goede avond/nacht geworden. De X-space was verder totáál niet 'trippy' of iets dergelijks en ik heb niets meer gemerkt van het feit dat ik truffels had genomen.

Nu mijn vraag: hoe vaak komt dit voor?? Slechte batch? Ik snap wel dat truffels een natuurproduct zijn, maar dit vind ik wel extreem: 15 gram van zo'n sterke truffel nemen en amper tot geen effect. Ik denk erover om te klagen bij de smartshop zodat ik hopelijk nieuwe krijg. :innocent: Moet wel zeggen dat toen ik het zakje ontving, dat het me opviel dat er lucht bij de truffels zat. (Het was niet volledig vacuüm meer.) Heb daar nog over gemaild met de smartshop maar volgens hen kon dit geen enkel kwaad.

Iemand soortgelijke ervaringen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, truffels blijven gewoon niet zo lang goed. Als je met 'paar weken' op 2-3 weken doelt kan dat zeker al het randje zijn, vooral als ze ook al wat langer bij de smartshop lagen. Als ze nog ouder worden kun je ze beter gelijk weggooien, want van kapotte truffels heb je ook nog eens langs om er flink misselijk van te worden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb met hollandia ook een keer gehad dat het effect zwaar tegenviel, maar had toen wel meer effect dan jij nu beschrijft.

Zoals Fool ook al zegt heb je ze denk ik gewoon te lang bewaard. Ik haal truffels eigenlijk altijd op de dag zelf of eventueel een paar dagen van tevoren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik woon in België, dus ik kan ze helaas niet ophalen. Ze moeten van Nederland naar België gestuurd worden, wat opzich al enkele dagen tot een kleine week duurt.

Ik heb mijn vorige truffels ook altijd enkele weken bewaard en dit was geen probleem! Volgens de website van de smartshop zijn ze in hun originele verpakking, gekoeld bewaard, drie maanden houdbaar. Dan moet 2-3 weken toch geen probleem zijn? Omdat de verzending dus een tijdje duurt en ook vaak onvoorspelbaar verloopt is het voor mij ook altijd lastig plannen wanneer ik ze moet bestellen en ik heb niet ieder weekend tijd om te trippen.

Ik heb de smartshop gecontacteerd over bovenstaande en ik krijg nieuwe truffels toegestuurd. Dus dat is netjes! :confused:mile: Vrees alleen dat het nu toch weer opnieuw enkele weken gaat duren voor ik weer kan trippen...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Ik heb de smartshop gecontacteerd over bovenstaande en ik krijg nieuwe truffels toegestuurd. Dus dat is netjes!
Klik om te vergroten...
Dat is zeker netjes!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb het daar nog eens nagevraagd, twee maanden houdbaar zeggen ze.
Misschien voor de zekerheid met deze temperaturen toch wat eerder opeten...

Ze raadden bij de smartshop ook af om ze met cup-a-soup in te nemen, omdat daar (blijkbaar) suiker in zit. Zou dat echt zoveel uitmaken? Dit is praktisch de enige manier waarop ik ze zonder kokhalzen binnen krijg namelijk. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vreemd... Ik heb zovaak truffels maanden en maanden bewaard, zonder merkbaar verschil in effect.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Ze raadden bij de smartshop ook af om ze met cup-a-soup in te nemen, omdat daar (blijkbaar) suiker in zit. Zou dat echt zoveel uitmaken?
Klik om te vergroten...
Bij de smartshop houden ze graag het fabeltje in stand dat suiker de trip zou stoppen. Maar maakt helemaal niks uit, dus je kunt het gewoon zo blijven consumeren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Vreemd... Ik heb zovaak truffels maanden en maanden bewaard, zonder merkbaar verschil in effect.
Klik om te vergroten...

Ja, ik nooit maanden maar wel weken, ik hoop dat ik gewoon pech heb gehad. Vond de truffels dus zoals gezegd wel losser dan gewoonlijk in hun verpakking zitten (kon er beetje mee schudden) maar het is blijkbaar normaal dat ze nog wat CO2 produceren. Hm...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Bij de smartshop houden ze graag het fabeltje in stand dat suiker de trip zou stoppen. Maar maakt helemaal niks uit, dus je kunt het gewoon zo blijven consumeren.
Klik om te vergroten...

Gelukkig! :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nog een vraagje: weet iemand hoe het zit met tolerantie in dit geval? Ik krijg de nieuwe truffels vandaag binnen van de smartshop. Nu weet ik nog niet of ik zou willen trippen komend weekend, maar zou het überhaupt zin hebben?

Ik heb sowieso een hoeveelheid psilo binnen gekregen die onder de treshold van trippen zat maar het lijkt mij dat dat niet betekent dat ik geen tolerantie heb opgebouwd. Las ergens op internet dat je normaal eigenlijk twee weken zou moeten wachten, en als je na één week weer tript dat je dan 120% of 130% nodig zou hebben voor een zelfde effect, maar is dit ook het geval als het amper tot niet heeft gewerkt?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het grootste deel van de tolerantie is sowieso wel weer weg na een week, maar het duurt inderdaad zo'n twee weken voordat het volledig weg is.

Of de tolerantieduur een correlatie heeft met de dosering? Vind ik lastig om echt stellig te zeggen, aangezien ik eigenlijk wel altijd minstens een maand tussen mijn trips laat. Dat gezegd hebbende, heb ik wel veel ervaring met het microdoseren van LSD en daarbij is de grootste tolerantie alweer weg na zo'n 3 tot 4 dagen. En begin van de maand nam ik 4 dagen na een microdosis een wat hogere dosis (geen tripdosis, maar wel boven treshold zeg maar) en toen merkte ik ook helemaal niks qua tolerantie. Mijn eerste microdosis daar weer na was 9 dagen later en wederom merkte ik niks van tolerantie.

Het is uiteraard nogal anekdotisch bewijs en gebaseerd op een ander middel en met andere gewenste effecten, maar het lijkt dus wel zo te zijn dat de tolerantie korter is bij lagere doseringen. Dus ik denk dat je prima kunt trippen dit weekend en er niet veel tolerantie meer aanwezig zal zijn, maar als je echt zeker wilt weten dat je goed zit qua tolerantie zou je dus nog een weekje moeten wachten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor je reply Bee! Mede door jouw reactie heb ik gisteren toch besloten de truffels die ik vers binnen gekregen had direct op te vreten. Ze zaten namelijk weer los in de verpakking, geen vacuum, waarschijnlijk door het warme weer, en was bang dat ze de werkzame stof opnieuw zouden verliezen als ik weer een paar weken zou wachten.

Heb een super heftige trip gehad! :hearteyes: Heftigste truffeltrip tot nu toe denk ik wel, dus ze hebben dit keer goed hun werk gedaan. Reportje komt zeker nog! :confused:mile:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze olifant zei:
Heb een super heftige trip gehad! :hearteyes: Heftigste truffeltrip tot nu toe denk ik wel, dus ze hebben dit keer goed hun werk gedaan. Reportje komt zeker nog! :confused:mile:
Klik om te vergroten...
Klinkt goed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."