Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMycelium vermeerderen

Mycelium vermeerderen

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weer een paar uurtjes verder. De 3 die op de laatste foto te zien zijn links zijn nu zo:IMG_20190421_192658_resize_1.jpg
Dat lijkt me niet echt slecht. Ik schat dat ze ongeveer 20 gram elks gaan wegen straks of morgen wanneer het vlies breekt en dus geoogst moeten worden.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ondanks ik nog steeds denk dat het beter was gegaan als je de mycelium iets langer had door laten groeien, is het toch maar mooi gelukt. Toch echt wel knap!
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Ondanks ik nog steeds denk dat het beter was gegaan als je de mycelium iets langer had door laten groeien, is het toch maar mooi gelukt. Toch echt wel knap!
Klik om te vergroten...
Ik ben het volledig eens met het feit dat de vlok meer tijd nodig had.

Maar

Ik heb ondertussen vandaag de eerste flush geoogst en kom uit op 153,8 gram opgekuisd. De drie groten waar ik hiervoor over sprak hebben wel bijlange niet hun 20 gram gehaald. Twee waren 19,3 en 17,5 de derde was maar 7,8!
Het is toch echt moeilijk in te schatten blijkbaar want de 2 grootste zijn ruim 16cm hoog, wat al zeer uitzonderlijk is, en zijn dus veel groter dan de zwaarste die ik ooit kweekte.

Het houdt wel in dat ik het mycelium nu terug kan voorbereiden voor een volgende flush en zal dus wat meer geduld uitoefenen en de tijd nemen om het nog wat te laten bijgroeien alvorens ik het terug in vruchtmodus breng.
Prentje van de zwaarste die ik vorig jaar kweekte:IMG_20190331_091345.jpg
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wist-je-datje ivm mycelium:

Als je aan het grootste organisme ter wereld denkt, zegt men vaak dat dat de blauwe vinvis is met zijn grootste genoteerde meting van 30 meter lang en 180 ton zwaar. Serieus visje dus. Hij wordt ongeveer 90 jaar oud.

Neen, koraalriffen zijn niet bij de kandidaten want bestaan uit meerdere dieren, maar het grootste organisme ter wereld is een zwam!

In Colorado, USA groeit er een die dik 9,5 vierkante kilometer is en al minstens 2400 jaar, maar naar vermoeden tot bijna 9000 jaar leeft. Het is een honingzwam.

Er zijn nog andere grote zwammen die ook enkele duizenden jaren oud zijn, maar die zijn ietsje kleiner in de zin van 7-8 vierkante kilometer...
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#5
De flush is gedroogd. Dit bodempje poeder is de 154 gram vers. Ik ga zoals gewoonlijk capsules nr2 gebruiken om te vullen, laat nog wel zien hoeveel het er zijn geworden en hoeveel het droge poeder woog.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
een heel leuk resultaat, had ik eigenlijk niet verwacht:blush:
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#7
PaddoKweker zei:
een heel leuk resultaat, had ik eigenlijk niet verwacht:blush:
Klik om te vergroten...
Dank je voor het "compliment". Ik heb ergens hier wel eens gezegd dat ik vrij groene vingers heb dus had er wel wat vertrouwen in. En de volgende flush ga ik uiteraard beter proberen krijgen.

Wel, hier het uiteindelijke resultaat:
(ik vind eerlijkgezegd dat ik mezelf overtroffen heb deze keer, mja ik wil ook niet te hard pochen)

153,8gr vers heb ik weten drogen tot 8,6 gr poeder.

Normaalgezien haal je gemiddeld een factor 1/10 maar dit is dus 17,6!

Ik heb het poeder vele uren bij het televisiekijken aan het vijzelen geweest zodat het extra fijn is geworden.

Dat houdt in dat ik het in 9 capsules heb weten te proppen.

Elks zijn die dus het equivalent van 16,8 gr vers, rekening houdend met het feit dat ik geen professionele vulmachine heb en er dus afwijking op zit.

Rest nu nog alleen een rustig dagje uit te kiezen om eens te testen. Ik had al aangegeven dat de verkleuring heel fel is deze keer bij per ongeluk kneuzen tijdens de oogst, dus ik vermoed een stevige kracht. Elke flush is anders zoals jullie weten.

