Hey, wie helpt me verder?
Vroeger, in de jaren negentig, toen paddo's nog gewoon vers en gedroogd verkocht mochten worden, en niet alleen in smartshops maar ook gewoon bij de Tuinen en andere reformwinkels, toen er in de stad nog gewoon pamflatten hingen van de Paddolijn, in die tijd dus heb ik met enige regelmaat heel bijzondere trips mogen beleven.
De avonturen die ik beleefde zijn 20 jaar later nog steeds regelmatig onderwerp van gesprek! Ik nam de eerste keren altijd een volle portie (geen idee meer hoeveel dat dan was, 25 gram? kan dat?), mexicaans, hawaiaans herinner ik me. Na een aantal trips ontdekte ik dat halve porties me nog fijnere trips gaven, terwijl ik vaak veel milder reageer op drugs dan mijn omgeving, ook op paddo's. Maar waar ik bij een hele portie vaak enigsinds vast kwam te zitten in mijn hoofd over ingewikkelde vraagstukken en gedachten, ging ik bij een halve portie vooral een heerlijk bizar intens avontuur tegemoet, met gekke waarnemingen, rare regels, onverwachte hoofdrolspelers. Heerlijk! (zeker niet mild dus, echt een andere werkelijkheid, maar ik hou gewoon niet zo van die enorme hoofdbrekers)
Nu járen (decennia!) na mijn laatste trip, wil ik het misschien binnenkort weer eens proberen. Maar er is nogal wat veranderd sindsdien.
Ik zie bij het huidige aanbod bij de truffels omschrijvingen staan die doen denken aan mijn ervaringen met paddo's. Maar in die tijd heb ik ook wel eens truffels gegeten en dat kwam toen echt voor geen meter in de buurt van de paddotrips. Zijn de truffels beter geworden, of zijn de beschrijvingen gewoon een beetje overdreven? Kan ik met truffels een zelfde soort trip krijgen als vroegah? Bepaade soort truffels die volgens jullie ervaringen aansluiten (of juist niet_bij mijn verhaal hierboven over welke trips ik vroeger het fijnst vond? (en nu ook weer zoek dus)
En hoe zit dat ongeveer met doseren? Is lichaamsgewicht ook nog een factor, zoals bij bv mdma?
Poeh, ik voel me opeens weer een groentje
![:)]()