En zéker met dit nieuwe substraat, houtsnippers van beuk, ben ik wel eens benieuwd.

Op het fotootje hieronder zie je de caps; geen paniek, de rode bolletjes zijn niet met viltstift ofzo gezet, het is natuurlijke voedingskleurstof die ik met een wattenstaafje aanbreng om in mijn bokaal met caps de verschillende flushes te kunnen herkennen adhv de plaatsing en kleur van de bolletjes, ik gebruik ook groen en blauw en wissel van plaats waar ik ze zet. IMG_20190423_142806_resize_73.jpg

Toch echt wel leuk te zien dat zo een paar kleine caps een grote hoop paddenstoelen was 2 dagen geleden.

Ik vertel later wanneer en hoe de volgende flush verloopt!
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik me niet vergis kost een pakje verse stoeltjes van 15 gr in de smartshop 15-20€ gemiddeld tegenwoordig. Mijn oogst zou dus (fictief gesproken omdat ik nooit iets verkoop en slechts heel af en toe eens iets deel of weggeef) toch wel een kleine honderdvijftig eurietjes kunnen opleveren. Spreek me gerust tegen als dat niet klopt. Ik ben in ieder geval erg blij dat ik op de kost van het bonzaïsubstraat van 6€ na dit dode doosje gratis heb kunnen reanimeren.

Ik hoop dat ik in de toekomst nog soortgelijke toffe posts ga kunnen plaatsen; ik heb echter wel een beetje vertrouwen.

Duim mee allemaal!
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toon zei:
Als ik me niet vergis kost een pakje verse stoeltjes van 15 gr in de smartshop 15-20€ gemiddeld tegenwoordig.
Klik om te vergroten...
ik kan me niet voorstellen dat een smartshop zich nog waagt om verse paddo's op voorraad te hebben. Of woon jij in een land waar dit niet verboden is?
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#10
PaddoKweker zei:
ik kan me niet voorstellen dat een smartshop zich nog waagt om verse paddo's op voorraad te hebben. Of woon jij in een land waar dit niet verboden is?
Klik om te vergroten...
Ja ik heb me vergist, sinds 2008 mogen jullie alleen nog truffels verkopen; bij ons zijn paddo's of truffels altijd een verboden produkt geweest. Wij hebben ook geen smartshops. Er is er een jaar of 20 geleden eentje geweest voor enkele maanden maar de overheid heeft die vrij snel weten te sluiten.
Maar in essentie komt het op hetzelfde neer, namelijk psylocine en psylocibine. Leuk achterpoortje trouwens dat jullie gevonden hebben om de wet te omzeilen. Dit is echt Belgisch on te doen hahaha.
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Even een korte update.
Zoals ik had vermoed heb ik geen echte flushes meer maar af en toe steekt er een stoeltje de kop op. Ik zit nu aan een kleine 20gr per week.
Ik laat uiteraard de emmer gewoon doen, denk er wel over na van die in het wild uit te zetten op den duur. Want het mycelium is best wel okee.
En ondertussen koop ik misschien wel een nieuwe kit. Maar ik zou liever mijn leercurve wat verhogen en beginnen met zelf prints maken, spuitjes en zoeken naar een voedingsbodem die goed werkt.
Iemand tips?
Bvb @PaddoKweker?
T
ToonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toon zei:
Even een korte update.
Zoals ik had vermoed heb ik geen echte flushes meer maar af en toe steekt er een stoeltje de kop op. Ik zit nu aan een kleine 20gr per week.
Ik laat uiteraard de emmer gewoon doen, denk er wel over na van die in het wild uit te zetten op den duur. Want het mycelium is best wel okee.
En ondertussen koop ik misschien wel een nieuwe kit. Maar ik zou liever mijn leercurve wat verhogen en beginnen met zelf prints maken, spuitjes en zoeken naar een voedingsbodem die goed werkt.
Iemand tips?
Bvb @PaddoKweker?
Klik om te vergroten...
Het uitzetten in het wild is niet doorgegaan maar een nieuwe kit is bezig. De tijd van het jaar is ook beter om in het wild te gaan tegen de tijd de kit en de vergrootte zwam lok uitgeput zijn...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."